• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • TessanE

Jag tror du ska starta ett helt nytt konto!!

Jag ska måla sovrum och inreda i helgen. Nån som har nåt bra tips på detaljer? Skicka gärna blogglänkar! =)

Tack

• mage06
    TessanE skrev 2010-02-11 12:42:45 följande:
    Jag tror du ska starta ett helt nytt konto!! Jag ska måla sovrum och inreda i helgen. Nån som har nåt bra tips på detaljer? Skicka gärna blogglänkar! =) Tack
    Mmm, jag borde nog det...det känns som det självklara egentligen{#lang_emotions_cool}

Vad är det för sovrum? Stil? Vad tänker du på för typ av detaljer? Kuddar och plädar, prydnadssaker...?
  • Bellevue
    mage06 skrev 2010-02-11 12:35:11 följande:
    Rutiga Det är fint att göra ett "collage" av småspeglar på en långvägg. Ta tex en massa olika ramar i olika storlekar och form, du hittar på loppisar eller vad du gillar, gå till glasmästaren och få speglar ditsatta. Jättefint och reflekterar ljuset så det känns bredare. Panel en bit upp eller två färger, en ovanför och en nedanför en list kan också bredda Hur har du det?
    Menar du allvar med rutiga? Tycker det är häftigt med såna tapeter. Smart med speglar....ska kolla på det.
    Panel tror jag inte blir bra då det är en bunt dörrar....

Jo, det är bra! Tack för omtanken{#lang_emotions_heart} Jag äter antideppisar igen, inte mer än 10 mg men det gör skillnad. Hoppas du har det bra också! Kram
  • mage06
    Bellevue skrev 2010-02-11 13:36:34 följande:
    Menar du allvar med rutiga? Tycker det är häftigt med såna tapeter. Smart med speglar....ska kolla på det. Panel tror jag inte blir bra då det är en bunt dörrar.... Jo, det är bra! Tack för omtanken Jag äter antideppisar igen, inte mer än 10 mg men det gör skillnad. Hoppas du har det bra också! Kram
    Klart att jag menar allvar Rutigt kan ju se ut på många olika sätt, jag menar något diskret. Skönt att du har det bättre och att du hittat en dos som passar dig{#lang_emotions_sunny}
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-02-11 15:09:24 följande:
    Jag behöver råd...vi ska ha Flåren från Ikea i övre våningens badrum.www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40089707Men ska jag köpa spegelskåpet till eller ska jag köpa en annan spegel (utan skåp).www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20089708Vad tror ni blir snyggast?
    hihi VI ska oxå sätta in den (fast den mindre) i vårt lilla badrum uppe vid tillfälle vi kommer inte ha det badrumsskåpet utan en annan spegel ist... el annat passande skåp för detta gillade ingen av oss...
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas

Bel.... tycker som mage att rutigt kan vara fint! lite NE tycker jag... nu är inte NE "jag" men om jag hade satt in en en small hall så hade jag satt pärlspont upp, en bit upp med 5/8 ungefär och sen en rutig åt beige hållet för att få en ljus men mjuk känsla...

Hoppas du mår bättre snart

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Amelié77

Funderar på om jag ska tapetsera väggen ovanför pärlsponten i lilla toan - nu är den bara vitmålad. Enda bilden jag har är ju den jag la ut i bloggen idag
    www.lovelywhiteandbright.blogspot.com/
    Vad skulle ni rekommendera för tapet då? Jag ska ju ha en jättestor spegel ovanför (finns i inlägget under). Tror att jag vill ha en jätteljus tapet med mönster i samma nyans som knappt syns, utan bara anas. Vitt eller creme eller liknande...har ni tips på nån snygga tapet som skulle passa där?

• Bellevue
    Hannnas skrev 2010-02-11 18:58:31 följande:
    Bel.... tycker som mage att rutigt kan vara fint! lite NE tycker jag... nu är inte NE "jag" men om jag hade satt in en en small hall så hade jag satt pärlspont upp, en bit upp med 5/8 ungefär och sen en rutig åt beige hållet för att få en ljus men mjuk känsla... Hoppas du mår bättre snart
    Oj, nu börjar jag ju längta efter tapetkataloger!
    Har inte en aning vad du menar med NE...please tell me :)
    Jag älskar pärlspont och bröstpanel men tycker det blir plottrigt när det är så många dörrar...

Mår rätt bra nu! Har fått en del annat att tänka på.... Tack Gumman! Kram
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14