Inlägg från: Mandy86 |Visa alla inlägg
  • Mandy86

Vi fortsätter, Bf aug 10

Morning!

Lite uppdatering från mig då;

Nu har jag haft regelbundna sammandragningar/värkar med fem minuters mellanrum i 12 timmar..undra hur länge man ska vänta på att det ska bli ännu mera..hum hum..slemmisen lossnar fortfarande, gult, ser ut som klister eller snor..härligt..

Ska iallafall försöka ut och gå lite och lämna hyrfilm senare

Kram till alla

BF 100809
  • Mandy86
    Perssonlund skrev 2010-08-20 10:00:39 följande:
    Men är det kanske inte dags att kolla om du ska in? Fast det kanske inte hjälper med sammandragningar? Usch jag har så svårt för att veta när man ska in... Alla säger bara åt mig. DET märker du,DET gör sååå ont så du vet inte vart du ska ta vägen....*suck* så trött på dessa svar!! Bara för att en person känner så behöver kanske inte alla göra det...Även om jag tror att det kommer gör skit ont med dom riktiga värkarna,men vad tror dom att man är dum i huvet eller?
    Jo, du har så rätt. Jag borde säkert ringa in men vill absolut inte åka dit för att sedan bli hemskickad igen....
    Jag tänker ju att värkarna borde bli äännuuu mera och komma oftare än var 5e minut men vad vet jag?
    Har ju knappt haft mensvärk innan eftersom jag innan graviditeten tagit p-piller i 9 år!

Skit svårt att veta HUR ont det ska göra
    BF 100809
  • Mandy86

Har ringt till förlossningen nu. Har ju också fått pappret av BM med 5 minuter..men nu sa dem att som förstföderska ska där bara vara 4 minuter mellan innan jag ska åka in. Och mina värkar varar 30-45 sekunder och dem ska vara mellan 45 sek - 1 minut innan man ska åka in....bara att vänta på det sa hon

Har badat och duschat och vilat redan och inget hjälper men jag väntar och väntar, tålamod ska man ha

BF 100809
  • Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-08-20 17:53:02 följande:
    här blev det ingen bebis idag heller..... dem hade kunnat satt igång men då hade jag kanske fått bli ivägskickad till en annan förlossning eftersom det var fullt på FL (dem hade bara ett rum till sa dem, som dem var tvungna till att hålla till någon som kanske behövde komma in akut)...

Tappen är otroligt mjuk och öppen för två fingrar... Om det blir igångsättning så blir det antingen med värkstimulerande dropp eller så tas det helt enkelt hål på hinnorna. Gele ska dem inte använda eftersom jag redan är så himlans mjuk. Doktorn kunde känna lillans huvud när hon undersökte mig, fast ändå så står huvudet rättså högt upp :(

Är så himlans trött i hela kroppen, och inte hjälper det ju att man fått ont efter den där undersökningen... Molvärk ända bak i ryggen men inte ens en värk :(

Är så trött på detta...........
    Synd om dig att du inte ens fått värkar ännu. Har haft mina med fem minuters mellanrum nu i 22 timmar, och slemproppen fortsätter komma också sen 22 timmar tillbaka... Värkarna har gått från mensvärk var jag kunde andas igenom dem till värk som jag måste bara stå ut med tills det är över, kan knappt andas utan att det gör ont. Men fortfarande bara 45 sek, skulle ju vara 5-15 sek mer för att jag skulle få åka in..märkligt.

Min bebis hade ju lagt sig ned i bäckenet. Sen i måndags hos BM hade hon flyttat sig upp till rörlig igen. Igår var hon helt fixerad och hade sjunkit ned 6 cm..så det kan gå fort innan din åker ner! Hoppas hoppas du slipper igångsättning, är glad att det börjat naturligt för mig nu.. Om det nu håller i sig. Annars ska jag ju också be om igångsättning snart
    BF 100809
  • Mandy86

BF+12!!!!!! Olidligt.

Hade 1 minuts värkar i förrgår/igår med fem minuters mellanrum i 24 timmar, sen blev det tre minuter mellan och det satt jag med inatt från 00.00 - 07.00 imorse, har inte sovit, kan inte stå, sitta eller ligga för det är kraftiga värkar!

Ringde FL två gånger och hon sa bara att dem antagligen skulle skicka hem mig igen så vi stannade hemma hela tiden och tänkte vänta tills det bara var 2 minuter mellan och åka in då. Sambon tvingade mig in i sängen och jag somnade av och till i två timmar. Nu har det upphört...............tror jag ska gråta jag med

BF 100809
  • Mandy86

Grejen är tjejer att vi kan inte köra till förlossningen eftersom bara jag har körkort, och vill helst inte ta taxi för att sedan bli hemskickade igen.. =/

Ska duscha nu och hoppas det kommer igång igen, men den processen inatt vill jag inte igenom igen..det kan skippas! Men hade jag varit ordentligt igång som vi trodde så hade väl värkarna fortsatt och bebis kommit oavsett

BF 100809
  • Mandy86

Tycker vi kan ordna någon slags fikaträff för skånemammorna sen iallafall, kanske lite svårt för andra? Hade varit skoj att se någon, jag har inte så många att fika med sen iallafall

BF 100809
  • Mandy86
    Perssonlund skrev 2010-08-21 12:17:11 följande:
    Det tycker jag också. Om någon annan kan och är här nere så kan man kanske fika med dom också. Jag känner inte någon här nere. Så jag har inte någon att fika med eller göra något alls med... Min vänner bor 7mil här ifrån så det blir inte så ofta...  Föresten jag menade inget illa eller att jag inte kan köra om du vill,men du kanske tycker det känns konstigt om man inte känner varandra. Menade bara väl Skrattande {#emotions_dlg.flower}
    Har också alla mina vänner och arbetskamrater i Danmark så brukar inte träffa dem så mycket privat.
    Förstår hur du menar och vi kommer ta taxi in när det väl är dags =)
    Men bara tanken var snällt!

Sol idag juu! Solig blir lite glad av det iallafall
    BF 100809
  • Mandy86
    Oväntad skrev 2010-08-21 16:24:26 följande:
    Skulle ni åka till förlossningen om ni haft pinvärkar i flera dagar som går upp till ca 5 min/emellan  för att sen avta i några timmar och sen igång igen.. Smärtsamma ja så man behöver andas igenom dom men som sagt det ökar upp till en nivå för att sen försvinna helt ett tag..

Jag har knappt sovit på 5 dygn och börjar känna mig lite tillplattad... Eftersom jag är omföderska så vet jag att det kan vara såhär.. Men det är skitjobbigt och undrar hur länge man ska bli "plågad"..
    Jag tycker du ska vänta tills det kommer tätare, jag har ringt och dem säger att dem bara skickar hem en troligen. Hade 5 minuter mellan svärkar i 48 timmar, sen 3 minuter mellan i 7 timmar, och nu är det cool lugnt.. Kan inte ens andas igenom mina värkar utan måste vara helt stilla

Undra hur länge värkarbetet avtar, har ju inte sovit på 3 nätter själv.

Fast om du orkar åka dit för att ev. åka hem igen så tycker jag du ska låta dem kolla hur öppen du är och i vilken fas du är i
    BF 100809
  • Mandy86

Jag är sugen på paj, har varit i flera dagar..aahh.. ingen som bakar? =)

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10