• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • sommarbebis 2010

BIM-lista
    Sugarrush - BIM 24-25/7
    Muffe 80- BIM ca 25/7
    beingboring - BIM 13/8
    Mammaobabba- BIM ca 14/8
    airamanna - BIM ca 30/8-1/9
    Sommarbebis2010- BIM ca 12/9

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 16/3 2011
    Bomullshuve - 6/4 2011

Då hamnade man sist i BIM-listan igen då...

• bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-15 12:11:11 följande:
    Då var mensen ett faktum! så idag känner jag mig totalt värdelös som inte lyckats bli gravid ännu trots massor av sex. Födde flickorna den 1/3 så man tycker ju att kroppen borde vara sugen på att bli gravid igen...
    Näe vad trist Sommarbebis 2010.... Jag trodde verkligen att det skulle ta sig nu för er. Styrkekramar till er!

Jag läser arga kommentarer från er mot nån som heter Anonym(målmedveten) men jag kan inte se vad och när denne har skrivit. Hjälp mig. Jag vill också veta!
  • sommarbebis 2010

Ser ut som om alla dom kommentarerna har blivit borttagna av nån anledning, det kanske är nån som anmält dom.

Men hon klanka ner på dom som tyckte att dom var tvungna att sjukskriva sig eller ens typ behöva reflektera över att dom fått missfall för v 15 då det är så vanligt ändå och bla bla bla.

• airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-15 12:13:52 följande:
    BIM-lista
    Sugarrush - BIM 24-25/7
    Muffe 80- BIM ca 25/7
    beingboring - BIM 13/8
    Mammaobabba- BIM ca 14/8
    airamanna - BIM ca 30/8-1/9
    Sommarbebis2010- BIM ca 12/9

BF-lista
    Anonym (Ledsen) (Trådstartaren) - 23/ 12 2010
    Anonym (ledsen) - 16/3 2011
    Bomullshuve - 6/4 2011

Då hamnade man sist i BIM-listan igen då...
    Beklagar... hoppas verkligen att det tar sig snart för er!

Har helt missat taskigheterna i tråden, varit på lite utflykter men bra sagt ifrån av er som gjort det!
  • Anonym

Jag är en av de som anmälde tjejen som uttryckte sig väldigt illa. Jag tog åt mig väldigt, eftersom jag varit så himla nere...

• sommarbebis 2010
    Anonym skrev 2010-08-15 13:27:20 följande:
    Jag är en av de som anmälde tjejen som uttryckte sig väldigt illa. Jag tog åt mig väldigt, eftersom jag varit så himla nere...
    Bra gjort, fattar inte hur nån kan komma in och skriva så i en tråd som hon märker uppenbarligen behöver stöd. Vi har iaf varandra och det är skönt. Bra gjort! Känns skönt att slippa se inläggen
  • beingboring
    bomullshuve skrev 2010-08-14 15:02:38 följande:
    Jag känner mig mer och mer orolig för varje dag hurvida det finns nått liv där inne?? Mina bröst är inte speciellt ömma (ser jag som ett dåligt tecken) och jag känner mig inte direkt gravid heller... 1,5 vecka kvar till första träffen med BM, känner mig deppig idag... Känner just inga symptom mer än utebliven mens och enlig FL är jag i vecka 6+2
    Åh vännen, förstår att oron finns där men är säker på att det kommer att gå bra den här gången! Det är ju onekligen din tur. Hjärta
    sommarbebis 2010 skrev 2010-08-15 12:11:11 följande:
    Då var mensen ett faktum! så idag känner jag mig totalt värdelös som inte lyckats bli gravid ännu trots massor av sex. Födde flickorna den 1/3 så man tycker ju att kroppen borde vara sugen på att bli gravid igen...
    Fy fasen, förstår att det känna sjukt tungt. Har ju varit borta och inte kunnat skriva så mycket men tänkte på er då jag var inne och såg att det hade varit BF om era döttrar överlevt. Styrkekramar i massor! Nästa gång måste det vara er tur...
    Mamaobabba skrev 2010-08-15 00:38:41 följande:
    Det är nog säkert så, att kroppen behöver pausa lite.. Känns helt okej ändå, det visar ju att kroppen förhoppninigsvis funkar som den ska!
    Känns mest jobbigt för att jag kommer vara bortrest nästa ÄL, ska med storasyster till New York då. Superskoj, men jag vill ju sexxa då! Får väl sexxa som tusan innan å hoppas att några av spermierna är extra levnadskraftiga!
    När har du ÄL och när åker ni bort? Gud så härligt med New York, hur länge blir ni borta? Jag älskar den staden! Hoppas ni får ett litet äppel-barn då...
  • sommarbebis 2010

Beingboring, välkommen tillbaka, du har varit saknad

Ja det har varit tufft, å nu när man inte lyckas bli gravid av nån anlednings så känner man sig värdelös, men det går över och snart är det en ny ÄL

• beingboring

Sådär då var man hemma i fina Stockholm igen så nu är alla Ån, Än och Ön tillbaka också. Yay!

Har fortfarande inte fått någon mens men testat med typ tre femkronors test och alla har visat negativt. Suck. Jag som blev så imponerad över att jag fick mensen exakt 28 dagar (vilket är en normal menscykel för mig) efter skrapningen trots allt strul innan med de medicinska behandlingarna. Hade hoppats att allt skulle flyta på regelbundet nu.. Men som sagt, antar att det inte är särksilt ovanligt att menscykeln blir oregelbunden efter ett MA och så kan ju resandet påverka också. Visst är det fler som fick lite oregelbunden mens direkt efter? Blir lite irriterad på mig själv bara även fast jag testat tre gånger och inte känner mig ett dugg gravid så hoppas jag fortfarande lite. Haha. Kunde inte låta bli att köpa ett test när jag var på apoteket nyss...

• sommarbebis 2010
    beingboring skrev 2010-08-15 17:57:01 följande:
    Sådär då var man hemma i fina Stockholm igen så nu är alla Ån, Än och Ön tillbaka också. Yay!

Har fortfarande inte fått någon mens men testat med typ tre femkronors test och alla har visat negativt. Suck. Jag som blev så imponerad över att jag fick mensen exakt 28 dagar (vilket är en normal menscykel för mig) efter skrapningen trots allt strul innan med de medicinska behandlingarna. Hade hoppats att allt skulle flyta på regelbundet nu.. Men som sagt, antar att det inte är särksilt ovanligt att menscykeln blir oregelbunden efter ett MA och så kan ju resandet påverka också. Visst är det fler som fick lite oregelbunden mens direkt efter? Blir lite irriterad på mig själv bara även fast jag testat tre gånger och inte känner mig ett dugg gravid så hoppas jag fortfarande lite. Haha. Kunde inte låta bli att köpa ett test när jag var på apoteket nyss...
    Min menscykel har varierat mellan 26 och 29 dagar  ända sedan första mensen i Mars.
    Du hade ingen koll på när du hade ÄL och hur många dagar det brukar ta efter den innan mensen kommer?

Jag hoppas att du är gravid men skulle du inte vara det så är det väl lika bra att tant röd kommer med en gång...
Svar på tråden Missed abort