• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Flickanx2

Tack Hannnnah! Vilka inspirationsbilder och vad mycket man vill ha. Mycket härlig butik:)

128
  • Black Lady

Hej i tråden :)

Jag undrade om ni vet var man kan hitta ägg/lök korgar någonstans, allra helst i vitt/creme färgat om det finns och gärna i webb butik.

Blir jätteglad för all hjälp :) 

(¯`°?.¸ ღ ♥Ett liv utan barn är som ett företag utan vinst ♥ღ ¸.?°´¯)
  • marjas
    Black Lady skrev 2010-09-15 16:17:49 följande:
    Hej i tråden :)

Jag undrade om ni vet var man kan hitta ägg/lök korgar någonstans, allra helst i vitt/creme färgat om det finns och gärna i webb butik.

Blir jätteglad för all hjälp :) 
    Här finns en variant:
    http://www.nordljus.net/se/art/korg-zink-el-vit-du-nord.php

Om man googlar "äggkorg" så kommer det upp mängder av träffar, fast de flesta verkar vara i zink.
  • musli

Mettan och Hannnah, först måste ni ha fungerande surdegar...
    Mina är gjorda enligt de här beskrivningarna:
    Rågsur
    Vetesur

Sen hur man sköter dem finns här:
    Mata surdeg

Enkel Levain finns här:
    Levain

När och om man vill förbättra brödet så lär man sig göra vildjäst och tillverka en riktig Levain som man har som grund till brödet. Det är det jag gör så ofta jag kan numera.  :)

Hanna 050511 & Elias 090910
  • Black Lady
    marjas skrev 2010-09-15 18:00:09 följande:
    Här finns en variant:
    www.nordljus.net/se/art/korg-zink-el-vit-du-n...

Om man googlar "äggkorg" så kommer det upp mängder av träffar, fast de flesta verkar vara i zink.
    Tack, precis vad jag letade efter

Prövade att googla men det kom mest upp lökkorgar som man planterade i.... 
    (¯`°?.¸ ღ ♥Ett liv utan barn är som ett företag utan vinst ♥ღ ¸.?°´¯)
  • marjas
    Black Lady skrev 2010-09-15 22:03:38 följande:
    Tack, precis vad jag letade efter
    Bra! Kul att jag kunde hjälpa. Glad

Eländet i vårt hus verkar aldrig ta slut. Idag konstaterades det att det gått hål i varmvattenberedaren.
    Dessutom hittade vi en liten vattenläcka. Men den torkade jag med hårtorken! Skrattande

Jag undrar när vi kommer till stadiet där man får inreda, pynta och pyssla, det känns rätt avlägset.
  • musli
    marjas skrev 2010-09-15 23:03:47 följande:
    Bra! Kul att jag kunde hjälpa. Glad

Eländet i vårt hus verkar aldrig ta slut. Idag konstaterades det att det gått hål i varmvattenberedaren.
    Dessutom hittade vi en liten vattenläcka. Men den torkade jag med hårtorken! Skrattande

Jag undrar när vi kommer till stadiet där man får inreda, pynta och pyssla, det känns rätt avlägset.
    Charmen med eget hus...  ;)
    Vi hyr ju nu och det är rätt skönt faktiskt. Men vi har ju huset i jämtland kvar också.  :)
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • nemo08

hej, brukar följa tråden men har inte haft så "mycket att komma med", men har nu kommit över en annorlunda tallrikshylla, försökte infoga bilden här men får inte till det?! Den finns iallafall i mitt album under 'hemmet'  för er som vill/orkar kika. Det är två 'skjutdörrar' som går att flytta sidleds och spår för tallrikar överst. Ful furu nu, men funderar på att måla den, om den nu är något att ha...? Tacksam för smakråd!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14