• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Ewa

Jag äter två järntabletter/dag och får fortsätta med detta.

Ja värmen som är här nu är riktigt jobbig. Det var 28 C inne i fabriken idag, det var nära jag gick hem, mådde verkligen inte bra av det. Och sover bra gör man inte heller. Man ska väl inte klaga på värmen men lite extremt kvaft är det ute nu.

Jag har ökat 7 kilo än så länge. Jag hoppas att jag inte går upp för mycket.

Trifolium: Oj det lät otäckt det där.
    Jag har haft lite sammandragningar och lite ont och min bm sa att det är viktigt att vila om det kommer eftersom det är kroppens sätt att säga att man måste ta det lite lugnare.
    Jag tog en promenad förrut och då blev magen ganske hård fastän jag gick i lugn takt.

• Pemberly

Jag tycker också det är jobbigt med värmen. Jag har dessutom aldeles för lite sommarkläder som passar nu när jag ibland måste byta ett par gången om dagen för att de är så svettiga. Jag ska försöka hinna köpa lite mer kläder nu i veckan. 

Jag var hos barnmorskan idag och allt såg bra ut förutom järnvärdet som var lågt (103) så jag ska börja äta järntabletter. 

• IdaVi

Mrs Sara: En tjej i en annan tråd här på FL hade bara gått upp 1,5 kg i vecka 23! Så det verkar variera en hel del. En del som mår illa går ju t.om ner i vikt
    Nåväl, bara man mår bra och bebisen mår bra så spelar det ju inte nån roll om det är +5 kg eller + 25 kg

Ewa: Puh vad varmt! Här på jobbet funkar AC:n ganska bra tack och lov. Så just nu är jag hellre på jobbet än hemma

trifolium: Hojta till om du hittar nån affär med sköna och snygga mammakjolar. Fattar inte varför det ska vara så svårt att få tag på en kjol?!! Har en svart i bomull från PoP. Skulle vilja ha en med lite lättare och tunnare tyg.

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Mrs Sara

Jag fattar inte heller varför det ska vara så svårt att hitta fina sköna mamma kläder. Jag använder mest klänningar, har några stycken som passar riktigt bra fast jag har fått en rejäl mage

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Pemberly

Lena 74: har tyvärr inget tips om bra kjolar. Jag tycker det är jättesvårt att hitta kläder nu när det är så varmt, men idag köpte jag en klänning, en tröja och ett linne på HM så nu har garderoben i alla fall utökats lite.  Ett problem jag upptäckt är att kläder jag ser som jag gillar modellen på bara finns i svart eller vitt. Vitt blir solkigt så fort och svart blir man ju kokt i om man vistas i solen. Jag har en svart tunika som är både bekväm och snygg men nu den senaste tiden går det ju inte att ha den när det är så varmt och soligt.

• Glittran

Köpte en vid kjol på HM, i tunn bomull. Det var inte mammasortimentet, men den hade en bred smockresår i midjan, passar jättebra.
    De flesta kjolar med resår i midjan brukar funka tycker jag, man kan sätta dem på höften, nedanför magen. Så det kanske kan vara ett tips, att leta bland de "vanliga" kläderna?

• Mrs Sara

trifolium: Jag verkar också mest dras till svarta kläder, min gubbe tycker att det är snyggare när jag har andra färger på mig för magen syns inte lika bra i svart Vilka problem eller hur?!

Glittran: Det var ju riktigt smart, ska kolla lite på vanliga kläder nästa gång jag åker in till stan.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Glittran: Ahaaa, kanske skulle testa en kjol med resår i midjan. Bara det inte blir för mycket glipa, det gillar jag inte. Kräsen kvinna

Nån mer än mig som har jätteont av foglossningen? När jag reser mig upp får jag stå stilla nån minut tills smärtan i blygdbenet börjar släppa lite. Känns som 10 knivar

• Ewa

Mrs Sara: Min kille vill också att jag helst har kläder som magen syns tydligt i. Dom är väl stolta och vill visa upp oss!!

Lena 74:  Jag vet inte om det är foglossning jag har. Ibland känner jag ett väldigt tryck i underlivet, som att allt där inne ligger och pressas nedåt. Lite äcklig känsla, speciellt när jag ska på toa, känns som "allt vill ramla ur".
    Nu blir jag lite intim...    Idag kollade jag mitt underliv och såg att det blivit väldigt svullet och med tydliga blodådror. Kanske det har blivit nåt slags åderbråck där...hum.
    Märker även på mina ben att det uppkommit lite blåa "kärlspindlar", inte så snyggt nu på sommaren, men jag hoppas dom försvinner efter förlossningen.

Jag alltid fått lätt ont i svank/korsrygg och det är absolut inte bättre nu. Känns som att jag nästan går av ibland.

• IdaVi

Klart våra karlar är stolta över oss! Jag är själv stolt över min fina mage. Har alltid tyckt det är vackert med gravidmagar.

Ewa: Tror det är helt normalt att underlivet förändras på det sättet. Dels blir ju trycket neråt kraftigare och så ökar ju blodvolymen. Jag har inte kollat själv, får leta fram en spegel och göra det (magen är i vägen ). Däremot vet jag att högra delen av blygdbenet är väldigt svullet på mig pga foglossningen.

En annan grej jag råkade ut för efter förlossningen, som jag helt hade missat att man kunde få, var hemorrojder. Ingen höjdare direkt! Usch! Kom förmodligen när jag krystade och tog ett par månader innan de försvann. Var hemskt jobbigt att gå på toaletten minns jag. Sånt borde de ju berätta tycker jag, för jag trodde jag hade spruckit upp mot rumpan

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF