• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Pums
    Ari Gold skrev 2010-02-13 14:44:28 följande:
    ÅÅÅÅhhh vad irriterande.... kom hem imorse efter en tredagars kurs och såg det de byggt på huset medan jag var borta...Tror ni de IDIOTERNA lyckats sätta på panelen rätt, trots att jag gått igenom både med arbetsledaren och snickarna hur det ska vara, och dessutom bett dem att5 titta på grannhuset om de blir osäkra.Jag blir GALEN! Denna utbyggnad skulle vara färdig 20:e december, men nu när de äntligen kommit igång ordentligt blir det två steg fram och ett steg bak... De kommer behöva ta  ner panelen från en hel vägg och göra om! *SUCKA*behövde bara skriva av mig!
    Förstår dig till fullo! Bli arg med all rätt.
  • Pums

Jag som tidigare slängt ut mig ett nytt blogginlägg dagligen är lite dålig på det nuförtiden.

Sen jag blev gravid igen har tröttheten och chansen att få vila kommit i första hand.
    Men det blir förhoppningsvis bättre när våren närmar sig.

Men idag är det i alla fall nytt i bloggen för er som vill läsa!

http://snovitadrommar.blogspot.com/

Kram på er allihopa
    {#lang_emotions_heart}

• mage06
    rednose skrev 2010-02-12 21:29:53 följande:
    nån som säljer ett gammalt klädskåp, gärna med en låda i botten och ej högre än 185cm inte heler bredare än 110cm. :) vitt eller avlutat som man kan piffa själv... blocket verkar ha torka
    Tyvärr, det är nog bara att ha is i magen och gå in OFTA på Blocket... Lycka till!

Ari: Men gaaah vilka saftskallar! Tur att det är dem som skall göra om!

Mannen är med sin bror, svägerska och båda barnen i badhuset. Själv har jag bikinifobi just nu, ytligt men sant...

Nytt men ganska ointressant i bloggen, eller är det kanske ointressant men nytt fin trappa men futtig bloggerska
    www.noamajahemma.blogspot.com
  • Ari Gold

Jag måste vabba imorgon men det är lika bra det... då kan jag instruera byggarna.

Vi har ju panelbrädor i tre olika bredder (+ locklist) och jag vet att det inte är en standardlösning direkt (men ett måste på gamla hus om man vill ha den gamla stilen) så därför gick jag särskilt igenom det innan jag åkte.

Brädorna ska sitta mixade och det har de klarat på en sida, men på andra sidan och på den lilla bit de hunnit på sida 3 sitter först alla breda brädor för sig och sedan alla smala.Vilka NÖTTER, vem skulle vilja ha det så liksom???

• Ankmor

AriGold - bytardagar, ja DET är lugn och ro för själen! Tyvärr kan jag inte vara med denna gången, får inte ledigt. Men jag kommer upp en sväng till påsk!

Det stavas JU inte JUH !!!! Lär er det någon gång!!!
  • Fröken Vit i Madickenhuset
    Ari Gold skrev 2010-02-13 14:44:28 följande:
    ÅÅÅÅhhh vad irriterande.... kom hem imorse efter en tredagars kurs och såg det de byggt på huset medan jag var borta...Tror ni de IDIOTERNA lyckats sätta på panelen rätt, trots att jag gått igenom både med arbetsledaren och snickarna hur det ska vara, och dessutom bett dem att5 titta på grannhuset om de blir osäkra.Jag blir GALEN! Denna utbyggnad skulle vara färdig 20:e december, men nu när de äntligen kommit igång ordentligt blir det två steg fram och ett steg bak... De kommer behöva ta  ner panelen från en hel vägg och göra om! *SUCKA*behövde bara skriva av mig!
    Men varför slutar man aldrig att förvånas över hantverkare?
    Det slår aldrig fel.
    Kan det bli fel, så blir det fel.

Stå på er och låt dem göra om, det är ju trots allt ni som betalar för detta...
    Lycka till i fortsättningen och hoppas att det blir klart snart.

Kram.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14