Vi fortsätter, Bf aug 10
Ska in till tv nu. Trevlig kväll tjejer
Ska in till tv nu. Trevlig kväll tjejer
Stort grattis PREGGA! Jääääättesöt bebis!
Sitter själv på varktimer.se sen ett par timmar tillbaka, pendlar mellan 3-4,5 min mellan värkar..väntar in i det längsta
Så har vi också kommit hem från BB!
Vi kom in till förlossningen i söndags kl 8, var öppen 3 cm och hon kom 9.43 så allt gick jättesnabbt.
Öppnade mig helt på en timme! Har ju också haft jätteont och väntat in i det längsta hemma innan vi åkte in. Kunde varken ligga ner, stå upp eller gå. Nu har vi kommit hem och ska börja njuta av tiden här hemma, alla mår jättebra!
Hon vägde 3800gram och var 53cm lång.
Det var förlossningsvärkar som jag gick hela lördagsnatten också! Man vet INTE som förstföderska när det är dags, när jag ringde förlossningen i lördagsnatt sade dem att vi skulle bli hemskickade ju...
Skriver mer en annan dag! Pizza nu! Kram
Pregga: Jääääääättefin bild på dig och lillprinsen!!!
Hej tjejer!
Nu har vi slagit oss till ro här hemma alla tre. Hinner inte med någonting alls känner jag, så får läsa i kapp i tråden här sen.
Håller tummarna för er som gått över o snart har BF!! Nu ska dem sista bebbarna ut!!
BVC besök för viktkontroll idag
Kram till alla
Godmorgon tjejer!
Har inte kunnat sitta vid datorn, eller alls för den delen då jag har jätteont efter förlossningen. Eftersom jag öppnade mig från 3 - 10 cm på en timme så hann jag inte få någon bedövning alls och lustgasen fick jag inte heller rätt på.. det blev en komplicerad förlossning så jag och lillan är glada över att vara här idag =)
Förlorade jättemycket blod också att jag skulle få extra blod men jag har klarat mig utan. Har dock fått yrsel och feber sen jag kom hem så häromdagen höll vi på att åka in till KK akutmottagning för ev. infektion, men feber och allt är väck!
Hoppas ni andra mår bra som har fått bebis och ni som inte har fått, er tänker jag på hela tiden! Varje dag man går över är jobbigt
Kram från oss
För mycket mjölk!
Ni som har barn sedan tidigare eller nyss kommit hem med era bebisar kanske kan hjälpa mig.
Min bebis kräker upp massa efter/under amning och brösten läcker båda två när jag ammar. Bajset är också för det mesta löst så hon får i sig alldeles för fort.
Hur går jag bäst tillväga? Ska jag amma henne 5 minuter, pausa och sedan lite till? Använda pump? Hur vet jag isåfall om jag pumpar (har köpt en elektrisk) att där är mjölk kvar åt henne?
All erfarenhet är välkommet! Står mkt olika på nätet...