• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Caranlachiel

Pums: Nej det har mest blivit auktion för min del eftersom mina föräldrar bor i en trakt där det är 2-3 auktioner varje vecka. Hittar alltid saker superbilligt där, loppisarna i min stad blir rent av dyra i jämförelse! Men har börjat inse att det finns saker man hittar lättare på loppis så jag får dra mig dit nån dag ändå.

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • Hannnas
    Ari Gold skrev 2010-02-16 13:53:57 följande:
    Hur funkade det med frakt osv på den sidan? Skickar de till sverige?Jättein tapet, men jag gillar ju mönstrade tapeter över huvud taget.
    Ingen aning, har köpt dem via en färghall faktiskt

Äckligt med sniglar! vi har tyvärr en massa med, hoppas mestadelen har dukat under nu i kylan dock... *hoppas hoppas*
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Pums
    Caranlachiel skrev 2010-02-16 14:19:03 följande:
    Pums: Nej det har mest blivit auktion för min del eftersom mina föräldrar bor i en trakt där det är 2-3 auktioner varje vecka. Hittar alltid saker superbilligt där, loppisarna i min stad blir rent av dyra i jämförelse! Men har börjat inse att det finns saker man hittar lättare på loppis så jag får dra mig dit nån dag ändå.
    Är det sant?! 2-3!!!!!

Var bor du? Jag kommer!
  • Caranlachiel

Pums: Det är i Ulricehamns-trakterna. Riktigt roligt! Vissa av dem har bättre kvalitet på sakerna än andra, men det är sällan det blir något som kostar särskilt mycket ändå.

• Hannnas
    Caranlachiel skrev 2010-02-16 18:52:44 följande:
    Pums: Det är i Ulricehamns-trakterna. Riktigt roligt! Vissa av dem har bättre kvalitet på sakerna än andra, men det är sällan det blir något som kostar särskilt mycket ändå.
    Vart bor du????? Jag åker omg! bor ju här!
  • Caranlachiel

Hannnnah: Hahaha bor du i Ulricehamn? Jag bor i Jönköping men mina föräldrar bor strax utanför Gällstad. Vi går på auktioner i Limmared, Hillared, Aplared och nåt mer ställe som jag inte kommer ihåg vad det heter.

• Hannnas
    Caranlachiel skrev 2010-02-16 19:26:56 följande:
    Hannnnah: Hahaha bor du i Ulricehamn? Jag bor i Jönköping men mina föräldrar bor strax utanför Gällstad. Vi går på auktioner i Limmared, Hillared, Aplared och nåt mer ställe som jag inte kommer ihåg vad det heter.
    Jag bor 1 mil utanför, mot Borås, Tvärred välkommen på kaffe

Hinner tyvärr inte med så många auktioner med en 9 mån o en 2 1/2 åring hemma
  • Caranlachiel

Hannnnah: Nej jag har en 10-månaders så det har bara blivit två auktioner sen han kom. Min man tycker det är kul med auktioner så han går nog gärna utan mig iofs, men då blir det andra fynd. Borrmaskiner och sånt... :-P

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14