Inlägg från: Ns mamma |Visa alla inlägg
  • Ns mamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

god morgon!
    Idag gick jag in i vecka 28 och tredje trimestern, wihooo det går framåt :)

Har ni haft en bra helg? Här har det varit väldigt lugnt, var på koutsläpp med familjen igår.. Idag skiner solen så det blir väl till att vara utomhus ett bra tag och kanske grilla ikväll..hehe

• Ns mamma
    elinnnnn skrev 2010-05-02 10:42:32 följande:
    ns mamma: förresten grattis till v.28 och tredje trimestern :D
    hehe, tack..Ja det verkar som att det är i v.28 man övergår till tredje trimestern..:)
  • Ns mamma
    SweetLilly skrev 2010-05-02 11:02:10 följande:
    men dte är väl v28+0 man går in i tredje va? Har för mig det. Här på FL så gåt allt en vecka för tidigt.. Men på andra sajter står det 28+0 iaf..
    hmm inte en aning, jag kollade bara här på familjeliv.. Men min BM räknar precis så som räknaren här när det gäller vilken vecka jag är i och att jag har bf på 39+6 och då tycker jag det känns logiskt att man går in i tredje tremestern i den här veckan, för varje trimester är väl en tredjedel av graviditeten?
    Men som sagt jag har ingen koll utan går efter vad det står här på fl..:)
  • Ns mamma

Tack för era grattis allihopa!
    Ha en fin dag, nu ska jag och lillprinsen snart iväg till en kompis och ta en fika i solen :)

• Ns mamma
    Mandy86 skrev 2010-05-03 20:15:14 följande:
    Vad har ni för erfarenhet av barnvagn?Vi är ute efter en duovagnHar kollat på nätet och i butik men inte blivit något klokare..blir ut igen på måndag för att provköra och fölla ihop och testa ännu mera..så, tips?
    Vi har en Teutonia Prestige den här gången..Hade en annan modell av Teutonia till sonen som jag gillade mycket, det som är ännu bättre med denna är att den har svängbart handtag.. Hade mjuklift till sonen och det var bra då vi bodde två trappor upp, den här gången har jag en liggkorg och eftersom vi bor i ett radhus nu så behöver jag ju inte lyfta ur lillen om han sover i vagnen..

Men vad man ska tipsa om för vagn ha beror ju på vad för behov ni har, bor ni i lgh utan hiss? Vill ni ha 3 eller 4 hjul? ska ni packa in den i bil ofta? Storeller liten bil? Kommer ni gå mycket i skogen eller mest i stan?
  • Ns mamma
    Pregga skrev 2010-05-03 23:53:41 följande:
    ska be han gå nu....med styrkan från mina barn, vänner ,fam ,å er här inne...å fr gud...hoppas jag gör rätt.....gråter som en galning här, men vad att göra.....kram på er..
    Pregga, som dom andra redan skrivit får nog både du och barnen det bättre utan honom..
    Jag träffade min pappa väldigt sällan som liten och det var faktiskt inte något jag ens tänkte på då, mamma träffade en ny när jag var runt 5 och det är han som hjälpt till att uppfostra mig..Vad jag vill säga med det är att biologiskt inte betyder speciellt mkt för ett barn, bättre att ha trygga personer omkring sig!
    Tänker iaf på dig och du får gärna prata av dig med mig om du känner för det!
    Kram
  • Ns mamma
    sofie och laura skrev 2010-05-04 10:17:58 följande:
    Godmorgon allesammans=)HOPPAS att ni verkligen fått vila gott speciellt just nu Pregga efter allt som hänt igår=)Ja igår hade jag ju samtal med läkaren angående KS och det kommer det bli.
    God morgon!
    Skönt att veta redan nu att du får KS (du ville ha det eller?) Har du fått datum då också eller får man det senare?
  • Ns mamma
    SweetLilly skrev 2010-05-05 09:14:59 följande:
    Ja jösses kan jag bara säga..Fick brev av kommunen där det står att de ska ta beslut i mitt ärende på ett sammanträde den 3e juni. Ok.Men sen med det pappret kom ett 5sidigt häfte om att huset inte har rätt standard, dvs att huset inte är rustad med dusch från byggnation(nej precis därför jag söker..)Vidare står att eftersom jag har fler orsaker än min funktionsnedsättning att behöva hjälp så kan de inte bevilja..(eh va..att jag har TVÅ orsaker till hjälp, det ska beräknas som inget? 1+1=0?)Sen står det att man som familj med barn har ett grundläggande behov av dusch och tvätt i sin bostad. Men eftersom huset inte har det som standard kan det ej beviljas. (ok, samma här, vi söker för att VI INTE HAR BADRUM, hade vi haft det hade vi inte sökt. Puckon)Så beslutet ser ut att vara taget men de ska ta beslut i juni.Logiskt? nej.
    Fy vad tråkigt..Kommuner och myndigheter är inte speciellt lätta att tas med, fick själv brev från fk att de måste ha kompletteringar från mina läkare ang. min sjukskrivning..phu.. som tur är verkar det som att jag får ett kontorsjobb nu och då klarar jag ju att jobba och slipper den här cirkusen..Tycker bara att det känns så sjukt att man inte får hjälp när man väl behöver det, och de skyller på alla som fuskar, men de som fuskar klarar sig ju genom detta och de som verkligen behöver hjälp är de som blir lidande..

Har ni någon som hjälper er med ansökan? Tänkte om ni måste överklaga..
  • Ns mamma

Wihoo, fick precis reda på att jag fick jobbet så jag börjar jobba igen om mindre än 2 veckor :)

• Ns mamma
    Malten skrev 2010-05-05 12:17:40 följande:
    Grattis! Vad är det för jobb?  
    Tack!
    Jag kommer att jobba med e-handel på upphandlingsenheten i kommunen..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10