• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • mariaw
    Virriga Vera skrev 2010-02-12 13:59:07 följande:
    Någon som vet var man kan köpa Old Sheffield Village produkter?  Jag skulle vilja köpa hela setet med behållare för potatis, lök och vitlök. Men hittar bara behållaren för vitlök. Finns det någon hemsida till tillverkaren?www.chefscatalog.com/product/24267-garlic-oni...
    Hej!
    Här finns flera av deras produkter:
    http://www.minhemlangtan.se/products.php?category_id=11
    http://www.maktuk.se/se/
    Säkert finns det flera nätbutiker, men hittade dessa med delar av sortimentet...
    Vet ej om det finns någon hemsida till tillverkaren...
  • mage06

Nej men fy, inte mer kräksjuka nu! Krya på liten!

TessanE: Åh, jag tycker att det är svårt när jag inte har någon bild framför mig. Men med en vit grund så kan du ju göra massor sen. Byta kuddar och plädar efter årstid. Tex pasteller vår och sommar och mer jordfärger höst och vinter... Små stilleben på byrå och i fönster med glas, ljusstakar och/eller fotografier ger också en personlig känsla tycker jag Väggord kan vara fint men personligen är jag mätt på dem...skall det vara något så ta en strof ur en sång som betyder något för er eller ett citat från en bok eller film. Bara det är personligt tycker jag i alla fall Lycka till!

Jag ligger raklång på soffan med datorn på magen medans våra danska gäster (mannens bror med flickvän) bakar i köket och lyssnar på dansk musik, hahaha. Jag är supertrött! Först gick jag en powerwalk och sen var vi och åkte långfärdsskridskor i blåsten. Hårt i motvinden, härligt i medvinden

Jag har lite nytt i bloggen
    www.noamajahemma.blogspot.com

• rednose

nån som säljer ett gammalt klädskåp, gärna med en låda i botten och ej högre än 185cm inte heler bredare än 110cm. :) vitt eller avlutat som man kan piffa själv...

blocket verkar ha torka
  • Fröken Vit i Madickenhuset
    Hannnas skrev 2010-02-12 10:17:33 följande:
    hmm knasigt, jag kommenterade ditt inlägg om zinkhinkarna o det har kommit bort, knasigt.. Jag har likadana fast utan de fina kronorna, gav en 5:a för mååånga på loppis sånt gillas!!
    Hej!

Vad konstigt.
    Såg du då att det kom med först och sedan försvann då?

Skumt.
    Jag har då inte sett något inlägg från dig.
    Men jag vet ju att det har funkat förut iom att du skrivit förut.
    Teknikens under...
    Men du kan väl testa en gång till så kanske det funkar då.

Trist att det inte kom med för det är sååå kul att läsa allas inlägg.

Jag svarar ju på allas kommentarer, så fort jag får möjlighet.
    Men ibland hinner man ju inte med att svara samma dag.
    Men som sagt så är det lite som julafton, att läsa allas gulliga kommentarer.{#lang_emotions_smile}

Kram!
  • Amelié77

Den första bilden som mage06 visar i sitt senaste blogginlägg - vi skulle vilja ha liknande dekorationer på våra pelare på huset. Men var kan man få tag på såna? Vem tillverkar dem? Funderade ett tag om det skulle funka med hyllkonsoller i järn, men det kanske börjar se lustigt ut

• Ari Gold

ÅÅÅÅhhh vad irriterande.... kom hem imorse efter en tredagars kurs och såg det de byggt på huset medan jag var borta...

Tror ni de IDIOTERNA lyckats sätta på panelen rätt, trots att jag gått igenom både med arbetsledaren och snickarna hur det ska vara, och dessutom bett dem att5 titta på grannhuset om de blir osäkra.

Jag blir GALEN! Denna utbyggnad skulle vara färdig 20:e december, men nu när de äntligen kommit igång ordentligt blir det två steg fram och ett steg bak... De kommer behöva ta  ner panelen från en hel vägg och göra om! *SUCKA*

behövde bara skriva av mig!

• Ankmor
    Ari Gold skrev 2010-02-13 14:44:28 följande:
    ÅÅÅÅhhh vad irriterande.... kom hem imorse efter en tredagars kurs och såg det de byggt på huset medan jag var borta...Tror ni de IDIOTERNA lyckats sätta på panelen rätt, trots att jag gått igenom både med arbetsledaren och snickarna hur det ska vara, och dessutom bett dem att5 titta på grannhuset om de blir osäkra.Jag blir GALEN! Denna utbyggnad skulle vara färdig 20:e december, men nu när de äntligen kommit igång ordentligt blir det två steg fram och ett steg bak... De kommer behöva ta  ner panelen från en hel vägg och göra om! *SUCKA*behövde bara skriva av mig!
    Tycker synd om dig.

*andas iiiinnn andas uuuuut* Tänk "Tradera" så blir du glad.
    Det stavas JU inte JUH !!!! Lär er det någon gång!!!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14