Inlägg från: Mandy86 |Visa alla inlägg
  • Mandy86

Vi fortsätter, Bf aug 10

Lillskruttet: Tack för att du delade med dig ang. mjölken. Har provat att pumpa ut lite och sedan mata henne, sen har jag försökt pumpa ur båda, kom väl inte jättemycket direkt men tror att det skall fungera!

Har tid till BVC på tisdag och när dem vägt henne där så kan man känna sig mer lugn eller få fler tips

Vi har köpt rabarberpaj till ikväll - mums!

Min förlossning startade med 5 minuters sammandragningar i två dygn som kändes som kraftig mensvärk
    Sen sammandragningar var 3 minut i två dygn och det var starka värkar som man inte kunde andas igenom, bara stanna upp, hålla i sig och skrika. Detta gjorde ont i bäckenet och inte i magen, sen gick ju förlossningen jättesnabbt. Tänkte bara ge lite hopp till er som är kvar om ni börjar känna av något som närmar sig...

BF 100809
  • Mandy86

Grattis Lillabambi! Skål

Har lyckats få bra balans med amningen nu. I början åt hon en timme, pausade, åt en timme till..osv, Hon fick mat när hon ville. Resultatet blev skrik, löst bajs och mycket kräk..

Provade att pumpa ut från båda brösten igår och sen fick hon äta sig mätt. Hon har fått grynigt senapsgult bajs ända sen dess och inte kräkt alls! Ska tillägga också att jag nu ammar henne regelbundet var 3-4 timme som är rekommenderat av många. I början sket jag i vilket och ville prova min egen metod, men detta funkar för oss!

Hon skriker inte och sover hela nätterna. Vaknar hon inte så väcker jag henne så att hon får äta en gång mitt i natten sen somnar hon igen tills vi börjar kela med henne på morgonen.

Tror att jag kom i obalans med amningen pga. stress, familjebesök, oro, okunskap och olika information från olika barnmorskor/läkare. Det är så skönt att vara utvilad och känna ro och hinna med saker och ting när lillan sover som en prinsessa Glad Jag behövde bara ge allting tid och få vila och lugn själv för att allt skulle bli såhär bra. Vi njuter!

BF 100809
  • Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-08-30 08:37:55 följande:
    bebistråd? har det skapats en bebistråd där vi snackar bebis? eller ni menar tråden där vi skriver in oss när vi fött?...

godmorgon alla, här sitter jag med bröstvårtor som ömmar helvetiskt! får nog minsann tvinga lillan till att ta napp snart och hoppas på att det inte förstör amningen... Eller ska man stå ut och hoppas att det blir bättre snart?
    Vi har använt napp sen ett par dagar tillbaka, MAM tiny 34,50 på apoteket.
    Så länge hon tar nappen OCH ändå suger som hon ska när du sen ammar henne (dvs. så att det inte på något vis påverkar amningen) så är nappen ett jättebra alternativ.

Vi får många lugna stunder och hon sover nätterna igenom. Absolut värt att du testar!
    BF 100809
  • Mandy86

Hej tjejer..lite uppdatering ifrån mig eftersom jag inte varit så aktiv här på sistone
    Har gått med feber i sju dagar 38-39 grader så igår åkte vi in till akuten där dem såg att jag hade haft infektion i stygnen sedan förlossningen =/

Ska på återbesök redan imorgon för att se om antibiotikan har någon effekt..ska fortsätta vila mig nu. Fall ni känner av feber osv osv vänta inte så länge som jag gjorde innan ni åker in! Jag har aldrig haft feber innan så därför förstod vi att något var fel när det höll i sig så länge

Massa kramar till alla hoppas ni har det bra Solig

BF 100809
  • Mandy86

Någon som vet varför man får ett till moderskapsintyg efter förlossningen? Har ju redan skickat in en gång under graviditeten

BF 100809
  • Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-09-05 10:30:21 följande:
    Ja det är för att visa att och när barnet  är fött (med tanke på barnbidrag och fortsatt föräldrapenning...)
    tack! ska ordna det åt sambon då, får mitt från dk
    BF 100809
  • Mandy86

Någon mer som har en bebis som inte vill sova? Igår var vi vakna från 8 - 23 och jag lyckades bara få henne att sova i tre timmar..stackaren helt svullen runt ögonen så trött hon var...samma varje dag, hon sprattlar och är orolig hela tiden, vill ha jättemycket närhet (såklart)

Börjar bara oroa mig att hon mår dåligt av att inte kunna sova, så om någon har erfarenhet så skriv, vi har verkligen provat allt vi kan

Hon verkar nästan hyperaktiv ibland med armar och ben och får inte ens ro när hon ska äta ibland

BF 100809
  • Mandy86
    Pregga skrev 2010-09-08 11:35:13 följande:
    Hihi du kanske bara har en mkt nyfiken bebis som inte vill missa ngt, haha ....sen kan det vara så att hon har magknip då kan dom sprattla lite så, rapar hon som hon ska?
    ja hon rapar. men som du skriver, hon kan ju ha lite ont i magen..ska prova lämna henne själv en stund och se om hon somnar..brukar ju sitta med eller hos henne hela dagarna annars för att hon inte ska sakna mig :)
    BF 100809
  • Mandy86

Det har faktiskt lyckats att lillan efter alla dessa dagar sover själv på dagen. Lämnade henne ensam ett par gånger och lindade in henne i en filt och nu har hon sovit själv två gånger idag. YES!

Tänk vad man ska prova sig fram, vad som passar för ens egen bebis

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10