Vi fortsätter, Bf aug 10
www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8471442....
Han är ju väldigt mycket vaken under dagen men endast små powernap´s!min fina dotter är 5 månader och 1 vecka precis idag och hon kan sitta utan stöd jippiiii men hon är dock inte så pigg på att vända sig när hon ligger på golvet haha
min lilla kan också stå upp och man håller henne. men hon kan inte dra sig upp från liggande och till stående, då faller hon också ihop med benen. Men om man ställer henne i sitt knä så kan hon stå och hoppa en stund :)
Hon var väldigt stark i benen redan när hon fortfarande låg i min mage.
min lilla har fått sin första tand tjoheeeeeeeeeeeeeeeej! 5 månader, 1 vecka och 3 dagar ;)
Hon kan sitta utan stöd i typ 5 minuter. Hon har kunnat sitta MED stöd typ sen när hon föddes typ men bara i våra knän inte typ med kuddar osv, hon satt ofta i vårt knä redan från början..
angående tänder och amning, min lilla biter ibland mig i bröstet, men tills igårkväll har hon ju varit tandlös så det har typ inte gjort nåt. Men nu när den första tanden spruckit igenom ska det bli intressant och se om hon fortsätter att bita på det viset, för lär hon inte av sig av det så kommer jag sluta amma, jag vill ju gärna ha 2 bröstvårtor ;) Men jag tror nog man kan lära dem att inte bita. Biter hon kommer jag ta bröstet ur munnen varje gång och då borde hon väl förstå att "vill jag ha bröst så får jag inte bita"? Dem är visserligen bebisar och inte så gamla, men dumma är dem ju faktiskt inte :D

SAKNAR dig gumman, å vill veta vad som händer?!?!?!!?! 

men ååååh vad irriterande! Visst är det väl fluor i barntandkräm? Jag menar det SKA det väl finnas, eller? Jag hittar bara tandkräm för barn över 6 år som är med fluor. Den enda jag hittade som det inte står nån åldersgräns är nån med grönt te, aloe vera osv men inget fluor!? Kanske är det så att man inte borstar bebisars tänder här ( i saudiarabien).. Hm fy vad hemskt isåfall.... Kanske finns det på apoteket, men som sagt, visst ska det väl vara fluor i??