• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Mamaobabba
    Isabellee skrev 2010-08-04 19:09:05 följande:
    Okej, fick för mig att man kunde blöda lika länge som efter en förlossning. Va skönt :)

Jo det underlättar en hel del, man hinner inte riktigt tänkta på det som har hänt.

Vågar man börja försöka igen direkt efter eller ska man invänta en mens först? Någon som vet?

Tack för svaren
    Välkommen till tråden, tråkigt att du behövt hitta oss dock. Beklagar ditt MA!

Min läkare sa att man gärna skulle vänta till efter första mensen för att veta att allt har kommit igång ordentlig, så att man inte får falska plus pga pendlande hormoner. Man behöver inte vänta med sex så länge man slutat blöda, men hon tyckte att man skulle använda kondom
    Dock har jag just haft ÄL nu, så vi inväntade inte den första mensen..
    Har ju varit så utdraget för mig och jag har testat negativt för HCG alla gånger jag kollat, så jag tror att det är okej.
    Men, som sagt.. Man ska nog iaf se att ÄL eller mens kommit igång så man inte bli besviken om man får ett falskt plus.
    Lycka tillQ
  • Mamaobabba
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-04 23:34:23 följande:
    Min läkare sa att man kan inte säga hur hög risken för att få missfall igen är oavsett hur många mensar man får då det är som att kasta på en tärning, dvs slumpen som avgör om man nu inte har en historia med upprepade missfall...

Tror att jag har haft äl precis och fick nu ett skrämmande påstående av en kompis. Hon sa att man inte ska ha sex dagligen då killen inte hinner producera tillräckligt med bra spermier då. Vet ni nåt om det? Slog mig att BM rekommenderade ju varannan dag för att bli gravid och vi som är nygifta har ju haft sex minst en gång om dagen sen i fredags och nu blir jag nojjig att jag sabbat mina chanser genom för mycket sex...
    Åh, kanske är det så..
    Att man har bäst möjlighet vid sex varannan dag, men jag tycker man fortfarande ska få sexa och njuta när man känner för det, oavsett om det är en gång i veckan eller varje dag, flera gånger om dagen. Försök att inte tänk inte på de eventuella missade chanserna, föroppningsvis var ju sexet njutningsfullt och underbart!
    Tror man vinner på det i längden..
    Jar ju också en stress att fånga ÄL och sexa när det ska var som mest fertilt, men jag försöka släppa lite på det och bara njuta. Vill inte förlora den biten.

Och.. skönt att höra att ni haft en bra bröllopshelg då iaf! Flört
  • airamanna
    bomullshuve skrev 2010-08-04 21:03:14 följande:
    Usch och fy, jag vet precis vad du menar...
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-04 21:10:38 följande:
    Vi får ta nya tag tillsammans, men jag förstår besvikelsen... *krama om*
    Tack ni båda, känns så hopplöst ibland och som att alla andra lyckas hela tiden... skönt att inte vara ensam, även om jag inget annat vill än att ni och vi ska få plussa snart igen!

En positiv sida av det hela är att jag kan ta en semesteröl

Kram till er, och alla andra som behöver!
  • Evve81
    airamanna skrev 2010-08-05 13:31:56 följande:
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-04 21:10:38 följande:
    Vi får ta nya tag tillsammans, men jag förstår besvikelsen... *krama om*
    Tack ni båda, känns så hopplöst ibland och som att alla andra lyckas hela tiden... skönt att inte vara ensam, även om jag inget annat vill än att ni och vi ska få plussa snart igen!

En positiv sida av det hela är att jag kan ta en semesteröl

Kram till er, och alla andra som behöver!
    Jag hoppas att jag också får min mens så jag får ta nya tag med er!
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-04 23:34:23 följande:
    Min läkare sa att man kan inte säga hur hög risken för att få missfall igen är oavsett hur många mensar man får då det är som att kasta på en tärning, dvs slumpen som avgör om man nu inte har en historia med upprepade missfall...

Tror att jag har haft äl precis och fick nu ett skrämmande påstående av en kompis. Hon sa att man inte ska ha sex dagligen då killen inte hinner producera tillräckligt med bra spermier då. Vet ni nåt om det? Slog mig att BM rekommenderade ju varannan dag för att bli gravid och vi som är nygifta har ju haft sex minst en gång om dagen sen i fredags och nu blir jag nojjig att jag sabbat mina chanser genom för mycket sex...
    Jag har hört det, men jag har också hört att det är en skröna...
  • Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-08-04 20:05:06 följande:
    bläää, tant röd kom igen, och alldeles för tidigt denna gången... trodde först och hoppades att det kunde va nidblödning eftersom det kom så tidigt och så lite först och jag aldrig haft så där långsam start på mensen, men nu är det alldeles för mycket för det så får väl inse att det inte blev något plus denna månaden heller... fan va besviken man blir, även om man försöker att inte hoppas för mycket....
    fy, vad tråkigt och jobbigt! klart man hoppas, liksom..
  • airamanna
    Mamaobabba skrev 2010-08-05 20:08:42 följande:
    fy, vad tråkigt och jobbigt! klart man hoppas, liksom..
    ja man gör ju det, in i det sista... försöker dock att inte deppa ihop, hjälper ju ingen... så nu hoppas jag på nästa gång
    Evve81 skrev 2010-08-05 13:50:14 följande:
    Jag hoppas att jag också får min mens så jag får ta nya tag med er!
    det hoppas jag med!
  • airamanna

Uppdaterar...

BIM-lista
    Sugarrush - BIM 24-25/7
    Muffe 80- BIM ca 25/7 
    airamanna - BIM ca 30/8-1/9
    beingboring - BIM 13/8
    Sommarbebis2010- BIM ca 17/8

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 16/3 2011