• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2011-04-05 08:17:33 följande:
    i natt va de jobbigt här hemma han host ahela natten,hosta så han kräktes:(
    naw stackaren, hoppas hostmedicinen hjälper, kanske behövs ett par dagar?
  • Malinski79

Hej tjejer!!! VAD TUSAN ÄR DET SOM HÄNDER HÄR????? Rynkar på näsan

Ja ja, sk*t i det!!! Här är allt bra iaf, vår lilla Moa blir ju 7 mån på torsdag... Hon va jääätte dålig
    för ca 1 mån sedan...Jätte slemmig i halsen, hosta, snor å feber.. Läkaren sa att hon va väldigt sjuk, men att det inte gått neråt iaf (tack o lov)... Vi fick Mollipect att ge henne, så det kommer jag ALLTID försöka se till att ha hemma..

Nu har hon haft oturen igen att bli hostig å snorig, men hoppas det stannar där!

Hon har inte börjat krypa än, hon är ganska bekväm av sig Hon kan sitta helt själv (nästan), men krypa det gör hon inte...Hon ålar mest runt runt här, men jag är inte direkt orolig över hennes utveckling... Det kommer, det är jag säker på

Ella 070911<3 Moa 100907<3
  • lillabambi
    Malinski79 skrev 2011-04-05 21:08:30 följande:
    Hej tjejer!!! VAD TUSAN ÄR DET SOM HÄNDER HÄR????? Rynkar på näsan

Ja ja, sk*t i det!!! Här är allt bra iaf, vår lilla Moa blir ju 7 mån på torsdag... Hon va jääätte dålig
    för ca 1 mån sedan...Jätte slemmig i halsen, hosta, snor å feber.. Läkaren sa att hon va väldigt sjuk, men att det inte gått neråt iaf (tack o lov)... Vi fick Mollipect att ge henne, så det kommer jag ALLTID försöka se till att ha hemma..

Nu har hon haft oturen igen att bli hostig å snorig, men hoppas det stannar där!

Hon har inte börjat krypa än, hon är ganska bekväm av sig Hon kan sitta helt själv (nästan), men krypa det gör hon inte...Hon ålar mest runt runt här, men jag är inte direkt orolig över hennes utveckling... Det kommer, det är jag säker på
    ja du här händer en massa grejer, trist att bubbis lämnat oss :( inte så livat här längre :(

åh stackaren hoppas att det inte är nått hon kommer att besväras av en längre period och att det bara är nått tillfälligt.
    ne inte behöver du vara orolig för utvecklingen vissa barn kryper inte ens så det är ju inte hela världen, ;)

• Fröken Catrin

Hej på er tjejer!
    Längesen jag kikade in, men nu har jag läst ikapp.
    Synd att det blivit såhär! Trist att det ska bli ett jädra hallå i var och varannan tråd. Typiskt FL, ärligt talat. :(
    Jag kan tycka att det var fel att ta en diskussion om någon utan att den personen var med och skrev, även om hon kunde läsa det i efterhand. Men alla gör som dom vill, och jag önskar Kitty all lycka! Ett barn är ändå ett barn oavsett.
    Hoppas även att kära Bubbis10 kommer tillbaka!

Hoppas allt är bra med er!
    Här är det finfint förutom lite mer ledsamheter på kvällarna. Pratade med BVC och läst lite och det kan bero på separationsfasen. Blir bättre och bättre, så nu hoppas jag att det snart är över!
    För övrigt så kryper hon i rasande fart, står och går runt möbler. Glömmer bort sig ibland och står utan att hålla i sig. Sitter helt utan stöd långa stunder :) Äter bara mat, "ammar" på morgonen. Mest för min egen del, tror jag. Men snart är det nog slut på det också. :(
    Pratar en massa och har hittat dom där höga tonerna igen. Haha, ibland låter det som hon skäller på oss.
    Säger mamma, pappa, "ovva" = vovve, "ba" = bollen, tacktack, där och titta :) Vi övertolkar säkert det hon säger. Haha.
    Helt underbart att se henne utvecklas! Man blir stolt för minsta lilla! :)

puchelina88 - Våran lilla tjej fick också mollipect för sin hemska hosta. :( Det hjälpte oss iaf! Hostade så hon nästan kräktes och torrt. Men efter hostmedicinen så fick hon lite slem med så då blev det lättare att hosta. Utan medicinen så grät hon varje gång hon hostade. :-/ Hoppas din lille blir bättre! :)
    Förresten, våran Nellie är född den 1:a augusti så det skiljer inte många dagar på våra små! Din kille blir väl 8 månader idag? :)

Stor kram på er!

