Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

knyzzel skrev 2010-07-04 01:05:50 följande:
    Pregga skrev 2010-07-04 00:58:02 följande:
    haha ja asså jag la undan saker som ska hämtas på fre bla babylift, men jag har köpt mumin bäddset,badlakan igår,saängkläder igrå, ja en hel del igår men det jag köpte idag var mumin bäddset,sista kläderna,dr browns nappflaskor,amningsinlägg,regnskydd, en mascara till mig själv, haha skor till dottern,samt en kjol å klänning,fräck t-shirt/linne,hylla till hennes rum,simkort till badhuset,..hm, jisses...ja å lite annat...haha

lungt, jo jag ska länka en tråd...haha finns en helbild på mig fr förra sommaren där :)
    jesus... Sånt e ju bara för kul alltså.... Bara shoppa låss! Fins saker som toppar d, men dem e inte många hahaha. Jag har Ikea-turen i morron JIPPI!
    Var ju på stranden idag. Jätte mysigt. Thyra bara älskade d! Vatten, men sen e hon ju född i vattumannens stjärntecken oxå hahaha. Jag fick plockat lite snäckor, stenar, drivved å blås tång i alla fall. Kanske lite i tidigaste laget, men bätter att var tidigt ute så att ingen annan snor d hahahaha
    haha jo det e jätteskoj asså,men va kul med ikea, du får berätta sen vad du köpt :)
    Hihi min dotter e åxå född i vattumannenes tecken å hon älskar å bada-fullkomligt..
    jo men det e ju jättebra att vara ute i tid :
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-04 08:01:50 följande:
    Hua har haft världens läskigaste dröm inatt.

Drömde att jag såg slemmis (Blodblandadgelé klump i trosan, sen såg jag att vattnet sipprade (Var kolsvart/Missfärgat så vi åkte in till FL där dom var sega och sa vi kunde ta det lungt och vänta och ej hade något där ännu att göra trots att jag kände att lillan var på väg ut så sa dom nej vi kollar inte dig nu osv.
    Blev vansinnig och sa vattnet gått och var kolsvart,då blev det lite fart på dom och tog in mig i ett rum där dom skulle koppla på mig den där ctg:n som dom glömde spännafast de rövhålen.
    Så jag testade själv men hitta inga hjärtljud,ringde på klockan o sa dom hlömt koppla på den o dom gjorde det men fann inga hjärtljud. Sen hörde dom nåååågot liiiiite men apparaten sa att "barnet är typ död" då blev det akut snitt och jag tror (Vaknade just då) att både jag o bebben inte klarade oss

Fy fan detta är inte första drömmen jag drömmer om att FL personalen är nonchalanta och segar utan har drömt om deras seghet flera ggr nu vilket jag blir rädd för att det skall bli så för tro det eller ej så har jag haft sanndrömmar ALLTID och då med bägge mina barn.

Drömde exakt vad som skulle ske med mina förlossningar osv med bägge de andra barnen också och det stämde.

Ber till högre makter att allt skall gå bra utan komplikationer här för oss!
    Stumpan...jag vaknade åxå imorse av att jag storbölade...tårarna bara spruta...jag rusar in till lillan å bara kramade henne, pussade på hennes kinder å talade om hur mkt jag älskade henne å tårarna bara rann här....drömmde att hon var på läger..å jag åkte dit å hälsade på, hon simmar som vanligt för det älskar hon...men rätt vad det e så sjunker hon in under ytan....jag letar i vattnet å får tag på hennes långa hår å lilla huvud....drar upp henne, står å kramar hennes livlösa kropp å bara skriker....jag hör ngn i bakgrunden som skriker ring 112....jag vaknade hysterisk här idag....känner mig fortfarande nere...
    det kommer inte hända din lille ngt, det e drömmar å vårt undermedvetna om rädsla för det som inte får hända...det kommer gå bra ska du se.
    kram
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-04 11:05:14 följande:
    Fy fan vilken läskig dröm det med

Man blir ju så hjärtskärrad av det. Men så överlycklig av att bara inse att det bara var en hemsk sjuk dröm.

