• Belly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga, come back!

• Belly
    elinnnnn skrev 2010-07-16 18:38:37 följande:
    det är ditt första barn va? det kan vara bebis som sjunker längre ner och vill fixeras.
    Japp, första barnet... Hon va fixerad redan i v. 30,... Känns som om hon ska ploppa ut emellanåt..:)
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-16 19:00:10 följande:
    hellu mina små socker duvor :)

som ni vet så har jag vart avstängd å inte kunnat svara på några inlägg, men nu så :)

Jag var hos Bm igår å hade sf mått 34
    järnvärde 139 :)
    Bra blodtryck å socker :)

Idag har jag haft lite rejäla hugg å mått illa med yrsel å bm sa att det e mkt vanligt att man får lite tidigare när första barnet kom så. så hon sa att jag skulle räkna med kanske 2 v, vilket då är helt ok då gör det varken till eller från.

TACK för grattis till ny vecka igår, kunde tyvärr inte svara, då jag vart bannad-å ni ska få se varför. jag var inte elak, utan jag å en till satt å drev med varandra på en tråd som råkade ligga i känsliga rummet.
    å då blev jag å 3 st till bannade som jag vet.
    Gott att värdena var bra!! Hb 139 är finfint, jag hade 135 sist...Se om det håller i sig.. Jag längtar till måndag då jag ska få träffa BM o se så att allt står rätt till.
    Illamåendet o yrseln var ju mindre kul förstås, har tyvärr också börjat få lite sånt från å till..
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-16 19:07:20 följande:
    Min dotter var fixerad redan fr 5te månaden, men det betyder inget gumman, dom förberedde mig på att föda henne i 7de månaden med kuvös å kittet, men hon kom bara 8 dagar tidigare, Min son nu har INTE fixerat sig å det sa dom på förlossningen häromdan samt hos Bm igår att dom kan lika gärna fixera sig 5 min innan förlossning sätter igång. dock så har han huvudet neråt, idag har jag med kännt tryck neråt å skrek rakt ut då det kändes som om ngn tog en jättekniv å körde rakt upp i muttan, sen började jag må illa å blev riktigt yr....så jag packade BB väskan ida, lika bra....
    Ahaa! Ja, nu är ju inte så jätteorolig eftersom jag ändå är såpass "långt" gången.. Är på 34+0 imorrn. Men vill ändå att hon stannar inne minst två veckor till, gärna mer.
    Jag ska nog oxå ta tag i BB-väskan snart. Det är lika bra, man vet då aldrig...
  • Belly
    tetta skrev 2010-07-16 20:20:54 följande:
    nu har lagt upp bilder på vagnen och lite kläder som man köpt. Vaggan är tyvärr inte färdigbäddad men la in den ändå. Det fattas ett örngott men sen ska det vara klart!
    Jättefint! Glad
  • Belly

Oj, är Pregga på förlossningen!? Så spännande!
    Carohl, hälsa henne jättemycket! Tänker på henne o prinsen! {#emotions_dlg.flower}

• Belly
    Pregga skrev 2010-07-18 10:42:35 följande:
    Hej flickor!

tusen tack för omtanke, jag blir ju rörd till tårar här ju...har grinat som en tok sen igår, å hade carohl i tel nu som bad mig gå in å tala om vad som händer. Fick kraftiga värkar igår som inte ville ge med sig å har hållt i sig ett dygn ca nu, har öppnat mig 1 cm men inte mer. Fick ligga över inatt med koll hela natten med Ctg, samt temp osv då jag till slut blev mkt medtagen, hade kraftiga värkar med mindre än 1 min mellanrum så vi var alla säkra på att det var på gng, men vi vet inte säkert än om detta var startskottet, men jag fick åka hem idag å ska återkomma om det tar fart igen.

är helt slut å har ont i hela kroppen, blöder lite efter undersökningar men prinsen mår prima.
    Ska dock på ställningstagande i v 28 för ev igångsättning då jag e helt slut i kropp  å själ.
    Skulle ta bussen upp igår men fick så jäkla ont ute på hållplatsen så jag kunde inte stå upp så det blev ambulans in, med blå ljus på hela vägen å en ambulans som mötte upp oss å gav fri väg.
    det var rena kalabaliken.

vi vet ännu inte om det var falsk alarm eller om det är på g, så skulle det sätta farg som igår så måste jag åka in i ilfart. men vi får se.....nu e jag helt slut som sagt.
    har gråtit hela natten med en helt fantastisk Bm hos mig, en så underbar pers.
    nu när jag skulle åka hem så stod ett par st på rad å kramade om mig, hihi det kändes i hjärtat..