Nellie 1/8-10 <3 -- frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
  • puchelina88
    Fröken Catrin skrev 2011-04-06 10:59:22 följande:
    Hej på er tjejer!
    Längesen jag kikade in, men nu har jag läst ikapp.
    Synd att det blivit såhär! Trist att det ska bli ett jädra hallå i var och varannan tråd. Typiskt FL, ärligt talat. :(
    Jag kan tycka att det var fel att ta en diskussion om någon utan att den personen var med och skrev, även om hon kunde läsa det i efterhand. Men alla gör som dom vill, och jag önskar Kitty all lycka! Ett barn är ändå ett barn oavsett.
    Hoppas även att kära Bubbis10 kommer tillbaka!

Hoppas allt är bra med er!
    Här är det finfint förutom lite mer ledsamheter på kvällarna. Pratade med BVC och läst lite och det kan bero på separationsfasen. Blir bättre och bättre, så nu hoppas jag att det snart är över!
    För övrigt så kryper hon i rasande fart, står och går runt möbler. Glömmer bort sig ibland och står utan att hålla i sig. Sitter helt utan stöd långa stunder :) Äter bara mat, "ammar" på morgonen. Mest för min egen del, tror jag. Men snart är det nog slut på det också. :(
    Pratar en massa och har hittat dom där höga tonerna igen. Haha, ibland låter det som hon skäller på oss.
    Säger mamma, pappa, "ovva" = vovve, "ba" = bollen, tacktack, där och titta :) Vi övertolkar säkert det hon säger. Haha.
    Helt underbart att se henne utvecklas! Man blir stolt för minsta lilla! :)

puchelina88 - Våran lilla tjej fick också mollipect för sin hemska hosta. :( Det hjälpte oss iaf! Hostade så hon nästan kräktes och torrt. Men efter hostmedicinen så fick hon lite slem med så då blev det lättare att hosta. Utan medicinen så grät hon varje gång hon hostade. :-/ Hoppas din lille blir bättre! :)
    Förresten, våran Nellie är född den 1:a augusti så det skiljer inte många dagar på våra små! Din kille blir väl 8 månader idag? :)

Stor kram på er!
    Helt rätt i dag kl 13.18 blir han 8 månader;)
    han har hosta fortfarande,han gillar inte när han ska få medecinen;)¨hoppas allt är bra?!
    den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • Fröken Catrin
    puchelina88 skrev 2011-04-06 11:14:11 följande:
    Helt rätt i dag kl 13.18 blir han 8 månader;)
    han har hosta fortfarande,han gillar inte när han ska få medecinen;)¨hoppas allt är bra?!
    Lätt och komma ihåg när min lilla är född 5 dagar tidigare ;) Grattis till honom :D
    Usch då, här är det lite hosta någon enstaka gång men annars lugnt :)
    Allt är finfint :) Hon vaknade nyss med ett strålande humör, så nu blir det en tur till grannen på lite fika :)
    Allt bra själv?

Kramkram
    Nellie 1/8-10 <3 -- frokencatrin.blogg.se - min vardag, för den som vill läsa. :)
  • puchelina88
    Fröken Catrin skrev 2011-04-06 11:25:50 följande:
    Lätt och komma ihåg när min lilla är född 5 dagar tidigare ;) Grattis till honom :D
    Usch då, här är det lite hosta någon enstaka gång men annars lugnt :)
    Allt är finfint :) Hon vaknade nyss med ett strålande humör, så nu blir det en tur till grannen på lite fika :)
    Allt bra själv?

Kramkram
    jodå här är de bra!
    Viktor vakna nyss oxå,så nu sitter han i sin gåstol och busar!
    den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • Oväntad

Tråkigt att folk har lämnat fl och vår tråd. Hoppas de hittar tillbaka när de lugnat ner sig lite..{#emotions_dlg.flower}

Jag har haft det otroligt tufft med RSvirus och astma på min lilleman (är 6mån nu).. När jag ammade honom så fick han blåa fingrar då åkte jag till vc som gav han medicin att andas och då syresatte han sig ca 70-80% och fick sjuktranspport till sjukhuset för att andas lite mer medicin.. Så var det i 2 dar (vi var där).. 3:e dan då han blev bättre (andades fortfarande medicin men hemma)..

