Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Oväntad skrev 2011-01-28 08:37:03 följande:
    Har ni sett det här?

www.aftonbladet.se/kropphalsa/article8471442....
    tack för länken (ännu skönare att jag ammar så jag slipper bli helt hispig) men ang gröten nu bor jag visserligen inte i sverige men jag planerar ju definitivt att ge "köpe"gröt till min lilla.
  • elinnnnn
    Regnbågslycka skrev 2011-01-28 14:59:38 följande:
    Tack tack...Hans har spruckit genom o sen har han några på G däruppe oxå. Skönt när de spricker genom för då har dem ju inte så ont längre. (alla har ju dock inte besvär)

Ang sömn...Här sover prinsen fortfarande hela natten men häromnatten så sov han ovanligt många timmar!
    Han åt klockan 19.40 sen sov han enda till klockan 08.20 då min fru vaknade av att han låg och pratade i sin säng hehe Tungan ute Han är ju väldigt mycket vaken under dagen men endast små powernap´s!
    åh vad skönt!!!! min lilla sover inte så länge utan att äta. Nu somnade hon kl.20.20 får väl se när hon vaknar nästa gång. Igår somnade hon 22.30 och sov ända till 4.40(utan att äta emellan) och DET tyckte jag var lyxigt :D
    Gulligt när man dem ligger och småpratar med sig själva när dem vaknar :D det gör min dotter också ibland, men ibland är det skrik och gråt :P
    puchelina88 skrev 2011-01-29 06:39:54 följande:
    Viktor somna 19.30 i går vakna 05.30 dultig kille;)men han har sovit bra hela tiden;)
    Va på bvc i torsdags viktor väger nu 8315 och är 69 lång;)
    hoppas ni alla får en trevlig helg
    åh skönt med hela nätter :)
    stor kille! våran väger typ ett kilo mindre men är nog längre tror jag. Vi ska till BVC om 3 veckor.
    trevlig helg önskar jag dig med!

BUBBIS: stackare , kramar om

OVÄNTAD: tror inte det gör så stor skillnad om dem har tänder eller inte, dem har ju tungan mellan tänderna och bröstvårtan. Fast ja ifall dem kommer på den smarta iden att bita lite så förstår jag vad du menar ;);)
  • elinnnnn

min fina dotter är 5 månader och 1 vecka precis idag och hon kan sitta utan stöd jippiiii men hon är dock inte så pigg på att vända sig när hon ligger på golvet haha

• elinnnnn

min lilla kan också stå upp och man håller henne. men hon kan inte dra sig upp från liggande och till stående, då faller hon också ihop med benen. Men om man ställer henne i sitt knä så kan hon stå och hoppa en stund :)
    Hon var väldigt stark i benen redan när hon fortfarande låg i min mage.

min lilla har fått sin första tand tjoheeeeeeeeeeeeeeeej! 5 månader, 1 vecka och 3 dagar ;)

Hon kan sitta utan stöd i typ 5 minuter. Hon har kunnat sitta MED stöd typ sen när hon föddes typ men bara i våra knän inte typ med kuddar osv, hon satt ofta i vårt knä redan från början..

• elinnnnn

angående tänder och amning, min lilla biter ibland mig i bröstet, men tills igårkväll har hon ju varit tandlös så det har typ inte gjort nåt. Men nu när den första tanden spruckit igenom ska det bli intressant och se om hon fortsätter att bita på det viset, för lär hon inte av sig av det så kommer jag sluta amma, jag vill ju gärna ha 2 bröstvårtor ;) Men jag tror nog man kan lära dem att inte bita. Biter hon kommer jag ta bröstet ur munnen varje gång och då borde hon väl förstå att "vill jag ha bröst så får jag inte bita"? Dem är visserligen bebisar och inte så gamla, men dumma är dem ju faktiskt inte :D

• elinnnnn
    Oväntad skrev 2011-02-02 09:00:45 följande:
    Ja nåt sånt tänker jag också köra. Dvs ta bort bröstet om han bits.. Egentligen kanske jag borde gör det nu.. För ibland biter han ihop (alltid i slutet på amningen) käkarna och drar bakåt.. Kan faktiskt göra riktigt ont och han har inga tänder ännu..
    ja så gjorde min dotter också innan , typ när det inte kom nån mer mjölk eller när hon inte var så hungrig längre. men nu har hon fått en tand och har slutat göra så :)
    Malinski79 skrev 2011-02-01 20:07:34 följande:
    Heeeeeeej tjejer!!!!!!!!!
    Galet längesen jag va inne här nu...Det känns som att det är fullt upp HEEEELA dagarna i ända med 2 barn med full fart i Skrattande

Annars så rullar det på som vanligt här..Moa blir 5 mån på måndag,känns INTE som att det va 5 mån sen man satt här och vääääntade å lääääängtade efter henne!!

