Inlägg från: Mandy86 |Visa alla inlägg
  • Mandy86

Vi fortsätter, Bf aug 10

Liten uppdatering från BM besök idag..Järnvärdet har gått upp för första gången under graviditeten, ligger nu på 127, yeey!

Magen har börjat sjunka..huvudet var ruckbart sist, nu rörligt men ändå satt sig fast..hum..

Livmodertappen mjuk och mogen 1,5cm - fattar fortfarande inte så mkt kring detta....

Ingen hinnsvepning! Hon kunde inte komma åt att göra det, antar att jag kanske behövt öppna mig mer för det..?

Ska tillbaka på torsdag eftersom blodtrycket höjt sig en del, men allt som allt så verkade det positivt
    Har fått flytningar nu sedan besöket, kanske alltid någonting iallafall Solig

BF 100809
  • Mandy86

lillabambi tack för förklaringen, och tack även till Pregga som skrev om det igår

BF 100809
  • Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-08-16 13:53:56 följande:
    tror 1.5 cm betyder att det var så mycket du var öppen... jag var bara öppen 1 cm och min livmoderhals var 2.5 cm lång men hon kom ändå åt att göra hinnsvepning. men det kan ju också skilja sig på hur livmodertappen är och hur djup man är i slidan, och hur långa fingrar BM har :P

skönt att ditt järnvärde gått upp också! mitt gick upp från 123 till 135 på 3 veckor med en brustablett som består av järn + vitamin C. den heter Fexim, rekommenderar den verkligen särskilt för alla som har svårt att svälja tabletter och/eller blir dålig i magen av andra järntabletter.
    Hej gumman! Vad skönt att ditt järnvärde också gått upp! Ska nog prova den tabletten ev. en annan gång.
    Jag har ju tagit niferex sedan v.20 och legat på 110, först idag har jag gått upp till 127 och även om jag blivit rekommenderad tidigare av BM att i en vecka äta 2 tabletter om dagen istället för 1 så har järnvärdet varit samma innan. Kul när man ser förändring!
    Har även svårt att svälja vanliga huvudvärkstabletter (brukar dela dem på mitten) så Fexim kan ju vara ett jättebra alternativ då..

Bra att man kan tipsa varandra här i tråden, verkligen super duper =)
    BF 100809
  • Mandy86

Nallepuhmamma: Tycker synd om dig! Min barnmorska säger alltid om man skulle känna sig orolig inför något så menar hon att det är alltid DITT beslut ang. DIN förlossning...

Stå på dig, kan ju iofs vara svårt om det inte är någon annan som kan göra hinnsvepning på dig...

När jag skulle in och kolla ev. vattenavgång i lördags så var det 2st BM där som sa åt mig att det behövde man inte göra någon kontroll på, jag skulle vänta hemma tills jag fick förlossningsvärkar att bry mig och komma överhuvudtaget för jag kunde minsann inte få en tid där. Då kände jag mig helt utanför, som att jag inte fick vara med och bestämma något som var så viktigt för mig!
    Tredje gången som jag stod på mig och ringde dit var en jättetrevlig kvinna som gav mig en tid en timme senare och sa att vid all misstänkt vattenavgång så gör dem rutinkontroll och hon var så snäll mot mig. Skillnad på folk och folk!

BF 100809
  • Mandy86

HJÄLP!

Sen mitt BM besök idag har det varit blött på pappret i trosorna hela tiden!
    Det rinner även rakt ner i toan när jag har kissat varje gång.

Har nyss kissat och pappret är blött igen! har tagit på en binda nu, vad ska jag göra?

ska den bli blöt och förbli blöt eller vad?

BF 100809
  • Mandy86

Vill helst inte ringa och åka in igen och sen att det inte är vattenavgång.. så jag väntar några timmar till och ser om det fortsätter likadant =)

åhh..mitt choklad e slut, har inget gott

BF 100809
  • Mandy86

Usch jag fick upp det dära media player igår också..får be sambon hjälpa mig med virusprogram sen..!

Har inte hänt mera här så jag är fortfarande hemma, lugnt som vanligt..ska komma 50mm regn i Malmö idag, kom 65 mm häromdagen så ingen sol i sikte!

BF 100809
  • Mandy86
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-17 13:06:44 följande:

Jaha då ska man om ett par timmar till Hässleholms usla iaf trångsynta BM

Känns lagom kul att gå dit faktist.

Ja kul är ju att få höra hjärtslagen på "mini" men hmm att ta en diskution om ditt och datt e nog inte lönt *Suck*...

Fy har fått min "Älskade" halsbränna igen....Åhh så lycklig den gör mig.....NOT!!!

Hoppas tösen ligger kvar nu med huvudet neråt den lille busen

Lycka till och uppdatera sen om ditt besök!
    BF 100809
  • Mandy86
    Perssonlund skrev 2010-08-17 17:24:05 följande:
    Mandy - Vet du någon bra frisör här i Malmö som inte är så dyr? Ska klippa mig och avfärga håret.
    jag provar olika varje gång, har aldrig hittat någon bra =/
    BF 100809
  • Mandy86
    Malten skrev 2010-08-17 18:14:50 följande:
    Nu är han äntligen här! Noah föddes i söndags 15/8 kl 08.50, 3920g och 53cm . Allt har gått bra och idag kom vi hem från bb. Skriver mer en annan dag. Han är världens goaste och sötaste :)
    GRATTIS!!!!!! Underbaaaaaaaart =) Hoppas du haft en bra upplevelse på förlossningen
    BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10