-
ok, hihi till prinsens säng så har jag allt nu,å matstol har´jag med, hihi när nu ska jag ta min runda bringa till sängen å hoppas på att få sova lite längre än 05.20 imon bitti...e helt slut....kram gummanknyzzel skrev 2010-07-02 23:52:09 följande:Madrasser, bäddmadrasser, lakan handukar till hundarn, 1 st talrik å kanske en matstol till prinsen men d e ju inget akut med den... -
God morgon gumman :)Malinski79 skrev 2010-07-03 11:29:06 följande:God morgon i värmen alla!!!
Jisses så varmt det kommer bli idag..Har redan varit ute å klippt gräsmattan,skönt att ha det avklarat innan det blir FÖR varmt..Väntar på att dottern ska sova middag så jag kan gå ut å njuta lite i solen själv, för hon har fått fullt med värmeutslag stackarn nu när det varit sååå varmt länge..Så när hon vaknar ska vi lägga oss i poolen svalka oss båda
Pregga & Knyzzel: Va roligt att ni planerar dop redan,jag trodde jag va den enda som är såå tokig
Men har iofs "bara" börjat lyssna efter någon sång som jag vill ha en kompis som ska sjunga..En annan kompis sjöng "Älskade barn" för dottern,så vill ha en lika fin och betydande text till denna prinsessa..Tror jag föll för ditt tema Pregga,men istället för prins så blir det ju prinsessa (om det nu stämmer
)
jo ida blir det varmt, härligt men svullet lär det bli..
jisses, att du orkat det,hua.. härligt å lägga sig i poolen, jo här planeras dopet för fullt, har redan beställt spicialbeställda servetter, hahaha klart du ska ha prinsess tema :)
-
bizzziie skrev 2010-07-03 11:58:28 följande:Hej tjejer!
En fråga.. är det nån mer som har ont i fogarna på insidan kring musen bara på nätterna?? Jag får jätteont (speciellt när jag ska vända mig eller gå upp på toa på natten) men det går över när jag går upp på morgonen...?? Hade inga problem med fogarna med sonen så jag är helt novis på den punkten!
Och hörrni, nu är jag tillbaka för att stanna!
hey babe :)
va glad jag blir att du efter mkt tjat, haha kommer in å stannar :) vad det gäller ditt bekymmer så har jag faktiskt inte en aning men kan tänka mig att det e ditt bäcken som e mer rörligt bara...
bamsekram
Malinski79 skrev 2010-07-03 11:59:44 följande:Vi har åkgräsklippare,så det är inte sååå jobbigt
Jepp det får nog lov att bli prinsesstema, tror det är relativt enkelt oxå..Man får börja kika runt redan nu...Ja jag förstår att du vill planera å börja så tidigt som möjligt eftersom du är ensam om utgifterna..För det är trots allt inte biligt med dop! Förra dopet va vi ca 55-60 gäster,för vi har skilda föräldrar båda två så det blir stor släkt å så vill man såklart ha ens vänner med oxå
Men måste försöka minska ner det lite denna gången känner jag!
När har du/ni alla tänkt ha dop??Jo det e just pga ekonomiska skäl mkt som jag planerar dopet redan nu, har kikat på dopklänning idag :) jag kommer ju få dra ner antalet så det stannar vid en ca 20 pers, å det e ju mest vänner då jag inte har ngn direkt fam.. jag tänkte ha dopet iallafall innan han e 3 månader :)4
Tjejer-Idag jag jag SHOPPAT loss rejält, nu e i stort sett allt klart till lilleman, ska bara hämta resterande på fre, som bilstol,(babyskydd) å lite annat. Idag har det handlats de sista kläderna till prinsen,tvättlappar 600 st, haha å våtservetter,å en massa annat. Dottern fick ny klänning,kjol,fräck t-shirt,skor,ny hylla till sitt rum,hårband trosor,simkort till badet, osv-HELT SLUT!
å på fre ska jag hämta det sista, blev ett bäddset till lilleman med ,det sista med mumintrollen på i babyblått,(svindyrt) men men, haha kul har jag haft :)
å mer att tvätta upp..hihi -
Sen har jag såklart köpt en present för 10.000 de inlägget med :) lägger upp bild på vad det blev lite senare, e sjukt trött...
