• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • IdaVi

Tack tjejer! Ja, inte är det skönt minsann. Och så ser man ut som en babian framifrån! Fy f-n så svullet det är! Så fort Ida somnat idag ska jag lägga mig i soffan med is mellan benen.
    Och vi som åker till Finland på måndag och ska vandra omkring på Mumindalen hela tisdagen. Oj oj...

Hoppas ni andra mår bra iaf och att de små liven kickar fint i magen på er!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Pemberly

Lena 74: Det låter verkligen jobbigt med åderbråcken. Tur att du har ett spa-paket att se fram emot i alla fall.

Jag var på massage idag, det var så härligt för min onda rygg. Jag ska nog gå fler gånger. 

• ElsaT

Värst vad det är tyst här...

Mått lite sämre ett par dagar nu, har en envis huvudvärk som kommer och går och har jättesvårt för att sova på nätterna. Jag som sovit så bra hela tiden och huvudvärk har jag inte haft sedan v8 (lider av migrän i vanliga fall).

Gick en riktigt lång promenad med hästen i går på dryga timmen i bitvis oländig terräng (gick fantastiskt bra, kände mig urstark) och sen var vi på fest på kvällen, ändå har jag sovit jätteoroligt i natt. Sov bäst mellan 8-10 nu på morgonen...
    Jaja, mår bra i övrigt så ska inte klaga.

I morgon ska vi till sambons bror och hans fru för att titta på lite barnsaker de sparat åt oss. De har två grabbar så det finns nog en hel del kläder att överta. Ska till ett annat par vi känner på Tisdag för dom hade också en massa grejjor de vill bli av med, vagn, babyskydd, bilstol mm. Känns bra om man kan överta lite begagnat, kommer finnas annat att lägga pengarna på än senaste modevagnen.

Tiden går så fort, inte så lång tid kvar nu innan bebbarna börjar titta ut för oss här!

• IdaVi

trifolium: Massage låter inte helt fel. Jag bokade in fotmassage till spapaketet. Vill inte få mer blodomlopp till åderbråcken så därför tänkte jag att det kanske är skönt att skämma bort fötterna lite

Elsa: Ja ,det är lugnt här - folk är nog på semester Jobbigt med huvudvärken. Kan det vara blodvärdet/blodtrycket som spökar eller har det med migränen att göra?
    Bra att kunna ta över lite begagnade prylar. Det blir dyrt att köpa allt på en gång annars

Här hemma pågår förberedelserna för fullt. Imorgon åker vi till FInland och är borta i 8 dagar. Så jag kommer inte kika in något under tiden. Hoppas allt går bra med färja, bilresa och en obstinat snart 2-åring

Ha det så bra så länge tjejer så hörs vi om drygt en vecka! Kram!

• ElsaT

Lena 74: ha en bra semester!
    Känns inte som migränhuvudvärk, blodtrycket var bra för en dryg vecka sen men det kan säker variera lite och blodvärdet var ju fortfarande lite dåligt så det beror väl på det. Har börjat ta Niferexen med C-vitaminbrus nu, får se om det ger resultat. BM-besök nästa gång 10/8.

• Mrs Sara

trifolium: Det låter riktigt skönt med massage, kanske vore nåt att boka

Elsa: Jobbigt att må dåligt, hoppas att din migrän släpper. Perfekt att kunna överta lite bebisgrejer för det är massor som behövs. Vi har lånat babyskydd från syrran så det slipper vi i alla fall köpa.

Lena: Hoppas att ni får en riktigt bra semester

Idag har jag börjat att boa, håller på att fixa till pyrets rum och det är så mysigt

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Ewa

Elsa T: Inte  kul med huvudvärk, gott att det blivit bättre.
    Vi ska också ta över lite olika bebisprylar från bekanta. Det är ju perfekt att slippa köpa allt nytt.
    Håller med om det du skrev om "senaste modevagnen",  man märker verkligen att en del bara måste ha en ny vagn som är "inne".  Vi har velat lite fram och tillbaka ang det här med vagn.....ny eller inte??!! Men nu har vi kommit fram till att köpa en på Blocket.  Visst har vi råd med en ny, men känns så onödigt att lägga så mycket pengar på en vagn som man senare kommer byta till en annan mindre vagn.

Trifolium: Å vilken lyx med massage!!!  Min sambo gav mig lite fotmassage igår...härligt.

Mrs Sara:  Javisst är det mysigt att boa!!!      Vi har också börjat pyssla med bebisens rum. Jag ska hämta lite tapetkartor idag tänkte jag.

• Mrs Sara

Mina fötter ser ut som små prinskorvar, är helt svälld. Den vänstra foten/benet är värst. Igår kväll gjorde det riktigt ont när jag gick och la mig. Har i andra problem med att ni sväller upp?

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Elsa: Jobbigt för dig! Krya på dig med huvudet!

Sara: Åh vad mysigt att boa. Har inte kommit dit ännu, men den lille får dela rum med storasyster ett tag. Eller först kommer han/hon ju sova hos oss i vaggan, iaf så länge jag ammar. Med Ida ammade jag bara 6 månader. Sen får de dela rum tills vi renoverat Idas blivande sovrum
    Har inte börjat svullna upp ännu. Gjorde det sist, iaf sista månaden och det är inget kul alls. Nu är jag bara svullen mellan benen med åderbråcken. Får se om det blir sjukskrivning av detta för jag har så ont när jag står/går och reser mig upp

Hur var det nu, visste ni kön på era bebisar? Vi vet ju inte ännu så det kanske blir ett flick- och pojkrum till slut

Näpp, borde packa klart. Åker ju till Finlandsfärjan om 1,5 timme. Ha det bra så hörs vi om ca 8-9 dagar! Kram på er!

• Ewa

Nä, vi vet inte kön på bebisen (men känns om om det blir en pojk...men det kan vi ju inte veta )
    Jag tänker nog välja en tapet som är okej för både pojk och flicka. Sen kommer det väl bli att jag inreder rummet mer pojkigt eller flickigt när vi vet.

Mrs Sara: Jag är inte uppsvälld, men har fått fula åderbråck på benen som jag nu fått en salva för. Inte alls kul att se ut som en gammal kärring på benen. Hoppas verkligen att det mesta kommer gå bort senare.
    Har även köpt stödstrumpor för att förebygga.

Jippi....jag har fått beviljat havandeskapspenning! Så nu har jag semester, men efter den går jag inte tillbaks till jobbet alls.

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF