• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Muffe80

Jag vet allvarligt talat inte hur jag ska hålla mig men jag måste, vi har bestämta att testa tillsammans för att jag ville det denna gång så då får jag vänta tills sambon kommer hem. Jag kan inte ens nå honom per telefon justn u så det skulle kännas så dumt att testa och inte ens kunna ringa honom, förstår ni?

Men mensen kanske kommer inatt eller imorgon så det kanske inte ens blir aktuellt med testing...

• Mamaobabba
    Muffe80 skrev 2010-08-25 22:08:14 följande:
    Jag vet allvarligt talat inte hur jag ska hålla mig men jag måste, vi har bestämta att testa tillsammans för att jag ville det denna gång så då får jag vänta tills sambon kommer hem. Jag kan inte ens nå honom per telefon justn u så det skulle kännas så dumt att testa och inte ens kunna ringa honom, förstår ni?

Men mensen kanske kommer inatt eller imorgon så det kanske inte ens blir aktuellt med testing...
    Åh, då förstår jag att du måste hålla dig! Det kommer att gå bra.

Hoppas, hoppas att du inte får något besök av tant röd!
  • AAE

Tjoho! Ett plus!

Fast ... lyckan är inte lika stor denna gången som med dottern eller missfallet... känner mig såklart glad men även rädd och osäker... Antar att det kanske är normalt?

Ska ringa min gamla BM om någon dag och se om man får ett tidigt UL annars går jag till Mama Mia. Nu vet jag ju inte heller hur jag ska räkna på hur långt gången jag är (strecekt vad dock ganska svagt så jag kan tänka mig att jag plussade ganska precis dagen efter BIM). och då kanske jag får ett UL bara därför? *håller tummarna*

Håller tummarna för dig Muffe!

• sommarbebis 2010

GRATTIS AAE! Jätte glad för ert plus!

Själv väntar jag på ÄL som kommer i slutet av den här veckan, hoppas bara att den inte kommer idag eller imorgon, då vi inte hade möjlighet att sexa igår och inte kommer kunna göra det idag eller imorgon heller då jag arbetar natt inatt och imorgon ska mannen iväg.

• Evve81

AAE: Grattis! Vad kul!

Jag tycker man får hopp av att läsa om era +. Jag hoppas på ett + innan jul men jag antar att man kommer vara JÄTTEOROLIG. Här får man VUL även om det inte behövs MEN man får betala för det! Vanlig sjukvårdstaxi så 300 kr

• bomullshuve
    AAE skrev 2010-08-26 08:36:17 följande:
    Tjoho! Ett plus!

Fast ... lyckan är inte lika stor denna gången som med dottern eller missfallet... känner mig såklart glad men även rädd och osäker... Antar att det kanske är normalt?

Ska ringa min gamla BM om någon dag och se om man får ett tidigt UL annars går jag till Mama Mia. Nu vet jag ju inte heller hur jag ska räkna på hur långt gången jag är (strecekt vad dock ganska svagt så jag kan tänka mig att jag plussade ganska precis dagen efter BIM). och då kanske jag får ett UL bara därför? *håller tummarna*

Håller tummarna för dig Muffe!
    Tjohoo! Grattis!!!
  • Anonym (ledsen)

Hejja aae's plus! Jätte grattis! Idag har jag vart på vc och lämnat prover för kubtestet som ska utföras nästA vecka. Någon med erfarenhet ?

• AAE
    Evve81 skrev 2010-08-26 15:18:26 följande:
    AAE: Grattis! Vad kul!

Jag tycker man får hopp av att läsa om era +. Jag hoppas på ett + innan jul men jag antar att man kommer vara JÄTTEOROLIG. Här får man VUL även om det inte behövs MEN man får betala för det! Vanlig sjukvårdstaxi så 300 kr
    Jag betalar gärna bara jag får göra det... försökte få tid privat senaste graviditeten (som slutade i MA) men det fanns ingen tid till mig NÅGONSTANS. Då bor jag ändå i Stockholm och jag hörde mig för på alla ställen som kunde tänkas. Nu var det på sommaren så många sa att de hade "personalbrist", hoppas det inte är likadant nu... Är det någon som vet om det innebär någon risk att göra många VUL? Just nu känns det som om jag vill göra minst ett varannan vecka Skäms

Tack för era grattis, det värmer jättemycket! Håller tummarna för alla här inne som hoppas på plus! Snart är det er tur!!
  • Mamaobabba
    AAE skrev 2010-08-26 08:36:17 följande:
    Tjoho! Ett plus!
    Åh, grattisgrattis!!!
    Hoppas verkligen att allt går bra nu!
    Många stora kramar.
  • Mamaobabba

Hej alla!

Nu reser jag bort ett part dagar, till New York!!

Hoppas ni har det bra, jag håller tummarna för dig Muffe!

Vi hörs å ses nästa vecka, hoppas på fler plus här då!

Kramar i mängder.

Svar på tråden Missed abort