• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Pemberly

På mig testade barnmorskan både järnvärde och blodsocker och blodtryck (som var planerat) när jag var där förra veckan. Eftersom jag haft problem med urinvägsinfektioner så ficka jag lämna ett urinprov också även om det egentligen inte skulle göras det besöket. Om jag fattade det rätt så är det inte standard att kolla järn nästa gång jag ska dit (om 2 veckor), men eftersom jag hade lågt järnvärde nu sist så ska jag kolla det ändå. Min barnmorska sade åt mg att påminna barnmorskan jag ska ha den gången (min ordinarie har semester då) att kolla järnet.

Ang. namn: Vi har ett par förslag vi båda gillar till en flicka, men till en pojke har vi betydlig svårare att komma överens. Ett par namn jag tycker skulle passa bra gillar han inte som tilltalsnamn. Så ur namnsynpunkt vore det ju enklast om det blev en flicka.

• Ewa

Hej på er.
    Har ni hört talas nåt om gravid-yoga om det är bra? Nån som testat kanske?
    Jag funderar på att anmäla mig till det, tror att det kan vara nyttigt inför förlossning med rätt andning och sånt.

Idag är vår bebis väldigt livlig i magen, det känns bra, för igår blev jag väldigt orolig då jag knappt kände nåt på hela dagen.  Fick även en grym sammandragning (tror jag) på kvällen. Vi gick en promenad och då började jag känna hur magen blev hård och hur det på höger sida liksom "brände". Var tvungen att stanna lite, och när vi kom in la jag mig på sängen en stund, sen när jag skulle upp så tog jag i med magen och då brände det till och gjorde riktigt ont!! Usch då.  Gick bort sen, men var inte så kul.

• Mrs Sara

Ewa: Jag kan tyvärr inte hjälpa dig ang din fråga om gravidyoga, men jag har hört av andra att det har varit bra. Jobbigt med sammandragningar.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Pemberly

Ewa: Jobbigt med onda sammandragninger, men trevligt att du haft en så livlig bebis idag. Min bebis har också varit väldigt livlig idag. Oftast känner jag bara av den ordentligt på kvällen (ibland någon liten rörelse under dagen), men idag och igår har jag känt den flera gånger mitt på dagen. Idag var det ordentliga rörelser, jag tror att den kanske snurrade runt och vände på sig flera gånger.

• ElsaT

Ewa: Sammandragningar låter inte kul... Inte råkat ut för det än.

Full rulle i magen här med! Mest sent på kvällarna och ibland rätt hårdhänt faktiskt, trots moderkaka i framvägg känns en del sparkar brutala. Roligt att det rör på sig.
    Mina fogar mår väldigt bra nu då jag äntligen gått på semester. Får se hur det blir att börja jobba igen...
    Nu ska vi ut på en promenad.

• IdaVi

Hoppar in med en ego-rapport. Har pratat med BM ang. mina åderbråck. Och det känns så hopplöst just nu. Finns inget jag kan göra förutom att försöka avlasta "området" och kyla ner det. Hur fasen ska man stå ut i 13 veckor till med stora och svullna blygdläppar som pulserar och känns som de ska sprängas varje gång man står/går/reser sig upp

Bläk vad deppig jag känner mig nu. Önskar nästan den lille ville kika ut redan nu, även om jag vet att det vore en dålig idé...

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Mrs Sara

Lena: Usch det låter verkligen inte roligt förstår att det känns jobbigt. Inte lätt att avlasta och kyla ner det området.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Tack Sara. Näe, detär ju inte lätt alls. Och varje gång jag står upp fylls det ju på med blod i venerna så det blir ännu värre. Men men, det är ju ingen fara för barnet bara jag som har det jobbigt.

Har iaf bokat in ett spa-paket till mig och gubben i augusti. Ska bli skönt att få skämmas bort lite

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • ElsaT

Lena 74: Fy vad jobbigt, man kan ju inte gärna gå med kylklampar i trosan jämt.
    Spa låter mysigt!

• Ewa

Lena 74:  Usch, åderbråck är fruktansvärda!  Jag har inte så ont av det som du, men märker helt klart att mina blygdläppar också är svullna.
    Just nu har jag mest ont av mitt åderbråck nere på benet, det gör att hela vaden värker.

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF