Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Mandy86 skrev 2010-08-20 07:25:58 följande:
    LYCKA TILL! BERÄTTA ALLT SEN
    Självklart ;);)
    Hur går det för dig?
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

nä nu ska jag väcka min älskade make, sen åka iväg.

Ha en bra dag allihopa!

Kramar

• elinnnnn

Familjen MU: Tusen grattis och gud vilken sötis! skååål hihi {#emotions_dlg.flower}

• elinnnnn

här blev det ingen bebis idag heller..... dem hade kunnat satt igång men då hade jag kanske fått bli ivägskickad till en annan förlossning eftersom det var fullt på FL (dem hade bara ett rum till sa dem, som dem var tvungna till att hålla till någon som kanske behövde komma in akut)...

Tappen är otroligt mjuk och öppen för två fingrar... Om det blir igångsättning så blir det antingen med värkstimulerande dropp eller så tas det helt enkelt hål på hinnorna. Gele ska dem inte använda eftersom jag redan är så himlans mjuk. Doktorn kunde känna lillans huvud när hon undersökte mig, fast ändå så står huvudet rättså högt upp :(

Är så himlans trött i hela kroppen, och inte hjälper det ju att man fått ont efter den där undersökningen... Molvärk ända bak i ryggen men inte ens en värk :(

Är så trött på detta...........

• elinnnnn
    LillSkruttet skrev 2010-08-20 17:55:07 följande:
    Men då....vad seeegt!! Hoppas det drar igång ordentligt av sig självt nu då så du slipper allt elände med igångsättning dessutom.
    Förstår att du blev less....det var ju idag det skulle hända liksom, och så bara platt ner som en pannkaka....
    Styrkekramar!
    jag är helt säker på att det inte kommer komma igång av sig självt. borde ju liksom få lite goa värkar efter den undersökningen hon gjorde, men icke, inte en enda värk...
    hade det inte varit för att jag inte vill bli igångsatt och riskera att bli ivägskickad till annan förlossning helt plötsligt hade jag insisterat på att bli igångsatt idag.
    men ska ringa imorrn bitti och höra mig för ifall det finns plats.... hoppas på det men tvivlar på att bebisen nånsin kommer komma ut.
    ja du hör ju själv, är så himlans trött och besviken....

Tack för dina kramar, dem behövdes {#emotions_dlg.flower}
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-08-20 18:14:33 följande:
    Jag måste ha missat dig i denna tråden innan men GRATTIS iaf!!! {#emotions_dlg.flower}

elinnnn: Men va trist att du kom hem utan bebisen   Din bebisen måste verkligen trivas å ha det varmt å gott där inne!!! Förstår verkligen att du är less på detta nu!!!!
    JAAAA, verkligen supertrist :(
    jag har ju haft molvärk nu i 3 dagar. har precis badat i nästan en timme, tog 2 panodil också innan jag hoppade i. Hoppas på att molvärken försvinner nu eftersom den ändå inte gör någon nytta....Moler runt hela midjan ända bak i ryggen och ner i låren...*suck* om det bara kunde komma igång på riktigt...

Nallepuhmamma: men Gud vad du står i! Glöm inte att vila emellan åt för det är inte alls säkert fysisk aktivitet får igång det. Hjälper iallafall inte för mig så jag passar på att vila.
    Men vad hemskt, bröt du svanskotan förra gången???? Hoppas verkligen du slipper det denna gången..
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-20 19:13:15 följande:
    Haha nix jag har inte räknat med att det ska starta utan gör detta för att tiden ska rinna lite fortare fram
    okej :) men glöm iallafall inte att vila lite emellan Flört
  • elinnnnn
    Mandy86 skrev 2010-08-20 19:53:03 följande:
    Synd om dig att du inte ens fått värkar ännu. Har haft mina med fem minuters mellanrum nu i 22 timmar, och slemproppen fortsätter komma också sen 22 timmar tillbaka... Värkarna har gått från mensvärk var jag kunde andas igenom dem till värk som jag måste bara stå ut med tills det är över, kan knappt andas utan att det gör ont. Men fortfarande bara 45 sek, skulle ju vara 5-15 sek mer för att jag skulle få åka in..märkligt.

Min bebis hade ju lagt sig ned i bäckenet. Sen i måndags hos BM hade hon flyttat sig upp till rörlig igen. Igår var hon helt fixerad och hade sjunkit ned 6 cm..så det kan gå fort innan din åker ner! Hoppas hoppas du slipper igångsättning, är glad att det börjat naturligt för mig nu.. Om det nu håller i sig. Annars ska jag ju också be om igångsättning snart
    fast jag har hellre inga värkar än att ha värkar och ont utan att det leder nånstans ;)
    ja som sagt så har ju huvudets läge inget att göra med NÄR förlossningen skulle börja. men om hennes huvud hade varit lägre ner så hade det ju producerats massa hormoner varje gång det rörde vid livmoderhalsen/tappen uppifrån, dem hormonerna ger ju värkar :S

Hoppas ditt håller i sig ooch att du får åka in och bli förlöst, helst ikväll/inatt innan du är helt slutkörd!
    Lycka till gumman
    många kramar
  • elinnnnn
    Perssonlund skrev 2010-08-20 20:10:07 följande:
    Oj ni verkar ha det lite jobbigt idag. Elinnn hoppas att du får goda nyheter imorgon!

Vet inte riktigt vad jag ska skriva,ni har ju skrivit en massa.

Mandy. Jag tycker också du borde åka in och kolla iallafall. Kanske går det snabbt för dig när det verkligen är i gång,om det inte är igång nu vill säga.

Niinisen - Grattis Skål{#emotions_dlg.flower}! Hoppas förlossningen gick bra.

Undra om jag glömt något nu....

Aja nu ska jag äta men jag kikar väl in snart igen... ÄLSKAR er människor! Ni är så underbara allihop!! Måste tacka för allt stöd och all uppmuntran jag får av er för ibland är det fan så man vill gå under! TACK!! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Tack så hjärtligt gumman!
    Älskar alla härinne jag med! Stämmer så bra, alla är underbara :D
    Tack själv! Tur att du joinade oss Hjärta
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-08-20 20:56:09 följande:
    Jag har ett tips för att hon ska glida ner lite så att hormonet utsöndras... rulla på höfterna någorlunda snabbt och en stund sen kommer värkarna. Värt att försöka iaf! Flört
    tack för dina tankar gumman.
    ja jag ska försöka haha, gjorde det igår också, och hoppade lite upp och ner när jag var på toaletten.... är man trött på det så är man hahahha
    men jag tog 2 panodil för 3 timmar sen och det moler igen.. ska inte panodil hålla i sig längre än så?? vanligtvis tar jag en halv panodil vid huvudvärk osv.... det känns som om hon är längre ner redan och håller på, då det värker ända bak i ryggen fortfarande och ilar i tappen ibland.
    Men inga värkar Obestämd
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10