Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Godmorgon alla!

först måste jag säga: herregud Pregga, vilka fötter *asg*
    stackare!

Nä banne mig ingen bebis här alltså... jag tror jag sk*ter i allt nu. är så trött på det och vill bara ha uuuuuuuuuut henne... men nejdå hon trivs bra därinne. jaja det är väl bäst hon passar på att bestämma för sen när hon är född och typ 18 år framåt ska hon minsann inte få bestämma nånting alls!!! *elakt skratt*
    skämt åsido.. men känner molvärk och lite tryck men inget annat. dock tror jag att jag har värkar när jag sover!? inatt har jag vaknat varannan timme och då har magen varit stenhård...
    mycket mysko

det värsta av allt är nog att jag som snart fyrabarnsmamma känner mig som en förstföderska, inget ont menat, bara det att jag tror det är på gång nu hela tiden och bara väntar och känner efter ev "tecken". suck

idag har jag BF enligt barnmorskan! pyttsan, det kommer minsann ingen bebis idag!!!!

Maken tycker jag ska ha den 8e men jag tror på tisdag den 10e....

Alltså den 11e ska vi till den hemska barnmorskan igen.... vill inte!!! snälla fina lilla flickbebis, kom ut innan dess!!

Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

carohl: tack :)

mandy: nej inte malmö. helsingborg..

tetta skrev 2010-08-07 09:38:46 följande:
    bebis,

Härmed varslar jag, i egenskap av hyresvärd, Dig om vräkning.
    Vräkningen kommer äga rum snarast, dock senast inom 2 veckor. Till grund för vräkningen föreligger totalt ointresse från Din sida att följa sedan tidigare överenskommen hyresperiod med slutdatum 100818 (se bilaga 1, UL rapport).
    För att underlätta för alla berörda part...er ber jag Dig att flytta ut självmant.
    Med vänlig hälsning
    Hyresvärden Mamma
    Härmed varslar jag, i egenskap av hyresvärd, Dig om vräkning.
    Vräkningen kommer äga rum snarast, dock senast 14/8-10. Till grund för vräkningen föreligger totalt ointresse från Din sida att följa sedan tidigare överenskommen hyresperiod med slutdatum 100809 (se bilaga 1, UL rapport).
    För att underlätta för alla berörda part...er ber jag Dig att flytta ut självmant.
    Med vänlig hälsning
    Hyresvärden Mamma

PREGGA: jo jag vet.... vaknade idag helt förbannad och irriterad, jag är annars en väldigt lugn och harmonisk person... men jag vill bara ha ut henne... försöker fylla varje dag med något att göra men det finns minsann inte mycket att göra ! och typ dem flesta man känner är upptagna med flytt, nytt hus eller annat så allt måste man hitta på själv
  • elinnnnn
    tetta skrev 2010-08-07 13:10:09 följande:
    hello på er!

Idag har man bf enligt mensen. Men som ni ser så är jag här!!!

Funderar om man ska jäklas med släkten idag. De ringer hela tiden och kollar. Syrran skickade terror sms igår. Så nu ger jag igen för gammal ost!

Så nu får vi se vad man hittar på idag.
    hej hej!
    ja men hoppas ändå h*n kommer idag =)
    jobbigt med folk som ringer för å kolla hela tiden... härhemma är det jag som är den största boven. kan tyvärr inte koppla bort det utan går och väntar på att det ska sättas igång hela tiden. jättedrygt, önskar jag kunde släppa det och bara slappna av och njuta av resterande tid av graviditeten..

nu ska vi bege oss ut och promenera en massa i affärer och handla lite smått och gott.
    fint väder är det idag också =)
    ha en fin dag allihopa!
  • elinnnnn

hej allihopa!

nu har man varit ute hela eftermiddagen. promenerat rundor i typ 2 timmar... bäckenet värker som tusan, inte som foglossning men nog huvet som fått sjunka en bit till. hoppas jag iallafall :) känns bra iallafall att röra på sig då jag knappt kunnat det förut utan att få ont.

annars inget nytt, vi har promenerat runt i köpcentrumet och "fönstershoppat" sen handlat lite mat, sen åt vi på restaurang och tog en liten promenad till efter maten och nu äntligen är vi hemma.

hoppas ni haft en underbar dag allihopa i det fina vädret =)

