Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-08-04 16:44:50 följande:

Tack, jodå han växer å frodas den lille vasen, men jag e mkt orolig nu...blöder en del asså...ringde nu igen å då sa dom att det kan vara bitar av slemmis, men jag fick ju höra av läkaren idag att den inte ens e konstaterad att den finns, men jag sa inget....MEN jag blödde ju inte innan han kände på min tapp, så det borde ju vara pga det? för han fick ju in fingret lite i tappen så han kunde nudda bebis huvud....

hahahaha, min dotter blev just tvärsur på mig å sa-gillar inte dig längre, stick å brinn...jag började asg...å då kunde inte hon heller hålla sig, skitunge. hahaha ut å gå, min morsa hoppade ju för sjutton hopprep...hm, en promenix kanske jag med skulle ta mig ;)

tror absolut inte på att slemproppen är en myt. har jag aldrig hört talats om faktiskt... har ju faktiskt läst om att det finns slempropp och att den sitter där för att förhindra att bakterier ska ta sig in..
    men du, håll fortsatt kontakt med förlossningen, tycker det låter som det är på g...... fast vad vet jag, jag tror hela tiden mitt är på gång... :S som nu tex, trycker på som tusan hela förmiddagen, eftermiddagen och just nu. vi har precis varit ute på promenad i en halvtimme, superskönt väder, och så härligt att känna lillans huvud trycka sig längre ner ;)
    tetta skrev 2010-08-04 16:52:25 följande:
    Hej på er.

Är helst slut just nu. Man har sprungit upp och ner i trappan här hemma. Har en väldigt klängig tjej på mig. Gå på toa. Varför ska det vara nödvändigt?? Det enda jag har hört idag är MAMMA, MAMMMA!!!!

Sen ringer ju telefon hela förbaskade tiden!
    Hur går det?
    Mår du bra?
    Är det ngt på G??
    Jasså är du hemma än?

Morr.
    Så mitt humör idag är så bra. Kan jag säga. Så fort maken kommer hem så ska jag ut och gå oavsett om det regnar eller inte. Känner att jag behöver tyst och lugn runt mig. Så det blir nog en promenad i skogen och klättra lite på träd! ;)
    hejhej!
    äsch strunta i att svara i telefonen ;)
    promenad är skönt. har varit igång nästan hela dagen, gått på IKEA och andra affärer och nu precis en halvtimmes promenad i friska luften ute på landet :)
    prinsessan försöker trycka sig nedåt, vet inte om hon lyckas men hoppas :D
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-04 17:58:52 följande:
    Elinnn, jag tror inte det är på g även om jag har lite värkar, pga han var ju där å kände idag å tryckte lite upp i tappen, klart det måste bli lite irriterat, men på g...nej det tror jag inte....tyvärr lite...
    jo de e klart.. hade nog känts annorlunda om det kommit på en annan dag....ta en promenad om du känner för det, ej ensam och inte alltför lång utan håll dig nära hemmet

här är det fortfarande molvärk, men inga värkar :(
  • elinnnnn

Godmorgon alla!

Som vanligt är ingen inne såhär tidigt. men det är bara för mig att vänja mig va? :P
    Jag vaknade tjugo över 5 imorse och har itne kunnat somna om :(
    lillan sparkade som aldrig förr, i 2½ timme igår kväll så jag somnade runt midnatt efter att ha varit vaken ända sen halv 7....

Igår hade jag massa molvärk och tryck nedåt, fast inga förvärkar :(
    Undrans hur det blir idag? hihi

KNYZZEL: ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH VAD HÄRLIGT ATT HÖRA FRÅN DIG!!! MAN HAR JU VARIT SJUKT OROLIG. OCH NI VERKAR HA FÅTT EN TUFF BÖRJAN MEN SKÖNT ATT NI MÅR BRA NU OCH FÅTT KOMMA HEM!
    TUSEN GRATTIS TILL DIN FINA PRINS. JÄTTEJÄTTESÖT, VÄRSTA CHARMTROLLET hihi
    MÅNGA KRAMAR TILL DIG {#emotions_dlg.flower}

• elinnnnn
    ssssssss8 skrev 2010-08-05 07:20:02 följande:
    Grattis catsa och knyzzel ! Önskar jag också vore i mål men på måndag blir jag igångsatt eventuellt då är jag lite närmare målet också.
    Jag älskar verkligen inte att vara gravid, Ont i höfterna, all denna oro gör mig galen, Svårt att vända sig i sängen på nätterna, och att sova överhuvudtaget så jag hoppas jag får hålla min underbara bebis senast på tisdag, men den kommer ju ändå inte förrän den är redo.
    Igångsättning retar ju igång förlossning lite så jag hoppas på det bästa.

