• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • sugarrush

Hur orkar man med att ens syster blir gravid och är 4 veckor efter man själv skulle varit om man fått behålla barnet? Känns jättebittert just nu, och så känner jag mig så hemsk som inte kan glädjas.
    Ge mig tips hur jag ska lyckas vara positiv och glad för hennes skull. Känner mig som världens sämsta syster och vän. Hon vet dock inte om missfallet, men jag vill inte skrämma henne genom att berätta min historia... Suck!

• Evve81
    sugarrush skrev 2010-08-02 23:57:11 följande:
    Hur orkar man med att ens syster blir gravid och är 4 veckor efter man själv skulle varit om man fått behålla barnet? Känns jättebittert just nu, och så känner jag mig så hemsk som inte kan glädjas.
    Ge mig tips hur jag ska lyckas vara positiv och glad för hennes skull. Känner mig som världens sämsta syster och vän. Hon vet dock inte om missfallet, men jag vill inte skrämma henne genom att berätta min historia... Suck!
    Fast du kanske ska gratulera och ändå säga vad som hänt för er så hon vet. LIvet är ju bara SKIT orättvist ibland. Skickar en kram till dig!

Känner mig mycket piggare men jag måste nog erkänna att jag funderar mycket. Då har ju ju ändå 2 barn och det är nog min räddning. Känns som att det skulle kännas värre annars. Men det är ju därför jag funderar så mycket. Det har ALLTID fungerat förut men inte denna tredje gång liksom...... Nåja inget att göra åt det. NU ska jag ta och städa här hemma!
  • sommarbebis 2010
    Jag har liknande känslor, min syster är gravid i vecka 20 nu och hon berättade att hon var gravid strax innan jag var beräknad med flickorna. Det är jobbigt, men det beror ju mest på avundsjuka. Försöker vara glad för hennes skull å så,. men det är inte alltid så lätt...

Vi väntar fortfarande på att få besked om vad som hände med flickorna men jag har inte hört nåt än och vi födde dom 1/3 så det har gått mer än 5månader nu...
  • bomullshuve
    Min syrra födde förra helgen. Han var lite tidig. Vi var beräknade med tre dagars mellanrum. Det har kännts tufft mellan varven, det ska jag erkänna...
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-03 15:43:06 följande:
    Jag har liknande känslor, min syster är gravid i vecka 20 nu och hon berättade att hon var gravid strax innan jag var beräknad med flickorna. Det är jobbigt, men det beror ju mest på avundsjuka. Försöker vara glad för hennes skull å så,. men det är inte alltid så lätt...

Vi väntar fortfarande på att få besked om vad som hände med flickorna men jag har inte hört nåt än och vi födde dom 1/3 så det har gått mer än 5månader nu...
    Det är inte acceptabelt! Det är dags att bli en surkärring och häxa!
  • sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2010-08-03 17:18:17 följande:
    Det är inte acceptabelt! Det är dags att bli en surkärring och häxa!
    Det är konstigt, men när det gäller just den biten så har jag inte ork att bli en bitch, all energi bara sugs ur mig vid tanken... Vi ska ta oss till minneslunden för första gången nu på semestern...
  • sugarrush

Skönt att man inte är ensam.

Prommis: KLART att jag gratulerat henne! Allt annat hade ju varit ruskigt oartigt. Det är dock svårt att känna genuin glädje för henne, tyvärr överskuggar min sorg de flesta andra känslor just nu. Menmen, glädjen för hennes skull kommer väl antar jag.

• Evve81
    sugarrush skrev 2010-08-03 21:20:58 följande:
    Skönt att man inte är ensam.

Prommis: KLART att jag gratulerat henne! Allt annat hade ju varit ruskigt oartigt. Det är dock svårt att känna genuin glädje för henne, tyvärr överskuggar min sorg de flesta andra känslor just nu. Menmen, glädjen för hennes skull kommer väl antar jag.
    Jo det förstod jag men om hon känner dig väl så kanske hon märker att det är nåt...... Det är kanske enklast att vara ärlig för då vet hon om det.
  • Anonym

Min syster å jag var gravida med nån månads mellanrum. Nu har hon bara någon månad kvar och jag sitter här igen och försöker bli gravid efter en MA. Men jag känner mig inte ett dugg bitter eller avundsjuk. Är helt ärligt glad för hennes skull.

• Isabellee

Hej alla!

Får man hoppa in här i eran tråd?

I tisdags så pkte jag till gynakuten och ville göra ett VUL då jag kände att något var fel. Det visade sig att embryot slutade växa i vecka 5. Jag trodde jag var i vecka 10.
    Igår kväll tog jag några tabletter som fick det att komma ut. Idag blöder jag inte lika mycket.

Har en dotter som är född Dec 08. Hade jag inte haft henne tror jag inte att jag skulle ta det lika bra.

Jag har en liten fråga, hur länge blöder man efter på ett ungefär?

MVH/ Isabelle

Svar på tråden Missed abort