• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Amelié77

En fråga om råspont - finns den bara som 95 mm bred? Tyckte det var i smalaste laget, skulle gärna ha haft bredare brädor. Kan man använda nåt annat än råspont då vi vill ha liggande, vitmålade brädor på väggen?

Sen undrar jag hur man brukar dölja spikhål som uppkommer när man använder spikpistol för att fästa tak-, vägg- och golvlister? Finns det nån penna eller dylikt som man kan dutta i de svarta hålen?

• mariaw
    Amelié77 skrev 2010-02-15 15:51:53 följande:
    En fråga om råspont - finns den bara som 95 mm bred? Tyckte det var i smalaste laget, skulle gärna ha haft bredare brädor. Kan man använda nåt annat än råspont då vi vill ha liggande, vitmålade brädor på väggen?Sen undrar jag hur man brukar dölja spikhål som uppkommer när man använder spikpistol för att fästa tak-, vägg- och golvlister? Finns det nån penna eller dylikt som man kan dutta i de svarta hålen?
    Vet inget om råsponten, men spikhuvud och märken brukar vi dölja med fog som slipas efter torkning och därefter målas på i samma nyans omkringliggande trä har.
    Blir superfint och hållbart...
  • Hannnas

Heeej tjejjer..

Jag har precis beställt tapeten nu, blir denna http://www.wallpaperwholesaler.com/Shoppingcart/product_detail.asp?pageno=22&pattern=SM21556&book=4556&proddisplay=0&currpage1=1

Ska snart läsa igenom era bloggar, men ska först få en av ungarna till dagis o sen hjälpa snickaren att bära in bänkskivorna

Ari... gott att se dig! Tänkte nästan skicka ut en efterlysning ... störigt med hantverkarna men skoj med ankorna har ni sniglar el varför just dessa små husdjur?

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Caranlachiel

Oj ställde en fråga i förra tråden innan jag såg att ni uppgraderat er...

Vill bara hoppa in och ställa en fråga. Vi bor i ett nybyggt hus från 2007. Dvs allt är spikrakt och ordentligt. Men jag vill gärna ha det lite shabby chic i stilen och tycker det är svårt att få till när allt är så korrekt, ingenting är snett och vint och charmigt på det sättet. Har ni några tips på vad jag kan göra? Eller räcker det att fylla huset med shabby chic-inredning så kommer det få den känslan i alla fall?

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • Amelié77
    Hannnas skrev 2010-02-16 08:43:31 följande:
    Heeej tjejjer.. Jag har precis beställt tapeten nu, blir denna www.wallpaperwholesaler.com/Shoppingcart/prod... Ska snart läsa igenom era bloggar, men ska först få en av ungarna till dagis o sen hjälpa snickaren att bära in bänkskivorna Ari... gott att se dig! Tänkte nästan skicka ut en efterlysning ... störigt med hantverkarna men skoj med ankorna har ni sniglar el varför just dessa små husdjur?
    Lööövli tapet! Jag vill också våga ha en sån tapet ju!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14