Knyzzel: Sweetlily fick väl typ samma dag som dig eller där nära iaf.
    tjohoooo! någon mer som är inloggad =)

Jasså ev igångsatt på måndag? Hur kommer det sig? Har du gått över redan eller pga annat?

Efter att min lilla har sjunkit så kan jag nu promenera utan att få ont. Och det är otroligt befriande, jag kan tom sitta "skräddare" det har jag inte kunnat på flera månader. superskönt. hoppas du också kunde få slippa smärtan
    kram
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-08-05 08:14:20 följande:
    Hej hej!
    Jag är inloggad Glad
    Jag har hållt på bloggat, du kan kolla om du vill. Vi var ju till falukoppargruva för två dagar sen... hahaha... jag hade nog inte tänkt så långt att man ska ju faktiskt ner i gruvan.. till fots
    carropetit.blogg.se

Annars då gumman? Sovit gott?
    jag ska snart iväg till affären och handla Skrattande
    hej hej!
    sovit? sömn? vad är det egentligen? har bara fått sova 4-5 timmar nu dem senaste nätterna.. med 1-2 toabesök däremellan... jättedrygt. jag har varit vaken sen tjugo över 5 :(

annars är allt bra, mår lite konstigt och har varit på toaletten för nummer 2 redan 2 ggr idag. ovanligt för mig iallafall. men nä förlossningen är säkert inte på G även fast jag tror det hahaha

hoppas du sovit gott iallafall och mår bra du och sessan i magen :)
    lycka till med handlingen, självklart ska jag kolla din blogg, var inne där förut men då hade du inte uppdaterat än =)
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-08-05 08:30:32 följande:
    Måste rusa nu!

Ha det så gott tjejer!

Kramen!
    tack detsamma tjejen!
    kramar
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-08-05 09:02:15 följande:
    Godmorgon..har även jag varit uppe vid sju idag men orkade inte logga in så tidigt =)

Har även jag haft tryck nedåt och småvärkar i natt men inget speciellt nu på morgonen
    morgon gumman!

jag har fortfarande tryck nedåt och ilningar... men värkar? vad är det för något? känner inte av några alls :S

tror du du kommer föda före BF, på BF eller efter?

Jag tror/hoppas på att jag kommer föda nån dag innan BF iallafall. Fast försöker intala mig själv att jag kommer gå över tiden, men jag vägrar att tro på det hahaha
  • elinnnnn

nej, dags att väcka maken för snart ska vi iväg och luncha med mina föräldrar.

ja han får sova länge, låter honom vila ut sig så kan han ta massa vaknätter sen med lillan ;)

• elinnnnn
    lillabambi skrev 2010-08-05 21:30:16 följande:
    är de någon av er som fått tomt i mellangärdet under(emellan brösten?
    tomt? hur menar du då?
    avsaknad av bebis där? isåfall ja, bebisen har sjunkit så den ligger inte så högt längre.
    Carohl sa:    
    Elinnnn: Vad du kommenterade gulligt på min blogg Glad
    {#emotions_dlg.flower} Tack för en gullig blogg :D

Pregga: grattis till fixeringen och skönt att allt såg bra ut. Hoppas dina värkar släpper lite så du kan få vila lite, särskilt eftersom du inte vill ha bebis riktigt ännu, eller har du ändrat dig?

Här är det lugnt, inga värkar bara massa tryck nedåt idag igen. jag kan känna hennes huvud nu mellan ljumskarna. rättså coolt :D ilningar mest hela dagen men som sagt inga värkar.
  • elinnnnn

efter att ha läst alla tio sidorna ni skrivit efter att jag kollade in sist så finns det inte så mycket tid kvar till att kommentera haha

men hoppas ni alla mår bra

nu ska jag gå och kolla på film tror jag, och lillan trycker på som vanligt.
    maken min har förut sagt att jag ska föda den 5e, dvs idag. men det hinner jag nog inte med ;)

sov gott alla fina!
    kramar

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10