Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

hej allihopa!

pregga: jag kan inte undvika att skriva något till dig ang ditt ex. Det är ju skönt att han insett att han inte kan fortsätta bete sig såsom han gjort(såsom du själv beskrivit honom). MEN ett råd du ska ta vara på är följande: Låt honom visa hur han ändrats PÅ AVSTÅND först och främst. Du vet att jag varit i ett förhållande med en man som inte var att lita på. Inte förräns jag lämnade honom tog han mig på allvar, DÅ skulle han visa hur mycket han älskade och ville ha mig. Men för oss var det redan försent. Jag lämnade honom när det var slut, jag lämnade inte honom när han behövde varnas..... Jag vill bara råda dig till att ta det lugnt och ifall han ändrat på sig så kan han klara av att hållas på avstånd. Fast å andra sidan så är det inte så lätt att förändras och det går inte på en vecka. Jag tycker du ska vara försiktig faktiskt, med tanke på saker du berättat här i tråden. Ta hand om dig, din son och din dotter först och främst.  Kram på dig!

BF 100809
  • elinnnnn

puchelina: jag har gått upp 9 kg sen i november...jag är nu i v.26 99 dagar kvar :D

ns mamma: godmorgon! Tredje trimestern herregud ! hahaha går man in i den när man går in i v.28? mmm gott med grillat och att sitta ute :D

BF 100809
  • elinnnnn

ns mamma: förresten grattis till v.28 och tredje trimestern :D

BF 100809
  • elinnnnn
    Ns mamma skrev 2010-05-02 10:50:09 följande:
    hehe, tack..Ja det verkar som att det är i v.28 man övergår till tredje trimestern..:)
    åh häftigt! då har jag bara drygt en vecka tills dess :) går in i v.27 om ett par dagar ju. härligt!
    BF 100809
  • elinnnnn

pregga: puss tillbaks.... :)
    nä oftast är ju magen större på kvällen, fylld med mat och ut pressad typ ;) sen när man vaknar på morgonen så är ju matsäcken tom och bebis finner väl rum i magen på annat sätt när man är liggandes.

BF 100809
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-05-02 13:23:25 följande:
    Ser att det e prat om vikt =)Jag har ju lyckats till 13 kg+ hahahaha saka bli kul och se den 20 maj vad jag väger då!Imorgon har jag läkarbesök för att prata om förlossningen, ang om ks.Vi får se vad som blir där!Jag är jätte orolig för hur det blir planerat =(Men det får vi prata om mer imorgon efter mitt besök!Nu ska jag låta nagelacket torka hihihihi
    jag läste nånstans att om man från början har ett normalt BMI så är viktuppgång på ca 12-15 kg helt normalt. Jag tycker inte man behöver oroa sig för vikten egentligen, man ska ju kunna äta och NJUTA av sin graviditet :) Sen kan man ju inte heller motionera som man kanske normalt brukar göra så självklart går man upp i vikt, sen beror det ju på hur mycket som bara är vatten, det vet man ju aldrig.
    I november(sista mensen) vägde jag 59kg till mina 165cm och nu väger jag runt 68kg. vägde mig för nästan 2 veckor sen och vägde då strax under 67. Jag hoppas hoppas att jag inte går över 75 strecket iallafall. Mest för att jag har så svårt för att gå ner i vikt efteråt.
    Hoppas det går bra imorgon på ditt läkarbesök! Hoppas du får datum för kejsarsnittet :) Spännande, isåfall har du ju verkligen ett fast datum att räkna ner till :)
    tetta skrev 2010-05-02 14:40:26 följande:
    Hej på er! Grattis ni som gått in i nya veckor!!Äntligen har man haft en lugn valborg! Min man har inte nattvandrat som han har gjort 5 år på raken! Inte sett ngn eld ihop med hans familj som är tradition! Typ i 10år!En lugn första maj! Vad mer kan man önska??Vi har bara varit vi....Idag har vi grejat ute i trädgården. Barnen leker ute. Så jag är så himla nöjd med allt just nu idag.Nu ska vi äta gott och må gott resten av kvällen. Lill*n sparkar för fullt! Barnen skulle lyssna på den och då blev det vilda sparkar i örat på dem. Vilka lyckliga miner de fick! Kram på er!!
    Hej hej! Vad mysigt att ni bara varit ni :) Låter som ni har en helt underbar söndag :)) Njut och må väl. Kram
    BF 100809
  • elinnnnn

angående sf mått så har jag ingen aning. jag skulle egentligen till bm nu för någon vecka sen, men jag skippar det och tar det när jag är hemma i sverige istället. det är så jobbigt att gå till mvc här. man bokar en tid men man får ändå inte komma in förräns drygt en timme efter :S de är så dåliga på att hålla tider. förstår inte varför man bokar tid egentligen, det är ju mer som man bokar dag.. typ torsdag eftermiddag/kväll.... suck.

BF 100809
  • elinnnnn

pregga: min lilla prinsessa ligger mestadels på bredden. sparkar på höger sida och har huvet på vänster. ibland "raspar" hon lite med armarna i mitt bäcken och ibland får hon in en box eller spark hahaha, aj!!!

BF 100809
  • elinnnnn

åh nu har jag bokat tid för klippning! wohoooo ska bli skönt att få fixat håret :D ser framemot det hihihi

BF 100809
  • elinnnnn

puchelina: grattis till ny vecka. gick du inte in i en ny precis? Känns som om jag grattade dig typ i går hahaha. Jag går också in i ny vecka idag. Vecka 27 tjoho!!!!!!!! Malten: jasså ni ska till paris :) Jag ska flyga på måndag. Först till heathrow(mellanlandning) sen till kastrup. Kommer ta mer än 12 timmar från hemmets lugna vrå härborta till hemmets lugna vrå därborta. JAG är väldigt nervös, undrar så hur det kommer kännas, särskilt vid lyft och landning. det blir ju oftast ett tryck på magen :S och jag kommer då samma dag gå in i v.28, men jag har fixat flygintyg från min läkare, så det borde inte vara några problem. Hur länge ska ni vara borta? Pregga: Ja, jag har uppklippt lite längre än axlarna bara, klippte jättekort förra året. Så nu ska jag klippa bort uppklippningen i nån pageliknande frisyr. Börja om från början så att säga :) Vill gärna ha långt hår men det går inte med så mycket uppklippning som jag har nu i och med att jag har rättså tunt hår. Ser verkligen framemot klippningen. Men gud vad dyrt det är att klippa sig i sverige!!! 450kr kostar mitt. det är bara klippning och styling! :(

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10