• Belly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Catsa skrev 2010-07-14 22:33:22 följande:

God kväll :)

Sitter här med tårar i ögonen, det är så underbart att se barn födas :) Och få höra dom gråta. Tårarna sprutade när ks-bebisen gav sitt första skrik, blödig som man är/blivit :)
    Det var så att jag satt och ville hjälpa till att trycka på när den ena mamman inte orkade. Haha.

Det där med amning är jag helt för, jag vill verkligen amma mitt barn och hoppas att jag kan. Men jag har också sagt att jag vill att sambon ska få möjligheten att vara tryggheten vid matning, så jag kommer antagligen att pumpa ur så även han får ta del av det :)

haha...jag satt oxå här i soffan o nästan krystade... oj oj..:) ville verkligen hjälpa henne!
  • Belly
    Catsa skrev 2010-07-14 22:41:10 följande:
    Ja men det blir ju verkligen så. Men kanske ska vänta med att försöka med sådant, iaf några veckor till :)

Ååh, vad jag vill ha min bebis i famnen nu. :)
    Att man vill! Vilken längtan! Har aldrig vart med om nåt liknande... Men snart, mkt snart har vi dom här..:D
  • Belly
    Catsa skrev 2010-07-14 23:55:50 följande:
    Får se om vårat busfrö lagt sig till rätta när jag ska till BM, det är ju inte förens den 21:e. Eller om BM kanske har någon annan tanke om vad som kan vara boven :)

Tycker det är lite länge mellan mina besök, men det kanske blir tätare efter den 21:e :)
    Jag tycker också det är för länge mellan besöken..:S Ska dit på måndag o då var det tre veckor sen sist.. Och besöket där efter är också efter tre veckor... Tycker inte det känns tryggt och det kommer jag säga med..
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-15 00:27:25 följande:
    wooohoooo, nu e kl över 12 å jag är i v 36+0

Ny vecka för mig :)
    Grattis Pregga och alla andra som byter vecka idag! Det är ju ett gäng som gör det..Glad
    Jag gör det på lördagar o det verkar inte vara många som gör det..
  • Belly

God morron! Omöjligt va det att sova i ett stekhett sovrum. Vi har ändå sista gången på Föräldragruppen idag, så jag kunde lika gärna masa mig upp. Pust! Hoppas ni andra sover som bäst i skrivande stund!

Jag längtar nåt fruktansvärt efter att kunna ligga på rygg och halvt på mage igen!!! På rygg får jag då ingen luft och ligger jag halvt på mage blir det ett himla bökande o stökande i magen. Tycker det är jobbigt att bara ligga på sidorna o höfterna protesterar...

• Belly
    Är det nån som har sett eller kunnat utskilja vilken kroppsdel det är som putar ut från magen?

Många snackar ju om hur coolt det är när foten sticker upp osv.. men jag fattar inte vad som är vad..Glad
  • Belly

Då verkar det inte så vanligt att kunna urskilja :) Trodde att "alla" utan jag hade upplevt det..
    Hade tyckt det varit cool o se en fossing puta ut...:P

• Belly
    Catsa skrev 2010-07-15 20:24:11 följande:
    Jag har lyckats känna att det är en fot uppe vid mina revben, men det är också för att BM berättat hur busfröet ligger. :)
    Jag måste fråga nästa gång hur tjejjan ligger... men jag misstänker redan hur det kan ligga till, men vill ju va säker..:)
  • Belly
    carohl skrev 2010-07-15 22:06:07 följande:
    Jag skrev tidigare att jag skulle länka till ett kort videoklipp jag har på lillan som lever om som sjutton, hihi...
    Ni kan gå in här om ni vill se:

carropetit.blogg.se
    Så sött..:)
    Så brukar det se ut här med när det bökas..:)
  • Belly
    lillabambi skrev 2010-07-16 16:57:19 följande:
    hej tjejerna...wihoo :) Im back :)
    Har varit mycket nu den sista tiden. Hus renoveringar utan dess like. En vända till förlossningen med jävulskt ont i revbenen vilket jag har fortfarande men det sitter där :(
    Nu är det inte långt kvar här. Ingen som fått än va?
    Hur mår alla nu för tiden?
    Tråkigt med ont i revbenen..:S Hoppas det släpper!

Jag har ett väldans tryck neråt? Ska man verkligen ha det i v. 33+6?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10