• Kakmonztret

Ni som använde rosenrot och +.ade!

Har några frågor till er som använde er av arctic root/liknande.

Hur lång tid tog det för er att + efter att ni började med det? Hur många tabletter tog ni? Hur många gånger hade ni försökt bli gravida innan?
    Själva har vi försökt sedan juni-08 (8.e misslyckade försöket nu...), och jag tänkte testa rosenrot för att se om det hjälper. Om inte annat så för att jag kan behöva den lilla extra energin nu när det är så mörkt och kallt! Fick den icke-efterlängtade mensen idag och tog då samtidigt min första tablett.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-12 13:41
    Juni -09 skulle det stå så klart, har fortfarande lite svårt att uppdatera mig själv till att det är år 2010 nu!
  • Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!
  • MissJP
    MK84 skrev 2010-08-14 07:28:33 följande:
    Min ÄL kom på dag 21 nu, och jag har vanligtvis en cykel på 27-28 dagar, de kändes lite väl sent.

Sist kom mensen 6 dagar efter ÄL-känningarna.

Måste ju ha världens kortaste Lutelfas! ;)
    Det är lite väl kort det där... finns det något att göra åt? Jag tyckte jag hade kort med mina 10 dagar Tungan ute
  • MK84
    MissJP skrev 2010-08-14 10:20:57 följande:
    Det är lite väl kort det där... finns det något att göra åt? Jag tyckte jag hade kort med mina 10 dagar Tungan ute
    Jag vet inte. De finns de säkert. Men har inte vart i behov av hjälp än. Första barnet hade jag längre cykel med, sen blev den 27-28 dagar å lillasyster kom till på försök 8. (Första med rosenroot).
  • Andreae
    MissJP skrev 2010-08-13 21:57:00 följande:
    Jaa men det verkar vara samma här.. min mens är nästan över nu efter 4 dagar och den brukar också hålla på ca en vecka!
    Det vore skönt om man fick komma ner under 30 dagar Skrattande jag ligger också på runt 35.. det är för lång tid.
    Ska vi se hur det går för oss Solig
    Okej härligt! :)

Jag tänkte börjar ta ÄL-tester imorrn för man vet ju aldrig när den kan komma nu.. ska egentligen ha ÄL den 27 augusti, så jag har 21 dagar mellan mens och ÄL. too much time...
    vill ju ta det säkra före det osäkra..Solig

Ja det ska bli kul och se hur det går ! =)
  • Piggelin

Jag har nu haft 44-45 dagar mellan 2 cyklar - trist som attan!! :(
    Tänkte höra, ni som kört med rosenrot, när har ni börjat testa med ÄL-stickorna? Känns onödigt att börja testa direkt men om cykeln kortas ner så kan ju ÄL komma tidigare...

• Pilgrimmen
    Piggelin skrev 2010-08-15 23:33:25 följande:
    Fråga - hur många tabletter äter ni om dagen?
    Jag ska testa med ältester denna månad. Kommer börja testa på onsdag och det blir dag 11 för mig. Hellre lite tidigare än för sent =)

Och jag äter 2 tabletter om dagen, även gubben och vi har rosenroten från apoteket. Tror dom är lite starkare. Artric Root heter dom
  • Tingeling2007

Jag började äl-testa igår på dag 12.
    Brukar ha minst 35 dagars cykel. åt rr förra cykeln. den blev 35 dagar. Den här gången äter jag rr och bidrottninggele. Hoppas det tar sig nu! Försök nr 4.
    spermatestet har vi integjort nått mer. väntar tills min mens kommer, som den förhoppningsvis inte gör=P vill ju inte slösa på dom små simmarna;)

• lilla V

Jag var och köpte en rosenrot som heter "rosenrot forte extra stark" i hälsobutiken. På förpackningen står det att Rosenrot forte är en av de starkaste på marknaden. Varje tablett innehåller 200 mg högkoncentrerat extrakt av rosenrot motsvarande 2500 mg ren rosenrot. Men vad jag läser här så äter ju många 500 mg x2. Eller gäller det då den rena rosenroten. Jag fattar inte...är min inte alls stark då??

Tacksam för svar!!

• Pilgrimmen

Nu har jag käkat rosenrot 12 dagar och troligen har jag min äl nu. Men jag är inte hundra (ältesten visar kanske på det, haha) Så tack vare rosenroten har min äl troligen kommit lite tidigare fast den tog bort alla mina ägglossningssymptom. Haha, jag känner nada, lite stickningar i livmodern bara men inget mer. Haha lustigt..Hoppas bara det blir ett plus nu också

Men ska jag alltså sluta med rosenroten nu då? Även om jag inte är hundra, förstör det isåfall om det nu inte är ägglossning?

• Tingeling2007

Jag kände inte heller av äl förra månaden när jag åt rr. har inte haft äl än den här månaden. Jag tror inte att det är någon fara att sluta med rr nån dag för tidigt. bättre det än för sent skulle jag tro=)

Nu får inte killen äta rr längre tydligen. Han åkte dit för rattfylla (dagen efter) för många år sedan och går och tar blodprover för att dom ska hålla kolla på hans alkoholvanor. Nu är det snart klart med blodprovver å personen han bokade tid med idag frågade om han åt några läkemedel. Han berättade att han år rr, och de kunde tydligen påverka testet. så han måste sluta med det=(

Det suger ju!

För jag misstänker att det är han som behöver äta dessa eftersom jag blivit gravid på första försöket 2 ggr med mitt ex...

Svar på tråden Ni som använde rosenrot och +.ade!