Pregga skrev 2010-07-18 10:42:35 följande:
Hej flickor!
tusen tack för omtanke, jag blir ju rörd till tårar här ju...har grinat som en tok sen igår, å hade carohl i tel nu som bad mig gå in å tala om vad som händer. Fick kraftiga värkar igår som inte ville ge med sig å har hållt i sig ett dygn ca nu, har öppnat mig 1 cm men inte mer. Fick ligga över inatt med koll hela natten med Ctg, samt temp osv då jag till slut blev mkt medtagen, hade kraftiga värkar med mindre än 1 min mellanrum så vi var alla säkra på att det var på gng, men vi vet inte säkert än om detta var startskottet, men jag fick åka hem idag å ska återkomma om det tar fart igen.
är helt slut å har ont i hela kroppen, blöder lite efter undersökningar men prinsen mår prima.
Ska dock på ställningstagande i v 28 för ev igångsättning då jag e helt slut i kropp å själ.
Skulle ta bussen upp igår men fick så jäkla ont ute på hållplatsen så jag kunde inte stå upp så det blev ambulans in, med blå ljus på hela vägen å en ambulans som mötte upp oss å gav fri väg.
det var rena kalabaliken.
vi vet ännu inte om det var falsk alarm eller om det är på g, så skulle det sätta farg som igår så måste jag åka in i ilfart. men vi får se.....nu e jag helt slut som sagt.
har gråtit hela natten med en helt fantastisk Bm hos mig, en så underbar pers.
nu när jag skulle åka hem så stod ett par st på rad å kramade om mig, hihi det kändes i hjärtat..
Mitt x kom med min mamma igår sent å stannade tills natten sen åkte dom hem ihop, å han kom å hämtade mig idag å körde hem mig, jag blev helt paff..men mamma sa att han var rädd nu....
jag blev än mer paff...men det e klart, det är ju hans barn med,å jag uppskattar att han hämtade mig även om bilfärden hem var helt i tystnad ...skulle inte orkart sitta på en spårvagn hem nu...
Vi hamnade på Mölndahl å jag har ångrat mig med att föda på östra, dom var så ljuvliga där jag var asså...
så en liten uppdatering fr mig å tusen tack ni underbara här inne...känner mig så sjukt känslig nu...
tack till er, ni e mina stöttepelare

Oj oj, vad du har vart med om alltså! Skönt att det stannade av lite så att du fick komma hem. Vet ju att du inte vill att han kommer riktig ännu. Och när det kommer så hastigt o lustigt så är man nog inte alls redo.
Vila en massa nu! Du behöver all styrka, så får vi se vad som komma skall. Kanske blir du mer redo nu när du vet att lillen kanske är redo att möta världen utanför.
Vad underbart att du träffade sån go personal, det gör allt så mkt lättare!
Ta hand om dig! Kram