• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • sommarbebis 2010

Jag är inne på dag 3 med nutrilett nu och det går förvånansvärt bra, men jag tror att det beror på att man har semester och att killen också kör med pulver. Men sen blir det till att äta nyttigare och träna, men träna är mitt stora problem då jag gärna skulle ha nån att träna med så jag inte lika lätt kan ursäkta mig för att inte gå och träna.

Jag har BIM den 17:e och jag kund einte låta bli att testa imorse, men det var negativt Vet med mig att jag kommer bli grymt besviken om jag får min mens nu. Jag födde ju flickorna den 1/3 och jag tycker att min kropp borde ha återhämtat sig nu. Men det blir helt enkelt till att börja leva sundare, både jag och killen så att vi kan öka våra chanser på så sätt om vi inte skulle vara gravida nu...

• Mamaobabba

Hej alla..

Lite ledsen idag, tror minsann att Tant röd kommit på besök.
    Men.. Jag är lite fundersam ändå.. Är inte riktigt som en vanlig mens, men å andra sidan är det ju första efter MA:t så det kanske ska vara så..
    Blodet som kom idag såg liksom gammalt och utspätt ut (ursäkta äckelfaktorn).. Å så brukar det inte vara för mig första dagen på mensen. Å sen har jag bara ytterst lite molvärk, å så brukar det inte heller vara, brukar ha ganska tydlig värk första dygnet.
    Tog ett test som visade negativt, så det är nog mens.. Men, jag vågar inte riktigt leva som ogravid ändå. Så det blir en alkofri helg, å sen får jag testa mig igen på måndag. Bara för att vara riktigt säker..
    Känner mig nedstämd men mest förvirrad, faktiskt.

Hur har ni andra det? Har varit lite tyst här inne!

• sommarbebis 2010

Visst blir man besviken när tant röd kommer på objudet besök.
    Jag kommer verkligen deppa totalt om jag får min mens nu... Hur länge ska jag behöva gå ogravid. Känns som var och varannan i min omgivning berättar om att de ska ha barn..

Pratade med min BM idag om nutrilett och hon tyckte att det var dumt att bara äta 500kcal om dagen om jag skulle råka vara gravid, hon tyckte att det var bättre om jag körde det under en mens-period om jag absolut kände att jag var tvungen.
    Vill ju verkligen inte riskera nåt så imorgon börjar jag med Viktklubb istället. Ska även besöka gymmet och se hur det ser ut. Vi har ju inte besökt det som ligger här sen vi flyttade hit för 2½ månad sedan.

• bomullshuve
    Mamaobabba skrev 2010-08-13 20:14:16 följande:
    Hej alla..

Lite ledsen idag, tror minsann att Tant röd kommit på besök.
    Men.. Jag är lite fundersam ändå.. Är inte riktigt som en vanlig mens, men å andra sidan är det ju första efter MA:t så det kanske ska vara så..
    Blodet som kom idag såg liksom gammalt och utspätt ut (ursäkta äckelfaktorn).. Å så brukar det inte vara för mig första dagen på mensen. Å sen har jag bara ytterst lite molvärk, å så brukar det inte heller vara, brukar ha ganska tydlig värk första dygnet.
    Tog ett test som visade negativt, så det är nog mens.. Men, jag vågar inte riktigt leva som ogravid ändå. Så det blir en alkofri helg, å sen får jag testa mig igen på måndag. Bara för att vara riktigt säker..
    Känner mig nedstämd men mest förvirrad, faktiskt.

Hur har ni andra det? Har varit lite tyst här inne!
    Nä vad trist.... men kanske behöver din kropp en mens emellan. För mig har det varit så alla gångerna... Lite konstigt men...
  • bomullshuve

Jag kände att listan flugit iväg och att i alla fall jag tappat kollen...
    Hur har det gått för Sugarrush, Muffe 80 och being boring? och har vi inte några nya tjejer i tråden som kanske vill vara med i väntan och längtan?

BIM-lista
    Sugarrush - BIM 24-25/7
    Muffe 80- BIM ca 25/7
    beingboring - BIM 13/8
    Mammaobabba- BIM ca 14/8
    Sommarbebis2010- BIM ca 17/8
    airamanna - BIM ca 30/8-1/9

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 16/3 2011
    Bomullshuve - 6/4 2011

• sommarbebis 2010

Går i valet och kvalet om jag nu när vi ska iväg och handla om jag ska köpa hem ett grav-test ifall om... Men då vet jag att jag antagligen inte kommer kunna låta bli att testa så det är nog lika bra att inte köpa nåt...

• bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-14 12:46:31 följande:
    Går i valet och kvalet om jag nu när vi ska iväg och handla om jag ska köpa hem ett grav-test ifall om... Men då vet jag att jag antagligen inte kommer kunna låta bli att testa så det är nog lika bra att inte köpa nåt...
    Köp det inte! Det är omöjligt att låta bli om man har hemma!
  • bomullshuve

Jag känner mig mer och mer orolig för varje dag hurvida det finns nått liv där inne?? Mina bröst är inte speciellt ömma (ser jag som ett dåligt tecken) och jag känner mig inte direkt gravid heller... 1,5 vecka kvar till första träffen med BM, känner mig deppig idag... Känner just inga symptom mer än utebliven mens och enlig FL är jag i vecka 6+2

• Muffe80

Varken jag eller sugarrush blev gravida förra månaden men väntar på bim om en vecka :)

• sugarrush

Tack Muffe! Ja exakt, både jag och Muffe har BIM till helgen men jag kan tyvärr inte uppdatera listan eftersom jag kollar FL via mobilen. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa till...?

Svar på tråden Missed abort