4:e dagen gick vi ut med honom i vagnen och han somnade som han oftast gör.. Efter en stund så tittade både jag och min man på honom och han hade blåa läppar.. var kall på kinden och höll man handen framför munnen så kändes det inget.. alls.. Jag slog till han på kinden och då drog han efter andan.. Det är något jag aldrig vill vara med om igen.. Fy tusan vad rädd jag blev.. Rynkar på näsan

Han har tagit flera andningsupphåll efter det.. Men då har han kommit igång själv med andningen men efter det så sover man ännu lättare, ännu mer lyssnandes.. Andas han? Jag fasar för nästa förkylning..

Jag börjar också titta på mitt boende, närmiljö.. Jag bor mitt i stan, brevid en högtrafikerad väg.. Kanske inte helt idealiskt..

• lillabambi
    Oväntad skrev 2011-04-07 17:11:43 följande:
    Tråkigt att folk har lämnat fl och vår tråd. Hoppas de hittar tillbaka när de lugnat ner sig lite..{#emotions_dlg.flower}

Jag har haft det otroligt tufft med RSvirus och astma på min lilleman (är 6mån nu).. När jag ammade honom så fick han blåa fingrar då åkte jag till vc som gav han medicin att andas och då syresatte han sig ca 70-80% och fick sjuktranspport till sjukhuset för att andas lite mer medicin.. Så var det i 2 dar (vi var där).. 3:e dan då han blev bättre (andades fortfarande medicin men hemma)..

4:e dagen gick vi ut med honom i vagnen och han somnade som han oftast gör.. Efter en stund så tittade både jag och min man på honom och han hade blåa läppar.. var kall på kinden och höll man handen framför munnen så kändes det inget.. alls.. Jag slog till han på kinden och då drog han efter andan.. Det är något jag aldrig vill vara med om igen.. Fy tusan vad rädd jag blev.. Rynkar på näsan

Han har tagit flera andningsupphåll efter det.. Men då har han kommit igång själv med andningen men efter det så sover man ännu lättare, ännu mer lyssnandes.. Andas han? Jag fasar för nästa förkylning..

Jag börjar också titta på mitt boende, närmiljö.. Jag bor mitt i stan, brevid en högtrafikerad väg.. Kanske inte helt idealiskt..
    men fy så hemskt! låter riktigt jobbigt, förstår att du/ni sover "med ena ögat öppet" hoppas allt blir bättre snart och att ni slipper detta :(
    Kramar till er! 
  • Trollbusarna

Hej tjejer hur mår ni?

Själv befinner jag mig i stor oro och helt förstörd och ledsen.
    Sitter här med högst sannolikhet vattkoppor och är så jäkla rädd och ingen bm eller NÅTT vill fan hjälpa.
    Feber och ont i kroppen och "kramper" i magen har jag haft nu i eftermiddags/kvällen och ont och stel i nacken och känner mig svullen i halsen.

Hur ska man orka?

Både jag och mannen är förtvivlade här hur vården bara kan neka oss hjälp

BM sa bara att dom inte hjälper innan man blivit inskriven. Jävla nötter.

Bytte inte nick pga det sist som hände dock pga ett ex bekant som ska a "koll" på allt och lite till.

Tycker det är tråkigt att det blir tjafs och bråk men tyvärr har ju det hänt flera ggr under denna trådens livstid.

Jag vet att jag blev förbannad (Med gravhormoner och allt med) men men det ber jag om ursäkt för iaf.

Vad kul att era små börjat krypa osv.
    Min lilla tös kan ju inte sitta äns själv stadigt Hör gnäll från andra om det med att hon är sen och inte kan krypa,sitta själv eller äns inte provat börja gå.

Hon blir ju 7 mån nu den 15:e.

Just nu har hon jätteröd stjärt stackarn och skriker när man ska torka henne
    Köpt olika salvor samt potatismjöl och hoppas verkligen det vill ge med sig nu.
    Men luftning går väl bra det med?

Maken ska ta med henne till BVC imorgon och kolla upp det.

Kram på er iallafall ALLA er även er andra som försvunnit /kram fd Kitty/Nallepuhmma

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10