• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • AAE
    bomullshuve skrev 2010-07-30 07:38:48 följande:
    Jag fick precis ett PLUS. Jag hade BIM i onsdags. Jag hade egentligen tänkt testa efter helgen men kunde bara inte hålla mig. Tredje gången gillt hoppas vi på nu!
    JIPPI! Stort gráttis! Den här gången går det nog bra, som sagt tredje gången gillt!! Grattis igen! :)

Jag ska precis ringa min BM och se med det här med blödningen. Lite nojjig men jag vill VERKLIGEN inte skrapas igen...
  • sommarbebis 2010

Bomullshuve! GRATTIS! Vad glad jag blev när jag läste att du fått ett plus, klart att det är tredje gången gillt nu... Vi har haft så fullt upp nu innan morgondagen så det har inte blivit nå sexa alls sedan mens Men det ska vi ta igen vill jag lova Med start ikväll om jag får bestämma :-P

Grattis igen och en stooor kram!!

Kramar till er andra också

• AAE
    Mamaobabba skrev 2010-07-30 01:13:43 följande:
    Då jag började blöda igen efter skrapningen var det först färgade flytningar och sedan tilltog det till att nästan vara som mens.
    Hade testat negativt för HCG-hormon, men det var ändå inte helt utskrapat.
    Så.. Man kanske inte riktigt kan veta.
    I mitt fall ringde jag sjukvårdsupplysningen som i sin tur rekommenderade mig att ta kontakt med en gynekolog för att kolla upp det.
    Så, jag skulle ju föreslå att du iaf kontaktar antingen sjukvårdsupplysningen eller din gynekolog.
    Better safe than sorry, liksom!
    Hoppas nu att det iaf är mens eller bara någon slags mellanblödning så att du slipper gå igenom det en gång till.
    Mig erbjöd de Zytotec, men jag avböjde eftersom jag legat i krystvärkar under första delen av MA:t och inte ville behöva göra det igen. Ville bara att allt skulle vara klart!
    Håller tummarna för att allt ska gå bra!
    Jag ringde till min BM (du peppade mig, hihi) och hon trodde att jag var gravid igen eller så är det en väldigt, väldigt, väldigt liten mens och det kunde ha att göra med skrpaningen såklart. Men hon tyckte inte jag behövde kolla upp det närmare men tyckte absolut jag skulle testa mig om en vecka (jag sa att jag trodde jag hade ÄL för ungefär en vecka sedan) och avstå från alkohol och äta som gravid. Frågade lite om det, för det gör man ju inte annars (eller?) och hon menade på att om man försöker bli med barn ska man egentligen bara dricka alkohol när man har mens, för det kan stada hjärnan på ev  foster??? Jag har fått lära mig att det sker inte fören vecka sex eller så (jag har såklart avstått tidigare så fortjag fått reda på att jag är gravid).
  • Anonym (Ledsen)

Åååh men vad kul bomullshuve!! Ett stort grattis till dig från mig!!! Håller mina tummar för att det går bra nu.

• bomullshuve
    AAE skrev 2010-07-30 10:44:05 följande:
    Jag ringde till min BM (du peppade mig, hihi) och hon trodde att jag var gravid igen eller så är det en väldigt, väldigt, väldigt liten mens och det kunde ha att göra med skrpaningen såklart. Men hon tyckte inte jag behövde kolla upp det närmare men tyckte absolut jag skulle testa mig om en vecka (jag sa att jag trodde jag hade ÄL för ungefär en vecka sedan) och avstå från alkohol och äta som gravid. Frågade lite om det, för det gör man ju inte annars (eller?) och hon menade på att om man försöker bli med barn ska man egentligen bara dricka alkohol när man har mens, för det kan stada hjärnan på ev  foster??? Jag har fått lära mig att det sker inte fören vecka sex eller så (jag har såklart avstått tidigare så fortjag fått reda på att jag är gravid).
    Usch säg inte så... jag har ju haft semester och typ druckit rosévin varenda dag fram till för två veckor sedan ca... själva ägglossningen då typ...
  • bomullshuve

ÅÅÅ tack för alla grattulationer...

Nu går jag hemma och är spänd av förväntan då min bästa vän är på förlossningen... hon var på nån kontroll idag då hon gått över tiden och så skickade hon mig ett sms att de skulle sätta igång henne vid 16 idag...

• AAE
    bomullshuve skrev 2010-07-30 17:23:35 följande:
    Usch säg inte så... jag har ju haft semester och typ druckit rosévin varenda dag fram till för två veckor sedan ca... själva ägglossningen då typ...
    Oj, nej nej det var inte meningen att uppröra någon! Mens fram till ÄL sa hon såklart!! Men jag tyckte ändå det lät märkligt. Fram tills dess att man inte har några "bevis" (= positivt gravtest) så har jag  alltid levt som en "icke-gravid", dvs druckit alkohol och ätit vad jag velat. Så no worry, bomullshuve! Försök njuta av din graviditet nu, det är du värd!
  • muppmamman

Stort jättegrattis bomullshuve=)

Om jag räknar från min senaste riktiga mens så blir bf 4/3, men sedan så blödde jag ju lite grann ca 2 veckor efter mens så jag har ingen aning om hur jag ska räkna. Var blödningen riktig mens eller?!

Är det fler som har haft det struligt med mensen efter ma? Min har varit oregelbunden till och från och jag blöder vääääldigt mycket!

• bomullshuve
    muppmamman skrev 2010-07-30 18:01:43 följande:
    Stort jättegrattis bomullshuve=)

Om jag räknar från min senaste riktiga mens så blir bf 4/3, men sedan så blödde jag ju lite grann ca 2 veckor efter mens så jag har ingen aning om hur jag ska räkna. Var blödningen riktig mens eller?!

Är det fler som har haft det struligt med mensen efter ma? Min har varit oregelbunden till och från och jag blöder vääääldigt mycket!
    Oj, jag vet inte alls hur du ska räkna då faktiskt. Jag har inte haft nått strul. Förra månaden var mensen 3 dagar tidig. Det var konstig. Den har alltid kommit med 28 dagar förut.... det är det enda som hänt mig...

och Tack så klart!
Svar på tråden Missed abort