Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

tetta skrev 2011-02-08 17:56:58 följande:
    Tänker på er

Hur är det med dig nu bubbis??

Här har Emma blivit kanonförkyld och hosta.
    Hon växer som hon ska.
    Dagarna går fort nu. Hon sätter sig själv nu. Från mage till sittande. Skrattar lyckligt när hon gör det.

naw vad söt hon är!
    Och duktig, det är ju rättså svårt att komma till sittlägge från magläge ;)
    Min dotter har precis lärt sig att vända sig från mage till rygg haha, fast iofs så gillar hon inte att ligga ner öht. Hon sitter mest :) Hoppas din lilla Emma blir frisk snart igen
  • elinnnnn
    Oväntad skrev 2011-02-09 15:40:42 följande:
    Är det någon av er (som ammar) som fått höra när man kan sluta med nattmål`?  Jag skulle verkligen vilja sluta med det snart så vi får sova lite längre än 20 min-2 timmar i stöten

jag har läst att dem inte "ska" behöva äta mellan 00.00-05.00 utan att man ska lära dem att det är natt då. Dvs om dem vaknar under den tiden ska man inte mata dem, utan trösta och försöka få dem att somna om. Förutsatt att dem får tillräckligt med mat om dagen och framtill ca 00.00, och går upp i vikt och växer som dem ska blabla. jag kan inte köra på det eftersom min lilla inte ens tar napp, och hon behöver sutta för att kunna somna om. Men nu har hon kommit in i nån period då hon äter runt 22 och vaknar vid 4. Så det får väl räknas som hela natten? Jag har även ändrat lillans rutiner. Hon får INTE sova på sen eftermiddag som hon gjort förut. Nu får hon sova kanske 30 minuter istället för 90-120 minuter och sen vara vaken till det är dags att sova för dagen. I förrgår somnade hon redan 18.30 (men vaknade flera ggr och ville sutta lite framtill kl.22). Vet inte om det är fel men jag tycker hon behöver ha en längre natt. Inte okej tycker jag att hon somnar så sent som 22-23... Igår somnade hon som en stock 20.50 utan att äta färdigt, haha stackaren hon var helt slut. Hon vaknade igen vid 2 för att äta och sen vaknade hon för att äta och gå upp vid 5.50.
  • elinnnnn
    Bubbis10 skrev 2011-02-09 21:19:31 följande:
    Hon sms.ade innan å sa att hon för tillfället inte har ngt internet, lille alvin är pigg trots att han inte e helt friskRynkar på näsan
    han har lite probs med sin njure å har fått lämna massa blodprover så hans lilla arm e full med bandage..fy va jag känner med dom....njuren är förstorad och kan inte rena hans lille kropp som den ska så urin å bakterier samlas i hans kropp...fy va ledsen jag blir aså..å ändå så sjukt tacksam för att min egen lille bubbis är frisk, känner mig som ett ego nu men klart man e tacksam..å man blir mer påmind när man får höra sånt hemskt.
    åh....hoppas allt ordnar sig för dem... SOFIE OCH LAURA: JAG TÄNKER PÅ ER! massa kramar
  • elinnnnn

hej! vi har varit utomlands i en vecka och jag har undvikit internet, eller rättare sagt jag har inte haft nån tid till det. i veckan ska vi börja ge smakportioner till vår lilla flicka då hon blir 6 månader på onsdag. Herregud vad tiden går eller vad tycker ni? Tänk hur segt graviditeten gick och nu bara springer tiden iväg hihi snart gör våra små också det :D

min lilla har redan fått smaka lite av lite olika saker tex gurka, banan, avocado (hon gillade det ;)) och tom knäckebröd (kliade gott i tänderna ;)) mest för att hon varit gnällig när vi suttit vid bordet, antagligen för att vi ätit och hon inte fått smaka :P

hon har 2 tänder nu, båda där nere.