• elinnnnn

nallepuhmamman: jo väldigt vattniga flytningar då och då. helt normalt enligt min BM

jag har promenerat rundor i 4 timmar idag, nä inte i streck. vad fick jag för det? massa molvärk och typ 3 förvärkar haha, taskig min dotter är :P

• elinnnnn

nä här var det inte mycket liv ;)
    nog bäst jag går och lägger mig jag med. massa tryck nedåt... tror nog min kropp behöver ligga ner och vila

godnatt alla fina tjejer!
    kramar

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-08-07 23:30:16 följande:
    hahahaha, naaw hon e envis din lilla, haha jaa då har vi 2 som verkar trivas alldeles utmärkt med att stanna kvbar i magen Flört men se det såhär gumman, det gör jag-i början så ville vi bara komma över v 12 å hela världen kretsade runt att våra små bebisar skulle stanna kvar i magen hos oss...vi hade turen att dom gjorde det..i början så var det en å annan som lämnade pga tråkiga besked, å man bara tackade gud för att det inte var en själv som skrev den raden....
    våra bebisar kommer..å det ganska så snart, å då e dom klara å redo för oss :)
    Pregga skrev 2010-08-08 00:30:41 följande:
    Börjar dock inse att min son har inte en tanke på att komma ut alls...hahahaha
    jo det är klart hehe. självklart är jag tacksam över att vara gravid överhuvudtaget =)
    men du har ju inte BF förräns den 18e så du kan ju ta det lugnt :P:P:P imorrn har jag BF enligt RUL

har nu molvärk fortfarande, men tror det beror på gårdagens promenader. det blev nog lite för mycket för min kropp tror jag
  • elinnnnn

och ni sover och sover och sover som vanligt, eller? :P

själv sitter jag här och njuter av "frukost"

jag började lite smått med några bitar kexchoklad
    sen en bit japp

och nu sitter jag här med vattenmelon så söt och röd som få =)

kan livet bli bättre?
    ja med min dotter i min famn såklart, men annars så är det faktiskt väldigt underbart just nu

• elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-08-08 09:59:52 följande:
    Hoppas din lilla dotter får för sig att livet ÄR bättre utanför magen än i HUR ska vi kunna lyckas övertala dem till det

Jag hoppas verkligen inte behöva gå över denna gången heller, för med det trycket jag har neråt när jag reser mig/går så känns det som att hon redan är på väg ut ibland

Får gärna stanna inne i 1-1,5 v till men sen kan hon gärna få komma ut å myyysa med oss.....

Nu ska jag göra mig iordning å åka iväg å kolla på studsmatta till dotter + köpa ståbräda till vagnen (ingen billig historia det inte)..

Hoppas ni får en mysig dag!
    ja jag hoppas hon får det haha. men hon är envis precis som sina föräldrar och har visst bestämt sig för att stanna ett tag till ;)

ja precis, jag känner också det, trycket och känslan av att det ska ploppa ut ett huvud mellan benen. värst är att gå från sittandes till stående eller ta sig ur sängen... känns ju som jag mosar lillans huvud varje gång :S

åh studsmatta, superkul för dottern och bra med ståbräda det hade jag till mina barn också :D
    ha en mysig dag du med!

CAROHL: jo jag vet du brukar vara vaken då hihi. men skönt att du fick lite sovmorgon, det behövs då och då.
    åh dessa härliga drömmar! alltså jag drömmer varje natt att värkarna sätts igång och att vi är på förlossningen och föder och sen håller i vår lilla prinsessa..... blir så himlans sur varje morgon när jag vaknar och inser att det bara var en dröm
  • elinnnnn
    lillabambi skrev 2010-08-08 12:18:49 följande:
    hej tjejerna!
    Inatt var en jobbig natt! regelbundna värkar i ca 1,5 timma med 5 minuter emellenan men bara 17 sek långa, avvaktade såklart och så dom avtog. så kanske de är nå på g. jag hoppas idag har jag som mensvärk i rygg o mage plus lite små värkar. :)
    hej gumman!
    usch det låter verkligen jobbigt...... det känns ju säkert helt okej ifall det fortsätter och avslutas med förlossning, men om det stannar av så är det ju verkligen bara jobbigt....

hoppas det sätter igång på riktigt!! fast när är det du har BF?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10