• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • IdaVi

Sara: Första besöket sen inskrivningen så det var ett tag sen

Allt såg fint ut och hjärtljuden var exakt som med Ida. Kanske är en lillasyster där inne? De har nya "regler" så de kollade varken Hb eller urin den här gången. Däremot fick jag veta att mina bloddepåer som de kollade upp vid inskrivningen var ganska låga. Förmodligen därför jag fick så dåligt Hb efter förlossningen och förlorade så mycket blod.
    Men annars var alla värden normaaaaala!

Nu är det lunch. Ha det bra!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Mrs Sara

Lena: Vad olika det verkar vara, på mig har de kollat hb 2 eller 3 gånger redan, jag tror att bm skulle göra det nästa besök också.
    Mätte dem din mage? Vad fick du iså fall för sf mått?

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • ElsaT

Var hos BM i går. Min mage är helt normal, över snittet men inom normalkurvan, mätte 25cm.
    Bebis hjärtljud låg på 142.
    Ingen äggvita i urinen men lite lågt i järn fortfarande, fortsätter dock med en tablett om dagen, ska vara mer noga med när jag tar den bara (1tim efter måltid som ska ha innehållit så lite calcium som möjligt).
    Nu ska jag dit var tredje vecka framöver +UL i v 32.
    Mitt BF verkar svårt att räkna ut dock... har fått allt mellan 1-4/11 men nu ändrade hon till 1/11, det datum som BM på RUL räknade ut. Skulle hon gått efter den vanliga mätningen vid en icke IVF skulle hon sagt 31/10 så det verkar ju stämma bra. Fattar inte hur det kan bli olika då alla har samma datum att räkna efterFörvånad.

• IdaVi

Sara: Jag slapp kissa på stickan också De ska väl spara pengar antar jag så de drar ner på proverna?!
    Minns inte vad jag hade för mått, men det låg på normalkurvan. Kan det ha varit 24-25 kanske?? Hmm.. Måste hem och kolla papprena.

Elsa: Jag blir också irriterad på min Bm som bara utgår från senaste mensen och inte själva befruktningsdagen. Har ju t.om fått papper från kliniken där det står all info. Nåväl...
    Skönt att allt såg bra ut förutom lågt blodvärde.

Har ni börjat tänka på namn till de små liven ännu? Jag har skrivit en liten lista. Gjorde det sist också, men sen slutade det ändå med att vi tog ett namn som inte stod på listan. Haha! Men lite kul är det att fundera och spåna. Och inse att man har lite olika smak när det gäller namnen

• Mrs Sara

Lena: På rul så sa dem att vi väntar en flicka så det blir nog en Cornelia för oss. Vi är båda helt överrens om det namnet. Om det nu skulle bli en pojke så får vi börja om att fundera på namn

• IdaVi

Mrs Sara: Cornelia är jättefint. Vi vet ju inte könet så det blir ju lite knepigare

• Mrs Sara

Elsa: Missade ditt inlägg helt och håller... Jag visste inte att man skulle ta järnet 1 timme efter måltid, jag har hela tiden fattat att man ska ta det i samband med måltiden.

• ElsaT

Mrs Sara: Visste inte heller det där med järnet, hon sa det i går, får se om det blir bättre om jag gör så, i dag är jag jättetrött..
    Semester fom nästa vecka oc fyra veckor framåt, ska bli såå skönt!

Ang namn... skrev en lista på 50 namn till sambon, tror ni han tyckte ett enda var OK??? Närå, fy f..n för karlar med åsikterTungan ute.  Han ville Hans efter sin avlidne pappa men det känns inte OK för mig i förstanamn så vi har kommit överens om Carl (min farfar heter Carl Ivar, tilltalsnamn Ivar,  så han kommer bli glad) fast jag helst ville Erik. Vi får väl se om det är en liten Calle som kommer ut, han kallas för det nu iaf. Åke i andra namn vilket sambons pappa också hette och sen Birger efter min morfar. Älskar Birger, hade gärna haft det som tilltalsnamn men det blir inte bra uttalat på engelska... Testa själva, hihi...

• IdaVi

Elsa: Calle/Carl gillar jag också. Men mamma träffade en ny man för några år sen som heter just det. Inte lätt att vare sig komma överens eller hitta ett namn som inte redan är upptaget av nån släkt eller kompis.

Birger på engelska, hahaahaa!!

• ElsaT

Lena 74: Ja det är helt hopplöst med alla redan "upptagna" namn. Sambon var helt inne på Josephine om det var en tjej. Det är sällsynt att jag verkligen AVSKYR människor men det finns en Josephine som jag verkligen inte tål och har en massa jobbiga minnen till så det hade bara inte gått... Fint namn men hemska minnen...

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF