Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-08-05 21:47:08 följande:
    Tack så mkt, känner mig såå lättad...har varit så stressad över detta så jag ska behandlas mm, å det ska liggas ner osv...
    mja asså jag har blandade känslor, typ idag-kom nu lille bebis....hahaha å imon, näe...vänta lite till...så jag tar det som det kommer. har värkar i ett å magen e nu helt öm....men jag avvaktar IGEN,hahaha
    har åxå som du haft ilningar å med en av dom så kändes det som om ngt brast på insidan?
    haha, inte riktigt redo än då verkar det som :D
    jag är superredo! Fit for fight =)

-------------------------------------------------------------------------------------------

igårkväll mådde jag jättedålig, kände mig helt konstig i hela kroppen, yr, illamående och hjärtklappningar...oskönt. men efter ett par timmar så somnade jag iallafall tillslut. vaknade kl.5........ jippi liksom

jag längtar så tills hon kikar ut. vi är sååååååå himlans nyfikna på vem det är som gömt sig inne i min mage hela denna tiden.

igår köpte vi 2 pyjamasar till henne. tusan vad svårt det var att hitta 2 roliga lång ärmade/byxade pyjamasar som inte var så pojkiga. hittade 2 pack typ unisex pyjamasar med igelkottar på hos Kappahl så dem fick det bli.
    Det är ju rättså kallt om nätterna nu ju
    Pregga skrev 2010-08-05 21:48:36 följande:
    haha jaa ska du föda idag så lägg på en rem :) sov så gott gumman, kraam
    mjo, det gick ju inte så bra. maken hade fel, ingen bebis inatt ;) hoppas du sovit gott, det har jag, iallafall dem få timmarna jag fick/kunde sova ;) kram
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

Mandy86 och Familjen Mu:

IDAG ÄR DET DEN 6E!

Hoppas ni har rätt och får era bebisar idag =)

• elinnnnn

pregga sa:

"har åxå som du haft ilningar å med en av dom så kändes det som om ngt brast på insidan?"

kändes det som något brast på insidan? har jag aldrig upplevt så jag vet inte... bara muspruttar i samband med slemmisbitar
    låter mysigt va? :S

• elinnnnn
    ssssssss8 skrev 2010-08-06 12:58:52 följande:
    Ja det är p.g.a av min förlossningsrädsla och för att förra barnet var så stort 4,3kg, skönt att du kan promenera men det får jag nog bara glömma jag har försökt nu två dagar och det går bara inte får jätteont men snart har jag min bebis här och då är alla smärtor glömda
    okej då förstår jag. med min första gick jag ju över tiden med 10 dagar men ändå vägde han "bara" 3855g :) mina 2 andra har vägt runt 3.3 kg. barnmorskan har uppskattat dennas vikt till å bli 3.7. vi får väl se :)

ja helt underbart att kunna promenera utan att få ont. visst jag går super sakta men inte nån foglossningssmärta eller ens en sammandragning. idag har vi varit ute och promenixat nästan en hel timme. superskönt. svalt och skönt väder. snart är det måndag ;)

pregga: jo jag vill föda NUUUU typ haha, det är lite pga praktiska saker också, vi ska ju resa tillbaka i september och innan dess måste vi fixa med pass och massa andra tillstånd och sånt. känns stressigt, sen vill jag ju klart föda för att jag är så nyfiken på henne och trött på att vara gravid. hihi även fast det är nåt av dem mysigaste perioderna i ens liv, iallafall för mig.

Nallepuhmamma: nä tyvärr inga värkar.... vi har promenixat en lång runda idag, tom i uppförsbacke och några trappor haha avslutade det hela med pizza med feferronis på eller vad det nu heter. lite ilningar känner jag men inga värkar... så hoppet är som bortblåst... jag försöker att inte tänka på det, men det går bara inte JAG VILL FÖDA NU !
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-06 18:16:37 följande:

Elinnn och Pregga

Ni får prova färdknäppen och vist du pregga har ju ingen karl men blås upp gummikent och kör så det ryker tills luften i snorren på han går ut som punktering

Vad är det för busungar ni har i magen????

Hoppas ni slipper gå länge till utan får nosa bebis snart

haha, jo men det känns så jobbigt... behövs väl typ 15 ggr på 12 timmar eller nåt sånt?
    *gäsp*
    :P
  • elinnnnn

aj aj aj, massa tryck nedåt och massa ilningar och molvärk

fattas bara värkar!

• elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-08-06 19:41:08 följande:
    Det gillar vi Som sagt är ju DAGS för ny bebis i tråden nu
    hehe, ja men jag tycker ju det också Cool

hahaha men hon luras säkert nu igen... så trött på att det inte blir nåt på riktigt, men nu ilar det verkligen jättemycket så det gör ont, har hållt på i en halvtimme nu.. annars brukar det bara kännas nån ilning då och då
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-08-06 19:47:27 följande:
    Hello brudar!

Var till stranden idag och gud vad skönt det var! Jag badade inte dock fast jag ringde och kollade med både min Bm och förlossningen innan om det skulle vara om jag hade lust med det och på båda ställerna sa det att det var bara att bada då mitt vatten inte gått.
    Min sessa har åkt nu med sin pappa och farfar till Hälsingland över helgen så vi är barnlediga. Vad söt hon är då, hon sa: jag hoppas att lillan kommer i helgen så då jag kommer hem på söndag får jag äntligen träffa min lillasyster! Skrattande
    Jag sa att hon får nog vänta då jag tror att jag får gå tiden ut. Hon vill gärna att lillan kommer innan hon börjar skolan den 17:e så att hon kan berätta att hon blivit stora syster...
    haha, naw vad gullig hon är :) men då kan ju bebisen komma den 16e ;) när är det nu du har BF?
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-08-06 19:48:11 följande:
    oooohhh kanske är på G på riktigt nu!!! Mycket spännande! Skrattande
    njae, vågar inte tro på det. men hoppas verkligen Skrattande
    men som sagt jag har ju inga värkar Obestämd
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10