• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Ankmor
    Bellevue skrev 2010-02-11 20:18:14 följande:
    Oj, nu börjar jag ju längta efter tapetkataloger!Har inte en aning vad du menar med NE...please tell me :)Jag älskar pärlspont och bröstpanel men tycker det blir plottrigt när det är så många dörrar...Mår rätt bra nu! Har fått en del annat att tänka på.... Tack Gumman! Kram
    Misstänker att NE = New England
    Det stavas JU inte JUH !!!! Lär er det någon gång!!!
  • Bellevue
    Ankmor skrev 2010-02-11 21:35:07 följande:
    Misstänker att NE = New England
    Åhå tack!   Blir att tänka på marina saker men det är inte samma va?  Ojoj, har ingen koll alls
  • Pums

Hej på er!

Tittar in som snabbast, ska snart iväg till dagis med lillen. Det går bättre och bättre där nu så det känns bra. Fortfarande en del gråt under tiden jag är borta och han vägrar att äta deras lunch.
    Men så länge det märks en förbättring för varje dag så är jag nöjd.
    Han är ju lite ovan med allt stoj och stim som det är på dagis så fröknarna brukar se till att han leker där det är lite lugnare på avdelningen.

Igår fick jag upp nya gardiner i farsun, ska försöka hinna fota under dagen och visa er.

Kram på er alla goa!

Ps.....Ser att det pratas köksrenoveringar och det visades en underbar kran, me like a lot.....Vill också ha nytt kök! *Avis*

• TessanE
    mage06 skrev 2010-02-11 12:58:29 följande:
    Mmm, jag borde nog det...det känns som det självklara egentligenVad är det för sovrum? Stil? Vad tänker du på för typ av detaljer? Kuddar och plädar, prydnadssaker...?
    Jadu... Vi ska ha en ljus färg på väggarna- dock inte helt vit då listerna inte är helt vita, denna färg gör att listerna ändå framhävs dom lite ljusare.

Jag har målat om alla sänggavel och sängbord från Mio (indo) nu är det vitt!! Sängborden har jag shabbat till lite med sandpapper, men gaveln behåller jag helt vit!!

Funderar på nåt fint väggord/mening på väggen ovanför sängen som jag ska måla själv- nåt tips på en kärleksfull text? Engelsk eller svensk...

I taket blir det en ljuskrona, svart som jag tänkte ha en eucalyptoskrans runt, eller nåt annat förslag?

Har en gammal byrå, den är dock fortfarande ljus träfärgad... vita spetsgardiner och stort vitt överkast... Shabby chic vill jag ha... 

Alla tips är välkomna... 
  • Hannnas

Bel... jaaa flåt, jag menade som du förstod NewEngland

MissG... jag tycker du ska bo in dig i huset innan du bestämmer tapet om du frågar mig för det är ju inte fara på färde som det är nu

Pums... man kan ju förnya med lite smått, knoppar o kran o sånt jag köpte min på nackabyggnadsvård och jag rekommenderar dem varmt, fick jättetrevligt bemötande och de skickade snabbt och väldans prisvärt! Sen får vi se om den håller måttet på plats men det hoppas jag iaf

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Amelié77

Hannnah - jo kanske det...tänkte bara att det vore bra att tapetsera innan man lägger fast lister i taket och i pärlspontens övre kant. Men det går säkert att göra senare också.

Kan nån instruera mig hur man gör då man ska ha liggande, vitmålad råspont på en vägg? I vilket skeda målar man brädorna, före eller efter de är uppsatta på väggen. Ska man måla väggen som är bakom? Vilken färg? Kommer den att "lysa igenom" i springorna mellan brädorna?

• Mettan69

Blev väckt kl tre i natt av att Sixten hulkade och jag hann nästan hämta en spann innan det kom... Nu ligger han i soffan vit som ett lakan och kollar på tv. Kunnat ta en tugga av en macka och den är kvar i magen än. {#lang_emotions_laughing}

Skulle passat svägerskans pojk i em/natt men det blir nog inställt. 2.5 år och full av fart. Sixten är jättebesviken för att han inte får komma...{#lang_emotions_frown}

Eftersom jag ändå är hemma i dg så tänkte jag köra stenhårt med tvättmaskinen i dag...{#lang_emotions_tongue_out}

• Hannnas
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-02-12 09:56:57 följande:
    Nytt i bloggen!Romantik...www.frokenvit.blogspot.comVälkommen in!
    hmm knasigt, jag kommenterade ditt inlägg om zinkhinkarna o det har kommit bort, knasigt..

Jag har likadana fast utan de fina kronorna, gav en 5:a för mååånga på loppis sånt gillas!!
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14