Hon sover såååå sjukt bra på nätterna (törs knappt säga det) men hon somnar ca 20 sen tar jag upp henne å ger henne mat (hon sover fortfarande) ca 22 sen sover hon till ca 07 Så jag ska verkligen inte klaga då det gäller sömnen!!

Va på bvc förra veckan oxå för 4,5mån kontrollen å då va hon 65 cm, å vägde 6840g..Så lång å smal tjej är det!!

Bubbis: Jag har inte fått min msn att funka Gråter SAKNAR dig gumman, å vill veta vad som händer?!?!?!!?! Hjärta

Hoppas att alla ni andra har det toppen med era små å att ni myyyyyser ordentligt

Kraaaam på er alla!!!
    åh skönt att ha en sån som sover så länge :D min somnar typ vid 21 oftast och kan iofs sova till kl.9 (med massa uppehåll för att ammas ;))

BUBBIS: snart ska vi börja med smakisar och jag börjar faktiskt längta för lillan är så himlans intresserad när vi äter. nästan så man tycker synd om henne

Bizzie: hej hej! vilken stor och fin kille :) skönt när dem växer på som dem ska :)
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2011-02-04 11:42:24 följande:

Mammas kille blir 6 månader på söndag den 6/2;)
    grattis grattis! fin han är er lille kille!
  • elinnnnn

men ååååh vad irriterande! Visst är det väl fluor i barntandkräm? Jag menar det SKA det väl finnas, eller? Jag hittar bara tandkräm för barn över 6 år som är med fluor. Den enda jag hittade som det inte står nån åldersgräns är nån med grönt te, aloe vera osv men inget fluor!? Kanske är det så att man inte borstar bebisars tänder här ( i saudiarabien).. Hm fy vad hemskt isåfall.... Kanske finns det på apoteket, men som sagt, visst ska det väl vara fluor i??

• elinnnnn
    sofie och laura skrev 2011-02-07 06:35:58 följande:
    Du är underbar UNDERBARHar inte kunnat sova ....Jag kommer att vara mer detaljerad när jag fått svar idag!!!!!Älskar dig gumman

men åååååh!!!!! fina du och din söte lille kille. håller tummarna ändå för positiva besked. många kramar!
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2011-02-09 06:33:48 följande:
    Hej
    ja har en fråga till er
    Min viktor har bara sovit kanske 20 min på fm och 20 min på fm
    men i går vakna han 6 somna om vid 7 och sob till 10,sen va han vaken somna vid 13 tiden vakna vid 15 tiden sen va han vaken en stund sen gick vi ut i vagnen då somna han vid 16.30 vakna 18.00 sen va han vaken till 20 och somna typ då och nu sover han forfarande!
    ska dom sova så här mycket??
    ingen aning haha. alltså min lilla sover helt konstigt, typ mest hela tiden. Längre sovpass brukar vara på eftermiddagen så sen när jag vill att hon ska somna typ vid 19 eller 20 men det vill ju inte hon, nä hon somnar oftast runt 21 eller 22 (ibland 23 eller midnatt)
    igår somnade hon vid 18.30 bara för att jag inte lätt henne sova 90 minuter på eftermiddagen. Hon fick sova mellan 14-15 sen fick hon inte sova mer förräns jag av misstag fick henne att sova haha. jag höll på att fixa kvällsmål till mig och min man och gick och bar på lillan, helt plötsligt hade hon somnat på min axel :)

Fast min lilla brukar ha perioder då hon sover mycket. Sen har hon en ätar period och sen en utvecklingsperiod då hon typ både sover dåligt och äter dåligt.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10