hoppas ni alla mår bra och att ni haft en fin vecka inkl. alla hjärtans dag :D

• elinnnnn

igår fick min lilla smaka på gröt för första gången! det fick bli risgröt för vetegröten var slut. men när hon ätit upp denna så får det bli vetegröten. jag har för mig förresten att risgröten är mycket mildare för magen än vete? men å andra sidan så är ju nya rekommendationerna att börja introducera vete medans man ammar. jag vet ju inte hur länge jag kommer kunna fortsätta amma....(jag försöker gå ner i vikt och är så rädd för att mjölkproduktionen ska stanna av)
    jaja, tillbaks till risgröten.
    lillan ÄLSKADE det! Hon satt och gapade och smackade med tungan när jag höll på att hämta ny laddning i tallriken haha fast gröten kallnade rätt snabbt och då tyckte inte lillan det var så gott längre.. jag vet ju själv hur kall havregrynsgröt smakar, blläääää går ju inte att äta ;):P

fast risgröten tog slut iallafall...
    jo min man älskar visst bebis risgröt hahaha

förresten hur gör man med extra fettet? ska man tillsätta det i gröten eller det finns redan i????

• elinnnnn
    Bubbis10 skrev 2011-02-19 13:19:45 följande:
    NU har jag bestämt mig, ska nog köpa en pytonorm :)
    pytonorm? finns väl inte att köpa eller?
    vi har haft boa ormar och majs snokar. ormar är fina :D
  • elinnnnn

idag har min lilla fått 6 månaders vaccinationer och blivit vägd 7.5kg

vi har gett gröt i 2 dgr men ska börja med potatis /grönsaker istället  eftersom gröten är så söt

• elinnnnn
    lillabambi skrev 2011-02-21 19:40:13 följande:

Lägger in en fin liten bild på en av mina ögonstenar :) :)
    naw söte
  • elinnnnn
    Bubbis10 skrev 2011-02-22 11:56:58 följande:
    hahaha jaa ryggradslös orm..det ska jag nog fixa då jag gjort det....*host* innan...hahahahhaah
    eh jag fattar inget, har nog missat nåt haha
    Fröken Catrin skrev 2011-02-22 23:04:39 följande:
    Hej tjejer!

Kikar in och säger hej :) läser varje dag, men hinner aldrig svara. Har och göra hela tiden känns det som. Har en väldigt kinkig liten fröken som gnäller och gråter för minsta lilla, blöjbyte och byta kläder är verkligen inga favoriter. Hon har börjat få upp en framtand i nederkäken, så det kan vara det som spökar. Eller ett utvecklingssprång. Hon är ju 7 mån den 1:a. Väger ca 8,5 kg och ca 70 lång :) älskar sina fruktpuréer och gröt samt morot, men "mat" vill hon banne mig inte ha än. Haha. BVC sa att sålänge hon äter, mår bra och går upp i vikt så gjorde det inget utan "maten" :)

Är jag hemsk som mamma om jag känner mig lite frustrerad, trött och sliten när hon är så kinkig hela dagarna? :( jag vet att hon inte kan hjälpa det :( älskar mitt lilla hjärta över allt annat och skulle inte byta bort en sekund! :) hon sover fortfarande hela nätter, 19.30-06.30 :) skönt för henne det :) (och mig) ;)

Stor kram till er alla från oss!

Tänker på er allihop!
    hej vännen! hemsk? nej självklart inte! hoppas hennes period går över dock. min lilla hade en gnäll period i typ 6 veckor efter sin 3 månaders dag men nu vid 6 månader är hon glad mest hela tiden, men det kommer säke'rt en gnäll period snart igen ;)
    stor kram tillbaks!
  • elinnnnn
    Fröken Catrin skrev 2011-02-23 10:57:16 följande:
    Här har det varit gnäll i ca 3 veckor. Det är inte speciellt lång tid, men det blir ju jobbigt när inget fungerar. Nu verkar det som att det kanske vänder igen. :) Somnade i famnen utan gnäll, kunde klippa naglar och byta blöja utan krångel. :) Hoppas det håller i sig :)

Hur är det med din lilla då? :)
    åh vad skönt, hoppas det fortsätter så :)
    med min lilla är det bara bra, hon har 2 tänder därnere, väger 7.5, vänder sig från mage till rygg och tvärtom, sitter själv, pratar lite da da ne ne osv, skrattar mest hela tiden, låtsas hostar titt som tätt, har just börjat med smakisar på allvar: potatis först det går sådär ;) hon går baklänges i sin gåstol och älskar det :D
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10