Mitt x kom med min mamma igår sent å stannade tills natten sen åkte dom hem ihop, å han kom å hämtade mig idag å körde hem mig, jag blev helt paff..men mamma sa att han var rädd nu....
    jag blev än mer paff...men det e klart, det är ju hans barn med,å jag uppskattar att han hämtade mig även om bilfärden hem var helt i tystnad ...skulle inte orkart sitta på en spårvagn hem nu...
    Vi hamnade på Mölndahl å jag har ångrat mig med att föda på östra, dom var så ljuvliga där jag var asså...

så en liten uppdatering fr mig å tusen tack ni underbara här inne...känner mig så sjukt känslig nu...Gråter

tack till er, ni e mina stöttepelare Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Oj oj, vad du har vart med om alltså! Skönt att det stannade av lite så att du fick komma hem. Vet ju att du inte vill att han kommer riktig ännu. Och när det kommer så hastigt o lustigt så är man nog inte alls redo.
    Vila en massa nu! Du behöver all styrka, så får vi se vad som komma skall. Kanske blir du mer redo nu när du vet att lillen kanske är redo att möta världen utanför.
    Vad underbart att du träffade sån go personal, det gör allt så mkt lättare!

Ta hand om dig! Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Belly
    puchelina88 skrev 2010-07-18 11:14:15 följande:

Hejsan tjejer!

Hmm är de någon mera som känner sig jätte trött i bland och sen ibland så kan man inte sova alls!?

vill att mini ska komma ut nu;)

Oh ja!! känner verkligen igen mig.. fattar inte varför det är helt olika.. Kroppen har sitt eget liv alltså..:)
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-18 15:33:04 följande:
    tack vännen, ja nu e man skittrött...har legat å bara gjort ingenting, fick hjälp å handla hem lite då jag har svårt å röra mig just nu..jo jag är i v 36 så det skulle ju inte vara katastrof, men jag vill att han ska hinna å hulla på sig...kramar{#emotions_dlg.flower}
    Belly skrev 2010-07-18 14:05:20 följande:
    Oj oj, vad du har vart med om alltså! Skönt att det stannade av lite så att du fick komma hem. Vet ju att du inte vill att han kommer riktig ännu. Och när det kommer så hastigt o lustigt så är man nog inte alls redo.
    Vila en massa nu! Du behöver all styrka, så får vi se vad som komma skall. Kanske blir du mer redo nu när du vet att lillen kanske är redo att möta världen utanför.
    Vad underbart att du träffade sån go personal, det gör allt så mkt lättare!

Ta hand om dig! Kram {#emotions_dlg.flower}
    jo jag är glad att det stannat av men jag har ju öppnat mig lite å har små blödningar som kan tyda på att livmodertappen mognar, eller att det beror på att dom vart där å kännt efter, eller båda delarna...
    ja aså det kom ju fr ingenstans å så tänkte jag ju först att, ja men tjejerna på tråden har ju sagt ett tag att dom haft värkar osv...så det e la normalt, men sen tilltog dom så intensivt å gjorde ont...å oftare å oftare, till slut så var det inte ens en min emellan å så höll det i sin i MÅNGA timmar...hua....jag var inte alls beress på detta men som du säjer, nu vet jag ju att det kan börja såhär,,å e mer beredd om det sätter fart snart...
    jag grinade sopm en dåre-jage  inte redo..å ambulans personalen sa åt mig-krysta INTE även om du behöver..men så kände jag ju inte...tack å lov.
    jo personalen på Möhlndahls sjukhus kommer jag aldrig att glömma, jisses...dom stod på rad imorse å gav mig hej då kram, å den ena Bm lovade att närvara på min fl om hon jobbade då :)

Tack d-samma, kram{#emotions_dlg.flower}
    Så söta personalen låter! :D
    Förstår verkligen att du inte var beredd. Man började verkligen tänka mer nu när man läste vad som hänt dig. Det kan ju faktiskt hända VILKEN DAG SOM HELST! Ena dagen mår man fint, andra dagen sätter det igång.
    Jag måste verkligen ta tag i förlossningsbrevet o BB-väskan. Vill inte chansa på att det inte finns färdigt den dan vi behövder det.

Hoppas hoppas du slipper mer värkar nu o det med att slemmisen släpper behöver ju inte betyda nåt just nu!
    Håll oss uppdaterade!
    Kram kram
  • Belly
    knyzzel skrev 2010-07-18 23:09:28 följande:
    Åhhhhh Då kommer kanske din prins före min.... Hahahaha Trodde att han skulle komma tidigare än BF, men inte redan. Håller tummarna för dej å prinsen d vet du ju.

Själv så e d bara 3 dara kvar om 1 timme. Jag går på helspänn. Har bråkat med sambon som f-n idag. Låst in mig på toa, bölat å sovit..... En riktig baran rumpa med andra ord hahahaha.
    Har haft sådan panikångest idag så att jag bara ville ut å springa en runda, men d hade väl slutat med att jag hade fått rulla istället å kanske rullat över någon stackar på cykel, moped eller frontalkrockat med en stadsbuss hahahaha. Känner mig så stor å rund att d e helt obeskrivligt. Ska till MVC:n i morron 10:15 sen ska jag nog träffa en kompissedan grundskolan...... Ska bli roligt.... Hoppas att d inte blir allt för varmt bara, för då dör jag... suck...
    Oj oj, vad nära det är nu..:) Jag blir helt pirrig..:) Är ju så spännande!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10