Ska snart vid halv 12 försöka ut och gå lite.
    Imorse stormtjöt jag av smärta och kunde inte äns komma upp ur sängen utan min man fick bära upp mig och hålla upp mig för att jag skulle kunna stå på benen.
    sen har jag fått gått längst möbler i snigelfart och det gör såååå ont så man skriker och gråter.
    Jo man blir mkt skärrad när det kommer till barnen, nu har min prins vart ovanligt lugn igen å oron kommer smygandes men jag försöker mota bort den....
    ont? har du foglossning? stackare, fy va jobbigt...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-04 17:42:49 följande:
    pregga: det glädjer mig att du har mer kontakt med din mamma och syster :) förresten, 600 tvättlappar till vad?? Jag har köpt 20 st det räcker nog:)

är alla ute och solar idag eller?
    skulle mest av allt vilja ha en pool att svalka mig i, men har man inte det får man ta det nästbästa
    GLASS!!! inte konstigt jag snart väger 80 kg hahaha
    Tack så mkt, min mamma får man ta som det är, vi pratar mest i tel å min dotter pratar inte med henne alls.
    600 st, haha ja dom lär gå åt...:)
    det var i 200 pack å jag köpte 3 st :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-04 18:00:47 följande:
    men tvättlappar tvättar man ju? eller du menar våtservetter, isåfall fattar jag :D

själv har jag sytt några lakan till vagnen, fixat madrassen, ska sy påslakan och örngott också. TÄnkte också sy ett lite mindre typ påslakan som man kan lägga över bebisen när man är ute och behöver amma och som man kan lägga över babyskyddet om det är riktigt soligt en dag. sen nån dag ska jag tvätta alla kläder. köpte ju 14 bodysar för nån vecka sen haha, har inte hunnit tvätta dem en. sen behöver hon några byxor till tror jag, sen behövs inga fler kläder förräns vi åker tillbaks. förhoppningsvis blir hon i ungefär samma storlek som mina andra barn så att storlek 50 kommer passa ett tag och tom vara för stort när hon föds hahaha
    haha nej nej torra tvättlappar..av papper:)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-04 18:12:58 följande:
    hahahaha ahaaa! okej men då fattar jag haha, helt glömt bort att det finns tvättlappar av papper även om jag planerat att köpa såna själv ;)
    läste nånstans att man kan fixa sina egna våtservetter med torra pappers tvättlappar. men blöter några styckna i vatten och har några droppar barnolja på sen lägger man dem i en plastpåse efter att ha vridit ur dem lite naturligtvis. det blir ju både billigare och nog mindre allergi risk :D
    Mjo det var en bra ide :) jag har ju köpt frotte lappar till ansikte samt överdel av kroppen :) Å dom tvättar jag så¨klart..svarar mer sen, sitter i tel med Carohl.hahahaha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-04 18:00:47 följande:
    men tvättlappar tvättar man ju? eller du menar våtservetter, isåfall fattar jag :D

själv har jag sytt några lakan till vagnen, fixat madrassen, ska sy påslakan och örngott också. TÄnkte också sy ett lite mindre typ påslakan som man kan lägga över bebisen när man är ute och behöver amma och som man kan lägga över babyskyddet om det är riktigt soligt en dag. sen nån dag ska jag tvätta alla kläder. köpte ju 14 bodysar för nån vecka sen haha, har inte hunnit tvätta dem en. sen behöver hon några byxor till tror jag, sen behövs inga fler kläder förräns vi åker tillbaks. förhoppningsvis blir hon i ungefär samma storlek som mina andra barn så att storlek 50 kommer passa ett tag och tom vara för stort när hon föds hahaha
    haha jaa jag hade ju tvättat klart allt tills igår när jag köpte nytt, haha såå imon e det dags i tvättstugan igen :)
    elinnnnn skrev 2010-07-04 18:17:58 följande:
    ja, jag har också köpt frotte lappar, såna från IKEA du vet ;) superbra ju.
    hälsa carohl då hehe
    nu måste jag göra nåt annat, får ont i kroppen ju av att sitta vid datorn för länge :(
    jo men visst e dom jättebra :) då förstår jag att 20 st räcker gott, haha carohl hälsade tillbax :)

