• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Mamaobabba

Lägger in mig också;

BIM-lista
    Sugarrush - BIM 24-25/7
    Muffe 80- BIM ca 25/7 
    airamanna - BIM ca 30/8-1/9
    beingboring - BIM 13/8
    Sommarbebis2010- BIM ca 17/8
    Mammaobabba- BIM ca 14/8

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 16/3 2011
    Bomullshuve - 6/4 2011

• Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-08-05 20:25:25 följande:
    ja man gör ju det, in i det sista... försöker dock att inte deppa ihop, hjälper ju ingen... så nu hoppas jag på nästa gång
    Evve81 skrev 2010-08-05 13:50:14 följande:
    Jag hoppas att jag också får min mens så jag får ta nya tag med er!
    Skönt att du orkar ha den inställningen! Det är ju en fördel om man kan hålla sig positiv!
    Ja, vi håller tummarna för nästa vända då!
  • bomullshuve

För ett tag sedan så skrev jag ju hur jag nojjar mig över att inte ha känt nått i brösten (eftersom jag inte gjort det de två andra gångerna heller)... men, idag tror jag att jag känt mig lite lite öm eller stickning eller vad man ska kalla det... Kan lika gärna vara inbillning iofs, men jag försöker hoppas och känna efter ordentligt. Men det är ju det... känna efter ordentligt. Då inbillar man sig ibland saker. Kändes det verkligen så här igår osv...

• Mamaobabba
    bomullshuve skrev 2010-08-05 21:44:02 följande:
    För ett tag sedan så skrev jag ju hur jag nojjar mig över att inte ha känt nått i brösten (eftersom jag inte gjort det de två andra gångerna heller)... men, idag tror jag att jag känt mig lite lite öm eller stickning eller vad man ska kalla det... Kan lika gärna vara inbillning iofs, men jag försöker hoppas och känna efter ordentligt. Men det är ju det... känna efter ordentligt. Då inbillar man sig ibland saker. Kändes det verkligen så här igår osv...
    Åh, men så är det ju. Man känner, å känner efter å känner.. Å vet tillslut varken ut eller in. Vad som är inbillning, fantasi eller verklighet.
    Men, det är ju svårt att göra något annnat liksom.
    Man vill ju så förjordat gärna!
    Grattis till stickningen då!
  • airamanna
    Mamaobabba skrev 2010-08-05 20:34:33 följande:
    Skönt att du orkar ha den inställningen! Det är ju en fördel om man kan hålla sig positiv!
    Ja, vi håller tummarna för nästa vända då!
    ja, det är väldigt skönt. sen har jag en sambo som är jättebra i detta, han låter mig inte älta och gräva ner mig, vilken jag nog lätt skulle kunna göra om jag "velat". sen har jav väldigt dåligt tålamod, så det känns som att det gått evigheter sen vi började försöka och MA:t, men det har det nog eg inte... jag slutade med p-piller i dec, fick ett tidigt MF i början av feb, blev gravid utan mens emellan och fick sen ett MA i sutet av april som avbröts i början av maj, har haft 3 menser efter det.... så kanske ska va lite lugn, men det gick ju så fort innan så då vill man ju att det ska göra det igen.

håller tummar för dig med!
  • Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-08-06 12:31:22 följande:
    ja, det är väldigt skönt. sen har jag en sambo som är jättebra i detta, han låter mig inte älta och gräva ner mig, vilken jag nog lätt skulle kunna göra om jag "velat". sen har jav väldigt dåligt tålamod, så det känns som att det gått evigheter sen vi började försöka och MA:t, men det har det nog eg inte... jag slutade med p-piller i dec, fick ett tidigt MF i början av feb, blev gravid utan mens emellan och fick sen ett MA i sutet av april som avbröts i början av maj, har haft 3 menser efter det.... så kanske ska va lite lugn, men det gick ju så fort innan så då vill man ju att det ska göra det igen.

håller tummar för dig med!
    jag förstår otåligheten! och även om ni kanske inte försökt så länge så har det ju varit en väldigt händelserik och känslomässig resa. Så det är ju klart att man bara vill att det ska funka! Skönt att ha någon vid sin sida som är ett bra stöd, och som kan bromsa en när man går händelserna i förväg och deppar ihop. Hjärta
    Jag och min man har försökt i snart två år.. vi hade just bestlutat om festilitetsutredning när vi blev gravida. å sen.. ja. gick det ju inte riktigt vägen.
    Men, nu vet vi ju iaf att vi kan bli gravida!   Man får ju se det lilla positiva i det.
    Å nu är ju iaf ÄL igång så vem vet hur det går den här gången..
  • Mamaobabba
    Pruseluskan skrev 2010-08-05 23:02:50 följande:
    Hej alla! Hur har ni det?
    Hejhej! Vill ju inte verka otrevlig.. Men, vem är du?
     Är du någon tidigare anonym som nu tittar in med ditt riktiga nick?
  • airamanna
    Mamaobabba skrev 2010-08-06 16:19:19 följande:
    jag förstår otåligheten! och även om ni kanske inte försökt så länge så har det ju varit en väldigt händelserik och känslomässig resa. Så det är ju klart att man bara vill att det ska funka! Skönt att ha någon vid sin sida som är ett bra stöd, och som kan bromsa en när man går händelserna i förväg och deppar ihop. Hjärta
    Jag och min man har försökt i snart två år.. vi hade just bestlutat om festilitetsutredning när vi blev gravida. å sen.. ja. gick det ju inte riktigt vägen.
    Men, nu vet vi ju iaf att vi kan bli gravida!   Man får ju se det lilla positiva i det.
    Å nu är ju iaf ÄL igång så vem vet hur det går den här gången..
    klart man ska se det positiva, bra av er att klara av det! vet fler som blivit gravida när de väl bestämt sig för utredning, kan tänka att det är rätt så stressande och pressande för både kropp och psyke när det inte vill sig...

ÄL är ju alltid bra.. heja på!!!!
  • Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-08-06 16:34:17 följande:
    klart man ska se det positiva, bra av er att klara av det! vet fler som blivit gravida när de väl bestämt sig för utredning, kan tänka att det är rätt så stressande och pressande för både kropp och psyke när det inte vill sig...

ÄL är ju alltid bra.. heja på!!!!
    Jo.. man tror att man slappnar av och "inte tänker" på det, men det gör man ju, hela tiden! Vill ju bara ha barn. Så det var på bröllopsresan, när vi bara "sket i allt", drack rom, åt, sexade och solade som vi faktiskt blev gravida. Fram för fler bröllopsresor!
    Men, jag känner mig hoppfull efter ÄL, vi hade bra sex alla dagarna som ÄL-stickan gav utaslag, så kanske kan det ta sig! Nu bara ca 1 vecka kvar till BIM. Oh. Så spännande så jag blir alldeles nipprig.
Svar på tråden Missed abort