• Belly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-19 13:46:24 följande:
    Jo det blir en riktig liten sladdis, haha trodde jag aldrig, men kärleken ville annat å dens vägar kan man ju aldrig veta..tydligen, haha

så lite :)

denna tråden lär nog inte dö ut, iallafall inte på ett bra tag, har 2 st andra nya som e mkt goa med...catsa å belly, fast belly var med fr början dock....å kom tillbax nu till vår glädje :)
    Jättekul att du kom in hit med oss :)
    GULLIG du ääär! {#emotions_dlg.flower} Blev glad...:D
    Läste att det känns bättre idag för dig, gott!.. Jag tycker det är sjuuukt spännande.. kommer han snart eller inte? :)

Idag har jag vart hos BM.
    V. 34+3

SF 33
    Blodtryck: 120/70
    Hjärtslag: 135
    Vikt: +17 kg

Hb + socker tog hon inte denna gången, tyckte inte det behövdes eftersom det sett så fint ut hela tiden. Nöjd med värdena förrutom vikten, men det tar man tag i sen..:). Hon bekräftade att bebisrumpan låg precis där jag tänkte... det brukar bukta ut rätt rejält där emellanåt..:) Jag brukar peta tillbaka. Stackars ungen, bli petad i röva..:)

Välkommen Karin86! Lite mer nytt blod som kikar in...trevligt:)
  • Belly

v. 34+2 skulle de ju vara... Jaja, en dag hit eller dit..:)

• Belly
    Pregga skrev 2010-07-19 16:32:07 följande:

Belly skrev 2010-07-19 16:25:06 följande:
    GULLIG du ääär! {#emotions_dlg.flower} Blev glad...:D
    Läste att det känns bättre idag för dig, gott!.. Jag tycker det är sjuuukt spännande.. kommer han snart eller inte? :)

Idag har jag vart hos BM.
    V. 34+3

SF 33
    Blodtryck: 120/70
    Hjärtslag: 135
    Vikt: +17 kg

Hb + socker tog hon inte denna gången, tyckte inte det behövdes eftersom det sett så fint ut hela tiden. Nöjd med värdena förrutom vikten, men det tar man tag i sen..:). Hon bekräftade att bebisrumpan låg precis där jag tänkte... det brukar bukta ut rätt rejält där emellanåt..:) Jag brukar peta tillbaka. Stackars ungen, bli petad i röva..:)

Välkommen Karin86! Lite mer nytt blod som kikar in...trevligt:)

hihi meh gumman då...*ler*  jo det e bättre idag, lite molvärk..pratade med BB nyss ang små blödningar men det var visst ngt som kallas täckblödning å kan vara teckan på att förlossningen är på gång eller att dom körde en hinnsvepning på mig å har pillat på livmodertappen å den e ju jättekänslig nu, på ett sätt så undrar man ju-e det dags snart nu? eller luras busungen? hahaha men han får som sagt gärna stanna i 2 veckor till, å då ska jag på bedömning....
    hahaha jag brukar bumpa min på rumpan åxå, hahaha dina värden ser ju jättebra ut, va kul å gå till Bm :)

Varför är du inte nöjd med vikten?

Jag ville inte gå upp så mkt i vikt.... Hade precis lyckats gå ner 24 kg innan jag blev gravid.. Men men, det lösr sig alltid.. Tar tag i det sen igen.. Sist va det inga svårigheter att gå ner... =)

För övrigt så sitter jag inne bland mina fläktar idag, orkar då inte gå ut i denna värme!
    Har inte haft internet sen ca. 18 igår kväll, därför har jag lyst med min frånvaro... Men nu tror jag att det ska va stabilt igen..:)
  • Belly
    elinnnnn skrev 2010-07-19 17:05:28 följande:
    Belly: grattis till lycka bm besök. Ja, en annan har ju gått up mer än 20 kg... är inte heller så nöjd med det, men som du sa så får man ta itu med det senare =)
    Tack snälla! Ja, vi fixar det sen vettu... Man ska va glad så länge man slipper graviddiabetes o havandeskapsförgiftning o sådana saker.. Vikten fixar sig..:)
  • Belly
    Pregga skrev 2010-07-19 17:23:59 följande:
    jo det hade ju vart skitkul, haha vi ligger där å skriker i olika delar av landet, asg....
    jo dom sa exakt så, ca 5 dygn så vet man om det verkat. men jag visste inte ens att dom gjort det förens jag ringde in ida...märkligt..jag vill ju inte bli igångsatt nu.
    Men jag fattar inte... Får dom verkligen göra en hinnsvepning utan att man vet om det?? Tycker jag låter märkligt..
  • Belly
    sofie och laura skrev 2010-07-19 18:06:16 följande:

Hej tjejjer!
    Här kommer första bilden på mitt och Alvins riktiga möte!!
    Dock var jag groggi men vem kunde inte vara det!
    Här hade dock även Alvin andningsvårigheter men som sagt, för barnmorskorna är alla barn på BB friska!
    Tills den där stränga finska Marja gick hem och jag fick en ny barnmorska för kvällen tjatade jag från 15.00 - 00.00 Och då fick han hjälp direkt när barnläkaren kom.
    Jag var i full Morfin men var så glad då!
    Alvin hade en liten premax (hål på lungan) men eftersom han kom så tidigt så kunde det läkas ihop själv, annars hade den varit ännu större.

Men nu mår han bra och vi kämpar med vikt och amning!
    Välkommen älskade lilla POJK
    Men ååhh! STORT GRATTIS till pojken!
    Tårarna rinner, tycker det är så fint. Och nu längtar man ihjäl sig.
    Mys på ordentligt nu! {#emotions_dlg.flower}
  • Belly
    Malinski79 skrev 2010-07-19 19:47:18 följande:

Måste bara lägga in en bild på min prinsessa Hjärta Varje kväll så ska hon smörja in bebisen har hon fått för sig! Så då sitter hon sådär och så tar hon hudlotion å sen smörjer å smörjer hon!!!

Men så sött..:)
  • Belly
    lillabambi skrev 2010-07-20 10:53:28 följande:
    hej tjejer :)
    Var hos barnmorskan igår och allt såg kanon ut sf måttet är på 29 cm 110/60 i blodtryck och vikten har ökat me 10 kg Tungan ute
    Min lilla bacon har lagt sej med huvudet neråt, men han ju vända sej nån vecka till men jag håller tummarna för att bacon stannar där den är :)
    *HUGS*
    Grattis till bra värden!
  • Belly
    knyzzel skrev 2010-07-20 19:53:03 följande:
    Hahahhahaha... Jag har bara varit på inskrivning i dag. han ligger lixom kvar i magen tills på torsdag. Idag så var d bara inför snittet... Bara å bara d tog 3 timmar, med alla undersökningar mm.  Nu känns d allt e på G. Väskan klar, journalen inlämnad, babyskyddet å sängen å vagnen e klara å hans gunga ihopasatt.... Ska bara kläom ett spjälskydd nu i kväll.

Så jag e hemma med prinsen i MAGEN.

Hoppas att ni inte blev allt för besvikna nu Å JAG TACKAR FÖR ALLA UNDERBARA GRATULATIONER Å LYCKÖNSKNINGAR
    Åh, vilken spänd förväntan det måste vara nu..:D Man blir sjukt pirrig för er skull..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10