Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

puchelina88 skrev 2011-04-04 09:10:28 följande:
    fick tid kl 11;) hon ja prata med sa att eftersom han är bara snart 8 månader så är de bra att en doktor kollar på honom,men hade han vart äldre så hade vi inte fårr någon tid!!!! hoppas vi får hostmedecin så han kan sova lite!! skriver här sen hur de gick!! hur mår ni???och era bebisar!!??
    hur gick ddet?
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2011-04-05 08:17:33 följande:
    i natt va de jobbigt här hemma han host ahela natten,hosta så han kräktes:(
    naw stackaren, hoppas hostmedicinen hjälper, kanske behövs ett par dagar?
  • elinnnnn

hej på er alla!
    Hoppas ni mår bra!
    Vi ska åka iväg och hälsa på svärföräldrarna i 10 dagar nu, känns sådär roligt :S

Lillan säger: mamma, pappa och bye bye :D
    Hon har äntligen börjat åla sig fram men blir ofta frustrerad och skriker för att det inte går så smidigt som hon skulle vilja ;)
    Hon har också kommit på att hon kan låta högt utan att gråta så det blir lite skrik då och då :S

Hon äter gröt till frukost, en portion, en portion pure till lunch + amning, smakis på kvällen. Amning utöver det och det blir en del eftersom hon inte kan/vill somna utan tutte'

Hon har 2 tänder därnere och många tänder på gång men verkar som om dem ALDRIG kommer spricka igenom. haha det tar sån tid, stackars lillan

• elinnnnn
    puchelina88 skrev 2011-04-21 07:37:59 följande:
    Tjejer nu börjar man bli orolig vart är min mens;)sist hade ja 17 dagar i mellan när har man ägglossning då?nu är ja på dag 31..jag äter p-piller så ja borde ju inte bli gravid!!!
    den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor

härligt med bröllop!!! Grattis! Hoppas du får mensen snart så den hinner ta slug innan bröllopet Min mens är lite konstig.. den första gången var det 17 dagar emellan sen 38 , sen 32 sen 28 och nu väntar jag den kanske runt den 8e ungefär....
  • elinnnnn
    ssssssss8 skrev 2011-04-21 12:47:11 följande:
    Jag har haft mens nu första gången efter förlossningen så jag kan inte säga hur den kommer att vara senare, men jag tror nog att det kan variera ganska kraftigt såhär i början.Vi har varit på 8 månderskontroll idag och allt var bra  8kg 170g och 71 cm, lite under sin egen kurva men det var ingen fara tyckte läkarn.Han sa något bra Alla är vi individer så bra att någon läkare kommer ihåg det och inte bara går efter bestämmelser

skönt att det gick bra, och visst är det viktigt att komma ihåg att alla är olika. min lilla har precis lärt sig att sätta sig upp själv, dock har hon suttit utan stöd i flera månader. Hon kryper inte utan ålar fram, dock pratar hon en massa. Jag förstår inte ens hälften men iallafall ;)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2011-05-05 14:27:50 följande:
    Ang mens så lyser min fortfarande med sin frånvaro,haha å inte mig emot :)
    8 månaders kontrollen gick kanonbra, han växer som han ska å ligger på "sin egen" kurva. han pratar lite eller ja säjer ord som, titta,hej,där,mamma,pappa...å igår lät det som att han sa natta :)
    haha bvc har hört några av orden å e helt chockade,det e riktigt kul. han sitter upp men e så ivrig efter att ta tag i alla roliga leksaker att han kan tappa balansen lite. kryper gör han inte helt än men har börjat försöka,inte så lätt å lära sig när han har en mamma som bär han på höften jämt, haha inget som oroar mig dock för som ngn skrev-han e bebis 1 gng i livet å hans utveckling kommer ju gå framåt oavsett, så ingen stress här.
    ammar mkt mindre nu å ger 2 lagade mål om dagen samt 2 mål med gröt, sen ngn efterätt på det å ngn banan eller smörgås som mellanmål. ammar efter maten för mys skull mest ,ja när han ska sova...jag e hans napp kan man säja...å när jag försöker smita med nappen då jag tror han somnat ja då jäklar, haha han har ett jäkla temprament..hm...konstigt ;) så jag ammar fortfarande men mkt mindre. såå mensen kommer la igånmg snart antar jag, känns som om jag haft pms i 2 månader nu men ingenm m iallafall...
    skönt med flytt hoppas ni mår mycket bättre nu allihoopa. är du tillbaks nu igen eller? :D
  • elinnnnn
    Oväntad skrev 2011-05-13 09:04:00 följande:
    Åh vad skoj att ni ska gifta er.. Jag gifte mig för ganska precis ett år sen Glad

Min lille bebis har faktiskt tagit sig ur gåstolen när han sträckte sig efter en sak.. Så nu blir den uppkörd på vinden.. Han ålar sig med och kan inte sitta stadigt men... Han har börjat resa sig mot saker.. Fattar inte.. Tungan ute Hoppade han över ett utvecklingsteg?.. Hur ska det bli framtiden.. Han är ute och joggar men ramlar av stolen när han ska sätta sig och vila när han kommer hem Tungan ute
    hahahaha skrattade gott åt ditt inlägg!

min lilla sitter stadigt sen ett par månader tillbaka och ålar mest och typ kryper/hoppar fram på rumpan , och sen en vecka sen ställer hon sig upp och går längs med soffan osv. en ny tand har tittat ut också :)
  • elinnnnn

pregga: vet inte om du är här inne och kollar även om du är avregistrerad. men ville bara säga att jag är glad över att du äntligen får vara lycklig, jag önskar dig allt gott här i livet. hoppas vi "ses" igen! kram

puchelina88 skrev 2011-05-12 09:05:19 följande:
    Hejsan alla!
    hoppas ni mår bra?!
    här hemma sover min bebis nu;)
    han kan säga mamma,pappa,titta han ålar sig inte kryper;)
    han va på väg ur sin gostol här hemme i går han skulle ha en leksak i sin korg han va nästan i sin leksakskorg;)
    jaha om 15 dagar så gifter man sig börjar bli nervös;)
    hoppas ni alla har det jätte bra kram på er!!
    oj nu är det inte så många dagar kvar!!! 10 va om jag inte räknat fel ;)
    så spännande!
    vi mår bara bra :) jättekram tillbaka!
  • elinnnnn

PUCHELINA: har du fått nån mens förresten`???!!?!?!?!

• elinnnnn
    puchelina88 skrev 2011-05-17 09:40:52 följande:
    ja fick den på dag 33 nu när jag fick den va det på dag 19 så ja har den ju inte den 27 i alla fall;)
    åh skönt!!!! hehehe
    vi ska på badsemester i sommar en vecka i turkiet....den veckan kommer jag ha mens...känns kul!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10