• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Mrs Sara

Lena: Jag frågade inte om man ändrar bf dagen, utan det får vi fråga på rul.
    Jo det var riktigt häftigt, men samtidigt känns det konstigt att jag såg alla rörelser men jag känner inget....

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • melina80

grattis till er båda lena o sara.. såå kul att se den lille.
    bara längtar tills man känner nåt!

nu har jag varit på mvc och kollat mitt järn, det var på 109 och nu blir det att knapra järntabletter, är så trött o hängig så hoppas att det hjälper.

ewa - mår du bättre nu när du ätit tabletter ett tag?

• IdaVi

Mrs Sara: Ja, det hinner du ju kolla upp sen ändå

Natta: Tråkigt att blodvärdet sjunkit. Men det gör säkert susen med järntabletter. Det ska jag ta den här gången också eftersom jag fick dåligt blodvärde i slutet sist men hann inte få upp det innan förlossningen så jag förlorade 1,5 liter blod och fick riktigt dåligt blodvärde efteråt (77!!)

Så inte slarva med järntabletterna tjejer

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101029 ~
  • Jelina068

Dom ska inte ändra BF vid UL eller RUL, men vid min första graviditet så ändrade den BM som gjorde RUL men inte på den andra och nu, då sa den BM som gjorde RUL att man inte ska ändra vid ivf. och nu den tredje grav så skrev min ivf-läkare ett brev till min BM på mvc bl.a om BF dagen och att den inte skall ändras.

• Frozen

Lena, va kul att NUPP gick så bra!

Sara, visst var det en helt annan sak att få göra ett ritigt UL på magen, och sen få se den lilla med armar och ben och allt

Mig får de gärna flytta på RUL om det innebär att det blir ett mer rätt datum än vad min BM satt. Jag anser att hon räknat fel nämligen då hon satt min FET dag som v2+0 trots att vi hade en 5 dagars blasto...Dessutom fick jag isf ett plus v2+6, och på senaste UL fick vi ett datum som bara låg en dag ifrån mina beräkningar. Får se om jag kan få henne att ändra sig nästa gång vi ses eller vad efter vad de säger på RUL.

• Jelina068

mikafikaa, ja det känns ju helt fel att räkna så tycker jag. Din klinik räknade inte ut din BF? Det gjorde min den här gången och det var första gången dom skrev ett brev till mvc oxå, dom har tydligen börjat med det nyligen vilket är jättebra tycker jag.

YIPPIE, idag går jag in i andra trimestern

• Frozen

Jag har också gått in i andra trimestern nu, det tänkte jag inte på förrän du nämde det Jelina

Jag kanske hade fått ett datum av kliniken om jag hade gjort efterkontrollen hos dem, men eftersom jag hade hemortsläkare i stockholm och gick på Falun kliniken så blev det inte att ngn av dem satte ett datum. Min BM sa själv att hon inte riktigt visste hur hon skulle räkna, men ville ändå försöka även fast jag kunde ge henne både senaste mens och äl datum att utgå ifrån istället...Så kommer jag med ett annat datum än det hon har vid rul så kommer jag kräva att det ändras. Det kanske inte gör så stor skillnad nu på 5 dagar, men om jag går över tiden då och de inte vill sätta igång mig förrän 14 dagar över tiden, då skulle det kunna bli på dag 19 liksom. Kommer säkert inte att ske men dumt att man ska behöva oroa sig för det...

• Ewa

Mrs Sara: Å vad roligt att få se den lille/lilla sprattla i magen.  Hur kommer det sig att du fick göra ett ultraljud "så tidigt"?
    Jag längtar så till 25 maj då jag har tid.
    Det syns knappt på mig att jag är gravid, visst lite större bröst men magen är bara pyttelite större.

Natta80gbg: Nä tyvärr mår jag inte bättre, nästan sämre faktiskt. Äter ju två järntabletter varje dag, men det verkar ju inte hjälpa. Var och kollade värdet förra veckan och då låg det på 104.  Jag har verkligen kämpat på jobbet för att orka, men i tisdags så gick jag hem. Ska till barnmorskan imorgon (fredag) för att kolla värdet igen, så får vi se vad som ska göras.

Dom satte BF där jag gjorde mitt IVF och jag fick med papper därifrån till min bm. Och hon sa att den enda gången man kan vara helt säker på BF är då man gjort IVF.

• Frozen
    Ewa skrev 2010-04-22 11:01:47 följande:
    Dom satte BF där jag gjorde mitt IVF och jag fick med papper därifrån till min bm. Och hon sa att den enda gången man kan vara helt säker på BF är då man gjort IVF.
    Det sa min BM också, men ändå räknar hon fel...
  • IdaVi

Min BM räknade inte heller ut BF efter själva IVF utan bara efter min sista mens. Fattar inte varför de gör så. Hallå, det är ju liksom 2000-talet nu!

Har haft  möte med chefen nu och inser att det bara är lite mer än 8 veckor kvar för mig att jobba. Dels jobbar jag bara 60%, sen är jag f-ledig. Och så ska jag vara ledig i 8 veckor i sommar och kommer nog gå hem ca 2 veckor för BF. Nice!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101029 ~
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF