• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • MissOsbourne

Jag har hittat en lykta jag bara MÅSTE ha på Tradera men just nu har jag inte råd med det de slutar på för jag är mammaledig och fattig...=( Så här ser de ut, jag har googlat och försökt hitta den i nätbutiker men inte lyckats.Det är olika säljare och alla verkar de ha flera att sälja men var fasiken har de köpt dem? Tänker inte betala överpris jag..=)

Någon som känner igen?
  • FluffyTina
    Hannnas skrev 2010-02-10 20:44:30 följande:
    Fluffy... ajajaj blåsor gör ont!!  Jag gillar penseldrag så länge man inte ser kortdrag så att säga o jag ääälskar doften av oljebaserade färger! inte så hälsosamt dock
    det var väl just det att även de korta penseldragen syntes. Jag är också glad för penseldrag. däremot min man vill bara rolla allt han ser.
    Mirjam 060607 Morgan 091120 colokafamiljen.blogg.se
  • Amelié77

MissO - vilka härliga lyktor! Meddela gärna om du får veta var de går att köpa eller vem som tillverkat dem!

• MissOsbourne
    Amelié77 skrev 2010-02-11 08:29:52 följande:
    MissO - vilka härliga lyktor! Meddela gärna om du får veta var de går att köpa eller vem som tillverkat dem!
    Ja det ska jag göra..=) Hittade en som var NÄSTAN lika fin på en finsk sida som även fanns i takmodell.Den skulle vara jättefin med en lampa i..=)
  • Bellevue

Om man har en smaaaaal korridor, vad ska man då sätta upp för tapeter för att den ska se bredare ut?

• Hannnas
    Bellevue skrev 2010-02-11 10:26:12 följande:
    Om man har en smaaaaal korridor, vad ska man då sätta upp för tapeter för att den ska se bredare ut?
    Vi har en smaaal korridor.. har gett upp hoppet lite om att den ska se bredare ut och ska ha pärlspont och en beige tapet med brunt ganska stort mönster... men man kanske kan ha spont hela vägen upp och vitmåla så gör det säkert mkt...

ohh vilken SEKUND som helst nu så kommer mina köksluckor!
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Amelié77

MissOsbourne - den var ju också fin! Och webbutiken var ny för mig, måste kika lite vad annat de har.

• mage06
    Bellevue skrev 2010-02-11 10:26:12 följande:
    Rutiga Det är fint att göra ett "collage" av småspeglar på en långvägg. Ta tex en massa olika ramar i olika storlekar och form, du hittar på loppisar eller vad du gillar, gå till glasmästaren och få speglar ditsatta. Jättefint och reflekterar ljuset så det känns bredare. Panel en bit upp eller två färger, en ovanför och en nedanför en list kan också bredda

Hur har du det?
  • mage06

Nu frågar jag i båda trådarna utan att ha forskat närmre i saken...Jag skall hjälpa en kompis att starta en blogg från min dator. Kan jag göra det från mitt googlekonto och sen överföra bloggen till hennes konto? Eller skall jag registrera ett konto till henne härifrån och skapa bloggen därifrån? Duuh, känns lite tomt mellan öronen idag{#lang_emotions_undecided}

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14