• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • IdaVi

Sara: Tack, börjar bli bättre igen

Glad midsommar på er allihopa! Hoppas ni har lika fint väder som oss! Solig Skål

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Mrs Sara

Lena: Vi har helt kanon väder här uppe

Glad midsommar önskar jag er också!

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Jelina068

Lena, canesten har jag användt enbart den där vaginala pillret på 500mg om jag minns rätt, inte krämen. Har funkat bra på mig varje gång. Har fått det en gång vid varje grav. Kliandet har slutat efter 2-3 dagar.

Hoppas alla haft en riktigt trevlig midsommar. Vi har haft en riktig familjedag, underbart. Har nobbat allt å alla. Firade i parken med midsommarstång och barnkarusell, hoppborg, lotterier m.m sen hem å mysat i trädgården med färskpotatis, grillat, jordgubbar å grädde. Vart helt toppen.
    Natti natti

• Glittran

Ewa - jag betalade för en vänta-barn-försäkring förra gången (2008). Hos Folksam. De flesta (om de inte ändrat) är i princip likadana, utom Trygg-Hansas, som är lite dyrare och lite annorlunda. Denna gången tog jag trygghansas (eller rättare sagt min sambo tog initiativet och tecknade den), eftersom den automatiskt går över i deras barnförsäkring, som jag tror är en av de bästa på marknaden.

Vänta-barn gratisförsäkring ger inte mycket ersättning, men den är ju gratis. En som man betalar för (jag tror jag betalade 800 kr för Folksams för två år sedan) ersätter mer. Dessutom så har de ett visst skydd för barnet i mellantiden mellan att det är fött och man tecknar en barnförsäkring. Eftersom man inte kan teckna barnförsäkring innan barnet är fött ersätter den inte förlossningsskador.

Jag fick tillbaka 1000 kr på försäkringen förra gången eftersom jag fick en partiell sfinkterruptur vid förlossningen. Kanske inte så mycket plåster på såren men lite iallafall.

• Frozen

Jag har funderat på om jag ska välja försäkringen som kostar his Trygg Hansa eller den som är gratis. Går inte gratisförsäkringen också över till en barnförsäkring de försa 6 månaderna? Jag vill ju fortsätta ha barnet försäkrat där så det kanske är lika bra att ta den som kostar annars, plus att den ju ger viss ersättning vid förlossningskomplikationer. Har inte helt förstått skillnaden mellan dem två Obestämd 

• IdaVi

Har inte fixat nån försäkring ännu. Hade Trygg Hansas sist, den kostnadsfria. Ska se hur det funkar med vårt försäkringsbolag. Börjar nog bli dags att ta tag i det.

Nån mer än jag som svettas ihjäl i värmen?! Nu är det f-n i mig inte roligt längre om jag får klaga lite. Puh!! Älskar värmen men inte så häääär varmt

Ska snart iväg och hälsa på min mormor och Idas gammelmormor. Ha en bra dag tjejer!

• Pemberly

Jag tycker också det har varit lite jobbigt med värmen, men idag är det som tur är lite svalare där vi är på semester. Jag har haft ledigt en vecka nu och det är skönt med semester.

• Ewa

Å låter härligt med semester! Men jag ska jobba tre veckor till. Denna veckan på jobbet har varit otroligt jobbig. Jättevarmt i fabriken och jag har varit  otroligt trött, plus att jag börjat få sammandragningar som känns lite ont.
    Så idag tog jag ledigt för att vila lite.

Ja vi ska också ta tag i försäkringsgrejen. Har kollat upp Folksam så det blir väl det.

• IdaVi

Idag regnar det här hemma! Så underbart skönt att slippa hettan ett tag. Borde väl inte klaga men visst har det väl varit lite väl varmt?!!

Jag har haft 3 veckor med föräldraledigt nu. Börjar jobba på måndag och jobbar 2 veckor innan jag är ledig i 5. Sen är det inte många veckor kvar att jobba innan BF

Ska till BM den 19:e. Har inte varit där sen inskrivningen vecka 11 så det känns som en evighet. Ska bli spännande att se om magen växer normalt och att få höra hjärtljuden

Nu ska jag äta lite frukost. Ha en mysig dag allihopa!

• Mrs Sara

Lena: Har du inte varit hos barnmorskan sen inskrivningen? Jag var där efter rul och ska dit igen på fredag, men det kanske är skillnad när det är ditt 2:a barn?

Här uppe har vi inte haft lika varmt som er, men idag är det en helt underbar dag, orkar jag då vara ute, nej... får hålla mig i skuggan och inomhus.

Nu har jag äntligen börjat att känna sparkar, känner av pyret mest på kvällen men om jag äter tex glass så får jag några sparkar till svar Underbart att äntligen får känna!

Varje litet steg tar mig närmare målet
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF