• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Ewa

Mrs Sara: Ja visst är det härligt att känna sparkarna. Jag känner dom varje dag, och ibland går det vilt till.
    Har även sett utanpå magen då sparken kommit, jätte kul.

Jag ska till bm imorgon på koll. Var väldgt länge sen jag var där nu.

• Glittran

Var hos BM igår (25v). Jag var också på ett besök mer (v20)  när jag väntade första barnet. Känner en hel del sparkar, men moderkakan ligger i framvägg så det dröjer nog innan pappa och storasyster kan känna något. Jag känner mest neråt. Idag "busade" storasyster med bebisen genom att peta finger i magen. Kul att hon börjar intressera sig.

• IdaVi

Sara: Det är lite färre besök med andra barnet. Men det här känns ju jättekonstigt att det går hela 15 veckor mellan besöken. Sen har jag lika täta som förstagångsföderskor senare i graviditeten
    Mitt pyre verkar också gilla glass, kickar igång ordentligt i magen. Och choklad! Brås nog på mig

Ewa: Hoppas det går bra hos BM. Visst är det häftigt när man ser hur det rör sig utanpå magen?!

Glittran: Känner du kickar ner mot rumpan? Det gör jag ibland. Men jag tror banne mig jag har en fotbollsspelare i magen för bebisen kickar som en galning. Kanske är en kille den här gången?!

Nu hoppas jag snart det blir lite svalare så man får lite ork igen. Iofs ska jag jobba nästa och nästnästa vecka och vi har så kallt på jobbet så jag kommer väl frysa istället

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Mrs Sara

Glittran: Jag har ju också moderkakan i framvägg och nu känner även gubben sparkarna, det kom ungefär samtidigt som jag själv började känna. Så snart känns det nog också utanpå magen för dig.

Lena: Det måste vara så att våra pyren brås på oss

Ewa: Hoppas att allt går bra hos bm idag!

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Ewa

Det gick bra hos bm idag. Hjärtljudet låg på 150. Men mitt  järnvärde hade sjunkit igen, nu till 108. Är väl därför jag är så himla trött.
    Min moderkaka ligger också i framvägg men nu känner jag en massa sparkar och min sambo kan känna också. Han har tom sett en spark utanpå magen.

• Mrs Sara

Ewa: Vad skönt att allt gick bra hos bm.

Idag har jag varit dit, jag har nu gått upp 3 kg sen inskrivningen så det är inget att snacka om. Hjärtljudet låg mellan 145-155. Sen mättes mitt sf mått och det låg på 23 (vecka 24+2) var visst i mitten av kurvan.

• Pemberly

Nu är jag tillbaka hemma med internetuppkoppling efter två veckors semester. Andra halvan av semestern blev lite mer dramatisk än planerat eftersom jag fick sammandragningar i livmodern som inte gav med sig och var tvungen att kontakta närmsta sjukhus där jag befann mig. Jag fick komma in för kontroll och blev kvar nästan ett dygn och det visade sig att sammandragningarna nog var pga ytterligare en urinvägsinfektion (den tredje under graviditeten). Jag var rätt orolig i början när jag var där men sedan blev jag lugnad av att de sade att allt såg bra ut med barnet på ultraljud och att livmodertappen inte börjat öppna sig. Jag fick medicin som fick sammandragningarna att sluta och tillsägelse att ta det lugnt några dagar. Med tanke på värmen kände man ju ändå inte för att vara så aktiv så det var ok att sitta eller ligga och läsa och lösa korsord några dagar. Imorgon är det dags för barnmorskebesök. Då får jag berätta om min sjukhusvistelse.

• Mrs Sara

trifolium: Så himla jobbigt, förstår att du blev orolig. Men vad skönt att allt är bra med bebisen.

• IdaVi

Ewa: Skönt att allt såg bra ut förutom järnvärdet. Ska du ta mer järntabletter nu eller?

Mrs Sara: Oj, bara 3 kg?! Jag har nog gått upp 5 kg sen inskrivningen och ungefär 6 kg totalt.... Gick upp 15 kg sist, undrar om det blir likadant denna gång?

trifolium: Vad läskig! Men vad skönt att de kollade upp dig och bebisen ordentligt och att allt såg bra ut!

Åh vad trött jag är. Är så varmt nu så jag sover knappt på nätterna och igår kväll kom jag inte i säng förrän 01.30 och sen låg jag och skruvade mig i sängen och svettades. Började jobba idag och ska jobba 2 veckor. Men här är så lugnt så jag kommer nog jobba hemifrån en del och kortare dagar

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Mrs Sara

Lena: Det verkar som att jag har haft riktigt tur, men snart ökar jag väl som bara den i vikt
    Jag är också jätte less på den här värmen, orkar snart inte längre. Benen sväller och jag svettas, idag ska jag försöka gå ner till badstranden som ligger 5 minuters promenad här ifrån, hoppas att det ska hjälpa lite grann i alla fall.

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF