• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Pemberly

Min foglossning håller sig för det mesta på en acceptabel nivå. Det har inte blivit värre och värre som tur är. Enstaka dagar kan det dock vara riktigt illa. Idag tex när jag skulle hem från jobbet klarade jag knappt av att gå från busshållplatsen och hem (tar normalt bara 5 min). Jag var tvungen att ta pyttesmå steg och stanna och vila ett par gånger. Jag har mest ont långt nere i ryggen, vid svanskotan. 

• Mrs Sara

Min foglossning håller sig också relativt på en bra nivå, men ibland är det som trifolium skriver riktigt jobbigt. Jag försöker att tänka på att inte gå för mycket och göra för mycket saker på en dag för då vet jag att jag får lida av det sen.

Idag har gubben haft främmande av en kompis som jag inte har träffat på en vecka ungefär och han började riktigt stirra på min mage och undrade hur mycket den kan växa på en vecka... Så den här veckan verkar magen ha växt som bara den om jag ska tro på han

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • ElsaT

Tycker resårkjolar funkar  bra, är de lite längre kan man ju dra upp den över magen så räcker en vanlig topp utan att man behöver visa bar hud.
    Min foglossning har mest suttit i bak men efter att jag simmat en del senaste dagarna skär det som knivar upp i underlivet. Läste på nätet att bröstsim inte är så lämpligt under graviditet just pga av fogarna så nu får det bli ryggsim och bröstsim med sparkande ben då jag inte kan clawla så bra, skitjobbigt, blir helt slut!
    Promenera går bra om jag har stödbältet på.
    Min mage är gigantisk, ska till BM på Tisdag, får se om hon också tycker det. Många som frågar när jag ska ha ser chockade ut då jag säger skiftet okt/nov. Har gått upp 7kg sedan inskrivningen, ett par innan den skulle jag tro också men det har jag inte koll på. Det mesta sitter på magen, känner mig rätt normal annars.
    Det tumlar runt som bara den i magen, mysigt!

• Ewa

Jag har också gått upp 7 kg men det har nog fördelat sig lite här och där, för jag tycker inte magen är jättestor.
    Ja nu är det verkligen livat i magen, det är så mysigt.

Det som är värst nu är min trötthet, beror kanske på min järnbrist. Jag är sååååå trött på eftermiddag/kv'äll. Jag sov kl 20 i ca 40 minuter förrut.
    Nån mer som känner av tröttheten??

• Mrs Sara

ElsaT: Jag verkar också bara ha ökat i vikt på magen, tycker även att jag har gått ner lite i vikt i mig själv.

Ewa: Jag upplever att jag har börjat att bli piggare nu, tidigare somnade jag senast klockan 21 på kvällen men nu orkar jag vara social Idag har jag sovit lite middag men det sker inte så ofta längre.

Hur är det för er, här uppe i norr är det obligatorsikt att få göra ett tul efter ivf. Så vi ska göra det i början av september, ska bli riktigt mysigt att få se pyret igen

Här kommer en bild av min mage.

• Pemberly

Jag är också ganska trött ibland, men jag tror det beror på en kombination av järnbrist och att det varit så varmt den senaste tiden. Jag har ätit järnkapslar några dagar nu så förhoppningsvis blir det bättre snart. Jag var lite orolig för att få ont i magen av järnet, men hittils har det gått bra.

• ElsaT

Mrs Sara: Skönt att se din mage, jättefin och min är av liknande storlek så då är det nog inte så farligt iafGlad. Tror mest folk tycker början av November känns avlägset såhär i värmeböljan, kan vara en psykologisk aspekt, att vintern är så nära vill man inte tänka på...

Min trötthet känns bättre sedan jag började med järntabletterna för fyra veckor sedan. Tar en Niferex om dagen. Får se på Tisdag hur värderna ligger nu. Magen klarar tabletterna bra.

• Mrs Sara

ElsaT: Tack! Så skönt att höra att din är i samma storlek, det är nog som du säger de tycker att det känn så långt bort när man säger när man ska ha barn

• IdaVi

Tycker era magar är/verkar vara jättefina! Min är nog något större, eller också är det bara en känsla

Ska snart iväg till MVC. Kommer in med en rapport senare

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Mrs Sara

Lena: Roligt med mvc, då ska det säkert mätas

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF