• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-11 18:44:03 följande:
    Men då kan du ju iaf få ett hum om hur BM är också, sen får du väl proppsa på att du verkligen vill göra en UL undersökning av nån form så snart som möjligt...
    Hur mår du annars? Börjar du få några symptom?
    Ja alltså får jag inget bokar jag ett privat. Så är det bara.
    Jag är trött som ett as. Jag är typ apatisk. Jag är SÅ trött. Det går nästan inte att beskriva, men i helgen orkade jag knappt ta upp gaffeln och föra den till munnen fast jag var hungrig.
    Sen har jag kanske inte direkt ömma bröst, men definitivt känsligare bröst.
    och efter det så är jag trött igen...
  • sommarbebis 2010

Haha, du låter som mig när jag var gravid med tjejerna, slockna både här och där Hade dock inga ömma bröst, iaf inte märkbart så jag tror inte att det är ett typiskt symptom för mig. Håller verkligen tummarna för ett plus den här månaden och jag vet att jag kommer bli grymt besviken om det inte är det. Skulle vara så roligt att han nån mer att följa som har varit i en liknande situation...

• bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-11 18:55:00 följande:
    Haha, du låter som mig när jag var gravid med tjejerna, slockna både här och där Hade dock inga ömma bröst, iaf inte märkbart så jag tror inte att det är ett typiskt symptom för mig. Håller verkligen tummarna för ett plus den här månaden och jag vet att jag kommer bli grymt besviken om det inte är det. Skulle vara så roligt att han nån mer att följa som har varit i en liknande situation...
    Jag förstår precis vad du menar, och jag ska hålla mina tummar och tår för dig (och alla andra i tråden)!
    ... och det där med besvikelsen. Det är hemskt alltså. Så jag förstår precis. Jag vet en månad när jag visste att vi hade missat, och var inställd på det... ändå höll jag på att gå av på mitten när mensen kom.. som jag visste skulle komma...
  • sommarbebis 2010

Det är sjuk hur man fungerar när klockan ringer för fullt om att man vill ha barn. Det har till och med gått så långt så killen tror att det kanske är fel på han. Vi röker inte och vi dricker absolut inte ofta så det borde inte vara så farligt med dom, men han har till och med börjat prata om att har vi inte lyckats vi årets slut så ska vi söka hjälp...

• bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-11 19:05:27 följande:
    Det är sjuk hur man fungerar när klockan ringer för fullt om att man vill ha barn. Det har till och med gått så långt så killen tror att det kanske är fel på han. Vi röker inte och vi dricker absolut inte ofta så det borde inte vara så farligt med dom, men han har till och med börjat prata om att har vi inte lyckats vi årets slut så ska vi söka hjälp...
    Ja, man vet ju aldrig... Men ni har ju lyckats förr... Jag håller tummarna. Jag tror på en brölloppsnattsbebis...
  • sommarbebis 2010

Jag vet som sagt om en vecka... Men det är iaf skönt att vi ligger i även när det inte är ÄL, man vill verkligen inte bli ett av diom där paren som tempar och har sex efter schema... Är livrädd för att jag ska bli sån...

Förresten, kan det vara farligt om man skulle vara gravid nu och köra nutrilett i en vecka?

• Mamaobabba
    beingboring skrev 2010-08-11 14:59:11 följande:
    Hej alla fina tjejer!

Ar fortfarande ute och reser, i Tajikistan just nu men tittar in lite snabbt och uppdaterar mig. Dock ar internet sa segt sa hinner inte skriva nagot langre. Kommer dock hem pa sondag sa da jaklar ska jag borja skriva igen.. Saknar er har i forumet faktiskt!

Pa fredag har jag BIM, hall tummarna nu! 
    Håller tummarna så hårt jag kan, och som sagt.. Vi har saknat dig med!
  • Evve81

jag frågade igår då jag tog om mitt blodvärde hos bm hur det funkar när man blir gravid om man vill ha ett vul för att se att allt är OK. Då fick jag till svar att det kan man få MEN man får betala det själv. dvs 300 kr. Så funkar det i mitt landsting. Den dag jag blir gravid så kommer jag göra det!

• sommarbebis 2010
    Evve81 skrev 2010-08-11 20:19:13 följande:
    jag frågade igår då jag tog om mitt blodvärde hos bm hur det funkar när man blir gravid om man vill ha ett vul för att se att allt är OK. Då fick jag till svar att det kan man få MEN man får betala det själv. dvs 300 kr. Så funkar det i mitt landsting. Den dag jag blir gravid så kommer jag göra det!
    Det beror väl lite på vad man har varit med om tidigare och vad man har för BM. Min BM sa att hon hade trådar att dra i och så att hon kunde skicka remiss för VUL och extra UL pga att vi gick så långt med våra tvillingar och för att jag har tvillingar i släkten så jag ska slippa oroa mig så mycket. Men hon rekommenderade att jag skulle göra VUL först i vecka 8-10 då man kan se hjärtat picka också..
  • beingboring

Halli halla alla snyggingar

Kan inte riktigt halla mig borta Hur gar det for alla? Jag orkade inte bladdra upp BIM-listan men har for mig att det ar flera som har runt nu?

Har gar det inte alls kan man saga. Har BIM idag och ingen mens i sikte men testade mig nu pa morgonen (med ett 5 kr test harifran..) och det var rysligt negativt :( Sa tror snarare att MA har stallt om cykeln lite eller att resandet har gjort att mensen blir lite sen. Kanner inte alls nagra tecken pa att jag skulle vara gravid heller sa det ar val bara att borja hoppas pa nasta manad...

Angaender nyttighetsleverna sa ar jag absolut pa! Har nagot extrakilo jag garna skulle bli av med och komma igang med tranandet igen.

Kramar till er alla

Svar på tråden Missed abort