elinnnnn skrev 2010-08-20 17:53:02 följande:
här blev det ingen bebis idag heller..... dem hade kunnat satt igång men då hade jag kanske fått bli ivägskickad till en annan förlossning eftersom det var fullt på FL (dem hade bara ett rum till sa dem, som dem var tvungna till att hålla till någon som kanske behövde komma in akut)...
Tappen är otroligt mjuk och öppen för två fingrar... Om det blir igångsättning så blir det antingen med värkstimulerande dropp eller så tas det helt enkelt hål på hinnorna. Gele ska dem inte använda eftersom jag redan är så himlans mjuk. Doktorn kunde känna lillans huvud när hon undersökte mig, fast ändå så står huvudet rättså högt upp :(
Är så himlans trött i hela kroppen, och inte hjälper det ju att man fått ont efter den där undersökningen... Molvärk ända bak i ryggen men inte ens en värk :(
Är så trött på detta...........
Synd om dig att du inte ens fått värkar ännu. Har haft mina med fem minuters mellanrum nu i 22 timmar, och slemproppen fortsätter komma också sen 22 timmar tillbaka... Värkarna har gått från mensvärk var jag kunde andas igenom dem till värk som jag måste bara stå ut med tills det är över, kan knappt andas utan att det gör ont. Men fortfarande bara 45 sek, skulle ju vara 5-15 sek mer för att jag skulle få åka in..märkligt.
Min bebis hade ju lagt sig ned i bäckenet. Sen i måndags hos BM hade hon flyttat sig upp till rörlig igen. Igår var hon helt fixerad och hade sjunkit ned 6 cm..så det kan gå fort innan din åker ner! Hoppas hoppas du slipper igångsättning, är glad att det börjat naturligt för mig nu.. Om det nu håller i sig. Annars ska jag ju också be om igångsättning snart