-
Måste säja det att en stor sten har fallit fr mitt bröst..man brukar ju vara 2 st om att dela ansvar å ekonomi för ett barn. Jag e ju ensam som ni vet å jag e banne mig i stort sett klar :)
på fre hämtas det sista :) å jag har köpt såå fina saker, det blev en ny brio babylift 1200 kr hihi så fin asså,
å jag har nog lagt ut mellan 10-13.000 kr helt själv :) tror att det hamnar på det, å det bästa e
jag fixade det själv
*stolt* -
japp här har vi shoppat loss, hahaha så kul, å jag e i stort sett helt färdig :) å lillan blev så glad för sitt idag med, nu e busen å badar med kompisen :) åh va trist att den kyrkan ni ville ha var stängd, hm..lite typiskt. Vi ska vara i en av gbg äldsta kyrkor å där döptes även min dotter å en god väninna till mig begravdes där för 3 år sedan..tetta skrev 2010-07-03 17:42:51 följande:Har åxo så men har alltid en kudde mellan benen för att kunna sova.Upptäckte att jag oxå vaknade och låg på rygg. Så otroligt skönt.Stor shoppat!!!elinnnnn skrev 2010-07-03 12:12:44 följande:japp jag med. kan hjälpa om du lägger en stor kudde mellan knäna eller viker ett täcke och lägger emellan benen när du ligger på sidan. Så gör jag nästan varje natt annars så vaknar jag med ont i knäna och i fogarna.
inatt när jag vaknade låg jag på rygg! haha det har jag inte kunnat sen jag blev gravid typ. helt underbart skönt var det att få vila "sidorna" en stund. Fast det blev sidoläge direkt när jag vaknade iallafall, annars hade jag inte kunnat somna om.
Idag är det jättefint väder ju! Vi ska ut lite senare i eftermiddag, vi har precis ätit lunch så nu ska jag lägga mig på soffan och vila lite. Blir helt snurrig precis efter att jag ätit :S
Har inte börjat att fundera på dop men fick veta att kyrkan vi tänkte ha dopet ska stängas för renovering ( varnhems klosterkyrka) Den är helt underbar!
Har varit och badat hela dagen sitter nu inne i svalen och njuter av svalkan.
Är så trött av värmen. Kan inte sova på nätterna numera på grund av detta. Blir nog en tredje dusch idag.
Var hos bm i torsdag och barnen var med.
"Det låter som en häst galopperar sa Linnéa"
hjärtljuden var 135 och symfus måttet var 33. Skönt. men den är fixerad och redo.....
Fick med mig emla kläm när det är dags för förlossning. Så krämen hinner sitta en 1 timme innan de sätter venflonen.
det e ju jättekul å gå till Bm, wohoo-det älskar vi ju :) haha
vad e det för kräm å för vad?? -
Hör å häpna-män asså...har ju inga spärrar!!
Blev uppraggad på resturangen av en som e delägare, han bad om mitt tele nr efter att han frågar hur länge jag varit gift å jag skrattade å sa-nej nej jag e inte gift ....
Vissa har inga spärrar tydligen! -
ok, då e jag med :)tetta skrev 2010-07-03 20:34:35 följande:Det är en bedövnings kräm så jag inte känner sticket. Gör så förbannat ont annars! -
ok, men då förstår jag, mja jag e ju inte heller så pigg på nålar asså...huatetta skrev 2010-07-03 20:47:11 följande:Är så fruktansvärd nålrädd. Så bm sa att denna kräm ska helst sitta på handen i 1 timme innan. Och det kan ju gå snabbt vid förlossningen.
Barnen fick varsin necessär av henne. Hur snällt som helst. Nu är brevet klart hos henne iallafall.
- Vi vill ha raka rör när det gäller allt. De ska inte smyga med ngt.
- Vi vill att de lyssnar på oss.
- Lustgas med stort L
- Tidig hemgång om möjligt.
Klart!
haha det ser klart ut ja, hahaha -
Känner igen det där gumman, jag var ju på bio å lilleman var skvatt galen i magen, jag tog jackan å la runtom för att dämpa men jag fick åxå apdåligt samvete ju..bizzziie skrev 2010-07-03 20:53:04 följande:Har värsta ångesten!! Är på konsert med beach boys just nu och bebis började sparka som en galning... gick såklart bort från det höga ljudet men har så jäkla dåligt samvete!!! Är så rädd att den blivit stressad i magen... lugnade sig när jag gick iväg en bit, men ändå!!!!