• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Jelina068

Hallå där tjejer. Har inte varit inne i tråden på ett tag.
    Har gluttat igenom sista sidan och trifolium, var lugn nu själv har jag svårt för det.
    Är hemma just nu pga hemorrojder å då känns det som att jag borde göra sånt som jag inte hinner annars - å då har jag ändå ONT, värst är det framåt eftermiddag/kvällen. Fick det i söndags och hoppas det går över snabbt, vill så gärna jobba dom sista 4 veckorna innan HP.
    Skönt dock att dagis börjat så jag inte behövt ha dom hemma, den lilla förstår ju inte att mamma har ont.

Ha det gött tjejer så kikar jag in snart igen. kram

• IdaVi

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka från finska urskogen. Har haft det kanonbra, strålande väder och värme varje dag. Har bastat och badat massor och Ida har stortrivts! Men borta bra men hemma bäst, skönt att vara tillbaka igen

Hinner inte läsa ifatt så mycket. Har en massa packning att ta hand om och tvätt medan lillan sover. Hoppas ni mår bra allihopa!

trifolium: Vad jobbigt för dig! Hoppas det går över snart! Du får försöka ta det lite lugnt om det går! Kram!

Jelina: Uuuh, låter inget trevligt. Jag fick det efter förlossningen i rumpan så det gjorde djävulskt ont att gå på toaletten. Krya på dig!!

Ego: Mitt underliv ser groteskt ut! Högra delen är full av åderbråck och det gör jätteont när jag reser mig upp, går och står en längre tid. Får se vad Bm säger på torsdag när jag ska dit. Hoppas på sjukskrivning om det inte blir bättre, eller iaf försöka jobba mindre.

Sköt om er så länge! Nu ska jag slänga i mig en smörgås och ta tag i upp-packandet!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Mrs Sara

Idag har jag varit igen till bm, de togs ett nytt urinprov och detta visade också att jag hade protein och spår av äggvita i urinen så nu skulle det skickas iväg på odling.
    Min mage har växt 1 cm på en vecka, så nu är mitt sf mått 28 cm.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • ElsaT

trifolium: hoppas det ger med sig, låtre jättejobbigt!

Jelina: Fyy för hemorrojder, har lite till och från men ingen fara än. Hoppas det lugnar ner sig.

Var hos BM i dag. Allt såg bra ut, sf-måttret är nu i 28cm så + 3cm på 3 veckor.  Har in te heller utvecklat någon resistens mot bebis  (jag är ju RH negativ och bebis positiv).
    Köpte ett par mammajeans i dag, längtar efter att kunna ha gympadojjor nu då mina fötter börjar protestera mot min tyngd... Ser lite bättre ut till jeans än till kjol. Blev två toppar och ett par mjukisbyxor med, bra med HM ibland, billigt.

• Mrs Sara

Elsa: Härligt att få shoppa lite kläder, håller med dig om HM

Min bm ringde för ett tag sedan och mitt urinprov visade att jag har bakterier i urinen, så nu ska jag lämna in ett nytt prov imorgon bitti för att se om jag har det fortfarande. Måste visst visa på 2 prov innan man gör nåt. Om det fortfarande visar att jag har bakterier så får jag antibiotika nu och sen en gång till innan eller när bebisen har kommit för att inte smitta pyret. Man blir ju nervös att det ska vara farligt men bm sa att det inte var nån fara för pyret.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Pemberly

Jelina068: hemorojder är inte trevligt alls, jag har också fått det, men jag har köpt en salva på Apoteket som hjälper bra så nu gör det inte ont eller kliar längre, det gäller bara att komma ihåg salvan morgon och kväll.

Mina sammandragningar som gör ont fortsätter att komma då och då, men jag är inte så orolig längre eftersom jag haft dem en vecka nu utan att det blivit värre. Det är ju lite jobbigt förstås att ha ont ibland men jag står ut.  

• Jelina068

Härligt med lite nya kläder Elsa. Här har jag fått en storlek större på fötterna så jag går runt mest i foppatofflorna.

Tycker så synd om dig trifoloium med dina sammandragningar.
    Jag använder xyloproct, var hos läkarn idag och hon sa att det var OK att fortsätta med den trots att det svider å blöder lite.

Mrs Sara, hoppas nästa prov är bra.

• IdaVi

Fick remiss till läkare som jag precis träffat och som kollat på åderbråcken i underlivet. Tyvärr är det inget att göra åt förutom stödstrumpbyxor och stödstrumpor, försöka ha benen i högläge, kyla området och knapra Panodil
    De kollade också igår hur långt ner bebisen låg för att se så det inte var den som gjorde att trycket ökat där nere. Men bebisen ligger inte så långt ner ännu, men ganska långt ner och nästan fixerat redan?!!

Jelina: Hemorrojder är inget kul alls! Jag fick det efter förlossningen sist och det kändes som rakblad när jag skulle gå på toaletten och göra nr 2 plus att det blödde. Uuuh!! Hoppas det går över snart, Jelina!

Sara: Hoppas inte det är nån fara med bacillerna i urinet. Jag har inte tagit urinprov sen inskrivningen, tror BM har glömt det. Men jag fick göra det hos läkaren idag och det såg bra ut som tur var.

Elsa: Vad mer gör de inför förlossning om man är Rh-negativ?

trifolium: Jobbigt med sammandragningar. Jag har en del också, men inte som gör ont. Hoppas det lugnar sig för dig!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Jelina068

Har varit på mvc nu. SF-måttet var 27cm och BM ville att jag skulle komma på en extra koll nästa fredag men att jag inte behövde oroa mig MEN VISST oroar jag mig ändå.

Lena, fy vad jobbigt med åderbråck.

• Jelina068

Blev nu lite lugnare när jag såg att jag hade samma SF-mått v.30 vid förra graviditeten

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF