Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Lysmasken skrev 2010-05-18 17:12:43 följande:
    Tack pregga elinnnnn: Ja alltså jag vet att jag kommer bli koko när jag går över. Gick över 6 dagar med bägge töserna. Så himla drygt, man ställer in sig på bf dagen å så har ungen inte vett å komma ut den dagen.
    usch ja, jag gick över 11 dagar med min första. 1 dag med min andra och 3 dagar med min tredje tror jag det var.. eller så var det 3 dagar innan BF, hm ja det har jag glömt :S
    men det var rättså okej,. men med den första var ju hur drygt som helst!
    helst vill man ju föda nån dag, eller ett par dagar INNAN BF hahahaha
    BF 100809
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-05-18 17:17:55 följande:
    ja varför inte? jag har inte fattat dte där att vi kvinnor ska vara så jäkla fina inför karlarna, de anstränger sig ju sällan..Man har ju vanlig hyfs, man sitter ju inte vid matbordet och rapar och fiser,eller bland folk,  men varför skulle vi kvinnor hymla och gömma våra behov..?
    hahaha härlig inställning! ja men som du säger har inte männen hyfs så varför ska kvinnor ha det?
    fast hemma hos oss så är det turligt nog likadant, varken jag eller maken fiser/rapar ... ja förutom på toaletten då alltså...på toaletten är det fritt fram :D
    BF 100809
  • elinnnnn

sweetlilly: ja precis, jag tycker det är jobbigt och äckligt att behöva lukta på fislukt därför är det skönt att maken min inte fiser, förutom på toaletten. att rapa rakt ut tycker jag är oförskämt, annat är det om det kommer så du vet typ i halsen och man håller munnen stängd, sånt kan man inte alltid kontrollera faktiskt.

jag skulle inte vilja leva med en man som håller på och fiser och/eller rapar sådär.

fast vissa bryr sig kanske mer, som jag, och andra mindre :)

BF 100809
  • elinnnnn

om man har diabetes i familjen, eller om man har högt bmi ska man göra glukosbelastning som går ut på att man dricker en sockerlösning på fastande mage och sen 2 timmar efter tar blodprov för att kolla så att kroppen klarat av att ta hand om sockret dvs att blodsocker värdet ligger normalt.

jag ska göra mitt på måndag i v.30 (egentligen brukar man göra det i v.28 men det hanns inte med :))

Man kan ju få graviditetets diabetes. Det hade tex min storasyster men det försvann sen när hennes son föddes.

Jag har inte haft graviditets diabetes under mina 3 tidigare graviditeter så det är inget jag oroar mig för egentligen, men det är ju bra att kolla :)

BF 100809
  • elinnnnn

och angående kläder så beror det ju lite på om man har tillgång till tvättmaskin eller inte.
    om man måste boka tid i tvättstugan eller dyl så kan det löna sig att köpa lite flera plagg, sen beror det ju på om bebisen kräks mycket eller inte, ibland kan ju blöjan läcka också både bajs och kiss.
    Men man kan ju alltid komplettera senare om man tycker att det fattas ombyten. Ett bra råd är ju att inte köpa för mycket. Om man köper för lite kan man alltid köpa mer, men har man köpt för mycket är det bara onödigt slöseri med pengar tycker iallafall jag. :)

BF 100809
  • elinnnnn

åh panik! hjälp mig!
    jag måste ju köpa en vagn att ha här i sverige, drygt en månad bara. nu har jag hittat 2 billiga vagnar.

en liggvagn modell äldre.
    positivt: endast liggvagn dvs mindre
    negativt: modell äldre

kombi/duovagn med hårdlift nyare modell
    positivt: justerbart handtag
    negativt: stor vagn

Vad hade ni valt??? OM jag skulle ha använt vagnen längre hade jag helt klart valt kombivagn då det också är en sittvagn. Men det är egentligen liggvagn jag vill ha :S

BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-05-22 21:02:45 följande:
    jisses, läste första meningen å trodde det var panikartat!! som du skrämde mig...haha din busa, men ta liggvagnen då :)
    hahaha nä inte så panikartat så du behöver bli rädd ;) stackare :)

jo men det är ju så att det är svårt att välja mellan utseende och funktion typ
    kombivagnen är snyggare dock större
    liggvagnen är mindre dock fulare

skit jobbigt val !!! hahaha
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-05-22 21:06:37 följande:
    hahaha min dotter öppnade kylen nu å utbrister-åå vem e det som äter upp all mat?? vi handlade massor igår.hm.....
    hahahhaahaha
    ja men det är väl hennes lillebror ;)
    jag skyller allt sånt på bebis nu hahaha jag vräker i mig allt jag kommer över, typ
    är vrålhungrig och sugen på allt möjligt mest hela tiden :S
    BF 100809
  • elinnnnn

ja det lutar ju åt kombivagnen.. men den är ju grymt mycket större och jag ska trots allt bara använda den en månad iallafall...... ååååååååh jag vet inte. den andra är inte skitful men kombivagnen är ju snyggare som sagt...äsch jag vet inte hur jag ska göra. hatar sånt här, får värsta ångesten haha. men nu har jag bestämt att ifall inte kombivagns ägaren svarar tills imorrn så blir det liggvagnen.
    båda kostar lika mycket iallafall och det är lika långt att köra till dem båda, hmmmm :)

Pregga skrev 2010-05-22 21:20:28 följande:
    hahahaha jaa men exakt, men asså jag kan inte sluta å äta, tom mitt x reagerade den korta tid han var här....å sa-men guu du äter oss ur huset..jag fräste, låt mig äta jag e hungrig!!!!!!!! haha
    hahaha samma här, fast det dumma är att jag äter helst på kvällen/natten typ när alla andra sover. liiiiiiiiiiiiiiite mysko hahahhaa men jag gillar inte att kränga i mig när andra ser på hahha och å andra sidan så är jag alltid hungrigare på natten. under dagen äter man ju typ hela tiden, men när jag vaknar vid 2-3 tiden på natten är jag vråååålhungrig
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-05-22 21:43:30 följande:
    haha men köp den då :) du kan ju alltid sälja den vidare sen ju..kanske tom få ut lite mer för den, man får ha ett affärs sinne kära du ;) jo men att äta på natten e ljuvligt, ingen konkurrans om käket, hahaha kan frossa utan att dela med sig...*asg*ååh min dotter asså....hon har glömt matteboken i skolan å bad mig nu att sms.a hennes fröken, jag sa-jag kan skriva en lapp tills på mån, hon ropar ganska så högt tillbax-du sms.ar annars kan jag lika gärna dräpa mig själv!!!!!!!hahahahhahahhahahah vilken dramat!
    åh herregud vilken dramaqueen undrans vart hon fått det ifrån :P
    ja rättså skönt att slippa att slåss om maten när man äter på natten :P

nä nu ska jag lägga mig på soffan och kolla om det finns något trevligt på TV :) oj lillan tyckte visst det var en bra ide, hon sparkar hahaha åh vad härligt! mindre än 80 dagar kvar nurå! ja iaf till BF men kanske inte till förlossningen :S

nattinatt :)
    BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10