• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym

Jag blödde inte alls så länge jag trodde att jag skulle göra efter tabletterna. Köpte 4 paket bindor och använde ungefär 1....ett par dagar kanske...men det kan tydligen vara väldigt olika har jag läst. Räkna med nån vecka minst....

• Evve81

Tror också du ska räkna med någon vecka. Jag blödde bara några dagar men sedan gick det 1 vecka och jag blödde igen så jag har inget bra svar. Trist det som hänt men jag har som du barn sedan tidigare vilket underlättat en hel del

• Isabellee
    Evve81 skrev 2010-08-04 19:02:46 följande:
    Tror också du ska räkna med någon vecka. Jag blödde bara några dagar men sedan gick det 1 vecka och jag blödde igen så jag har inget bra svar. Trist det som hänt men jag har som du barn sedan tidigare vilket underlättat en hel del
    Okej, fick för mig att man kunde blöda lika länge som efter en förlossning. Va skönt :)

Jo det underlättar en hel del, man hinner inte riktigt tänkta på det som har hänt.

Vågar man börja försöka igen direkt efter eller ska man invänta en mens först? Någon som vet?

Tack för svaren
  • Anonym

Tror inte det spelar någon roll... Jag fick dock ingen ÄL innan mens vid min MA i våras. Mensen kom först helt enkelt. 8 veckor tog det...

• airamanna
    Isabellee skrev 2010-08-04 19:09:05 följande:
    Okej, fick för mig att man kunde blöda lika länge som efter en förlossning. Va skönt :)

Jo det underlättar en hel del, man hinner inte riktigt tänkta på det som har hänt.

Vågar man börja försöka igen direkt efter eller ska man invänta en mens först? Någon som vet?

Tack för svaren
    jag beklagar att du hamnat här hos oss....

det verkar vara väldigt delade meningar om man kan börja direkt eller inte... jag tror att kroppen blir gravid igen när den är redo, är den inte det så blir man inte det...

styrkekramar!
  • airamanna

bläää, tant röd kom igen, och alldeles för tidigt denna gången... trodde först och hoppades att det kunde va nidblödning eftersom det kom så tidigt och så lite först och jag aldrig haft så där långsam start på mensen, men nu är det alldeles för mycket för det så får väl inse att det inte blev något plus denna månaden heller... fan va besviken man blir, även om man försöker att inte hoppas för mycket....

• bomullshuve
    airamanna skrev 2010-08-04 20:05:06 följande:
    bläää, tant röd kom igen, och alldeles för tidigt denna gången... trodde först och hoppades att det kunde va nidblödning eftersom det kom så tidigt och så lite först och jag aldrig haft så där långsam start på mensen, men nu är det alldeles för mycket för det så får väl inse att det inte blev något plus denna månaden heller... fan va besviken man blir, även om man försöker att inte hoppas för mycket....
    Usch och fy, jag vet precis vad du menar...
  • sommarbebis 2010
    Isabellee skrev 2010-08-04 18:33:57 följande:
    Hej alla!

Får man hoppa in här i eran tråd?

I tisdags så pkte jag till gynakuten och ville göra ett VUL då jag kände att något var fel. Det visade sig att embryot slutade växa i vecka 5. Jag trodde jag var i vecka 10.
    Igår kväll tog jag några tabletter som fick det att komma ut. Idag blöder jag inte lika mycket.

Har en dotter som är född Dec 08. Hade jag inte haft henne tror jag inte att jag skulle ta det lika bra.

Jag har en liten fråga, hur länge blöder man efter på ett ungefär?

MVH/ Isabelle
    Ledsen att du var tvungen att hitta hitta din väg till den här tråden men du är varmt välkommen. Beklagar ditt ma. Jag blödde lite mer än 14 dagar och sen var det ca 14 dagar innan jag fick mens. Min läkare sa att man skulle vänta med att ha sex till man slutat blöda sen var det bara att köra på du blir inte gravid förrän kroppen är redo. Lycka till..
    airamanna skrev 2010-08-04 20:05:06 följande:
    Vi får ta nya tag tillsammans, men jag förstår besvikelsen... *krama om*
  • Evve81
    Isabellee skrev 2010-08-04 19:09:05 följande:

Tack för svaren
    Den läkare jag var till sa att man ska vänta en mens innan man blir gravid igen för det var något ökad risk för missfall igen om man blev gravid direkt MEN jag har ju läst att det tydligen är väldigt olika bud på det. Jag måste ju ta om mitt blodvärde hos bm nästa vecka så då ska jag fråga igen.

Jag har fortfarande 2,5v efteråt av och till ont i magen ungefär som mensvärk eller jag har haft det 2 dagar. MEn jag vet inte om det kanske är ägglossning eller nåt... Har inte känt det alls idag.

Jag väntar ju på mensen. Kan nästan känna mig besatt av tanken på att bli gravid igen fast jag aldrig vill gå igenom detta igen. Det känns som att man känner efter varje tecken på mens........ Fast det kanske är så för de flesta..... Jag väntar ju på mensen men ni andra hoppas ju på att den inte ska komma
  • sommarbebis 2010
    Evve81 skrev 2010-08-04 21:26:53 följande:
    Den läkare jag var till sa att man ska vänta en mens innan man blir gravid igen för det var något ökad risk för missfall igen om man blev gravid direkt MEN jag har ju läst att det tydligen är väldigt olika bud på det. Jag måste ju ta om mitt blodvärde hos bm nästa vecka så då ska jag fråga igen.

Jag har fortfarande 2,5v efteråt av och till ont i magen ungefär som mensvärk eller jag har haft det 2 dagar. MEn jag vet inte om det kanske är ägglossning eller nåt... Har inte känt det alls idag.

Jag väntar ju på mensen. Kan nästan känna mig besatt av tanken på att bli gravid igen fast jag aldrig vill gå igenom detta igen. Det känns som att man känner efter varje tecken på mens........ Fast det kanske är så för de flesta..... Jag väntar ju på mensen men ni andra hoppas ju på att den inte ska komma
    Min läkare sa att man kan inte säga hur hög risken för att få missfall igen är oavsett hur många mensar man får då det är som att kasta på en tärning, dvs slumpen som avgör om man nu inte har en historia med upprepade missfall...

Tror att jag har haft äl precis och fick nu ett skrämmande påstående av en kompis. Hon sa att man inte ska ha sex dagligen då killen inte hinner producera tillräckligt med bra spermier då. Vet ni nåt om det? Slog mig att BM rekommenderade ju varannan dag för att bli gravid och vi som är nygifta har ju haft sex minst en gång om dagen sen i fredags och nu blir jag nojjig att jag sabbat mina chanser genom för mycket sex...
Svar på tråden Missed abort