Här ska med ätas jordgubbar snart-MUMS!
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-04 20:01:57 följande:
    jo vi har ju översvämning i källaren där tvättmaskinerna står så det går ju inte att tvätta.... och hyresvärden har inte fixat ännu, det har varit såhär i 2 vecvkorna nu. tala om att man har mycket tvätt :(
    jordgubbar, mums. åt igår och i förrgår och dagen innan det också hahah
    idag fick det bli körsbär istället :D
    men fy va jobbigt, ja å här har det varit ovanligt svårt å få en tvättid ens..märkligt när det e så fint väder ju...
    ang jordgubbar, det kryper väl inte in djur i dom som på hallon? det kröp ett as i asken som jag hade ihjäl...å jag tvättar dom ju noga å snoppar av den gröna biten, haha var nog lite syrligt för det blev lite fart på lilleman :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-04 21:06:46 följande:
    det ser du ju om det krupit in nåt djur.... dvs det blir ju håll i jordgubben då
    men jag tror aldrig jag träffat på några larver eller liknande i jordgubbar, hm
    ja asså ngt hål såg jag ju inte men jag studerade ju inte jordgubben heller, hahaha tvättade av å tog bort kvisten typ...
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-07-04 21:24:55 följande:
    Go`kväll. Allt väl? Har varit inne på IKea idag! WIIIIIII
    Fick handlat allt utom bäddmdrass till Thyra, men "Lillebrors" säng e färdig nu å jag ska fota å lägga upp bild nu i kväll på den. Kommer strax tillbaka. Har en lite flicka här som e super trött.
    Ses snart.
    hey gumman, du...nu undrar jag över detta med jordgubbar, kommer det in djur i dom som med hallon? det gör det väl inte?

ÅÅHH va kul å se vad du köpt ,hihi jaja jag erkänner jag shoppade lite till idag, hahaha
    jag väntar på dig :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-04 22:01:57 följande:
    som sagt har jag aldrig varit med om larver i jordgubbarna, bara hål från sugna fåglar ;) och min morfar hade jordgubbsland och vi brukade plocka där varje sommar under hela min uppväxt :D
    knyzzel skrev 2010-07-04 21:24:55 följande:
    Go`kväll. Allt väl? Har varit inne på IKea idag! WIIIIIII
    Fick handlat allt utom bäddmdrass till Thyra, men "Lillebrors" säng e färdig nu å jag ska fota å lägga upp bild nu i kväll på den. Kommer strax tillbaka. Har en lite flicka här som e super trött.
    Ses snart.
    här är det bra, bara ont i ländryggen efter tvättandet i badkaret igår. ja vi har ingen tillgång till tvättmaskinerna eftersom den elake hyresvärden inte fixat än...
    vad roligt att ha lillebrors säng färdig iallafall :)
    jag fixade med vagnen idag, som kommer verka som sovplats den första månaden iallafall, och sorterade bebisens kläder (har inte tvättat allt ännu) och kollade babyskyddet (dvs läste bruksanvisningen så jag förstår mig på alla finesserna :P men det var ungefär likadant som dem andra vi haft)
    fy vad förlossningen eller tiden därefter känns nära när man pysslar med "boandet".
    MYYYYYYYYYYYYYYYSIGT :D
    haha näe jag hjar inte heller vart med om det, men blev lite skraj när jag såg den där äckliga saten i asken..hahaha
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10