Vi fortsätter, Bf aug 10
men det var rättså okej,. men med den första var ju hur drygt som helst!
helst vill man ju föda nån dag, eller ett par dagar INNAN BF hahahaha
sweetlilly: ja precis, jag tycker det är jobbigt och äckligt att behöva lukta på fislukt därför är det skönt att maken min inte fiser, förutom på toaletten. att rapa rakt ut tycker jag är oförskämt, annat är det om det kommer så du vet typ i halsen och man håller munnen stängd, sånt kan man inte alltid kontrollera faktiskt.
jag skulle inte vilja leva med en man som håller på och fiser och/eller rapar sådär.
fast vissa bryr sig kanske mer, som jag, och andra mindre :)
om man har diabetes i familjen, eller om man har högt bmi ska man göra glukosbelastning som går ut på att man dricker en sockerlösning på fastande mage och sen 2 timmar efter tar blodprov för att kolla så att kroppen klarat av att ta hand om sockret dvs att blodsocker värdet ligger normalt.
jag ska göra mitt på måndag i v.30 (egentligen brukar man göra det i v.28 men det hanns inte med :))
Man kan ju få graviditetets diabetes. Det hade tex min storasyster men det försvann sen när hennes son föddes.
Jag har inte haft graviditets diabetes under mina 3 tidigare graviditeter så det är inget jag oroar mig för egentligen, men det är ju bra att kolla :)
och angående kläder så beror det ju lite på om man har tillgång till tvättmaskin eller inte.
om man måste boka tid i tvättstugan eller dyl så kan det löna sig att köpa lite flera plagg, sen beror det ju på om bebisen kräks mycket eller inte, ibland kan ju blöjan läcka också både bajs och kiss.
Men man kan ju alltid komplettera senare om man tycker att det fattas ombyten. Ett bra råd är ju att inte köpa för mycket. Om man köper för lite kan man alltid köpa mer, men har man köpt för mycket är det bara onödigt slöseri med pengar tycker iallafall jag. :)
åh panik! hjälp mig!
jag måste ju köpa en vagn att ha här i sverige, drygt en månad bara. nu har jag hittat 2 billiga vagnar.
en liggvagn modell äldre.
positivt: endast liggvagn dvs mindre
negativt: modell äldre
kombi/duovagn med hårdlift nyare modell
positivt: justerbart handtag
negativt: stor vagn
Vad hade ni valt??? OM jag skulle ha använt vagnen längre hade jag helt klart valt kombivagn då det också är en sittvagn. Men det är egentligen liggvagn jag vill ha :S
ja det lutar ju åt kombivagnen.. men den är ju grymt mycket större och jag ska trots allt bara använda den en månad iallafall...... ååååååååh jag vet inte. den andra är inte skitful men kombivagnen är ju snyggare som sagt...äsch jag vet inte hur jag ska göra. hatar sånt här, får värsta ångesten haha. men nu har jag bestämt att ifall inte kombivagns ägaren svarar tills imorrn så blir det liggvagnen.
båda kostar lika mycket iallafall och det är lika långt att köra till dem båda, hmmmm :)