Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

ang 5 kilos bumlingar lol
    mina 3 tidigare barn har vägt runt 3 kg  så jag hoppas väl på att denna också kommer göra det. dock är det ju stor skillnad på mina 3 barns pappa och bebben som ligger i magen nu (hennes pappa alltså) pappa 1 är ju kort och smal och pappa 2 är låååång och inte tjock men tjockare benstomme och muskler på :)
    det känns ju iofs som om man redan har en meters lång bebis i magen, men jag hoppas verkligen inte på en stor bebis. 3kg är lagom. fast det beror ju mest på hur stort huvud dem har! hahaha mitt första barn hade ett stort huvud, format typ som en vattenmelon:S inte konstigt det tog så långt att klämma ut honom hahahaha

BF 100809
  • elinnnnn

så lång TID att klämma ut honom menar jag såklart :)

nä logga ut var det jag skulle göra hihihi
    sov så sött

BF 100809
  • elinnnnn

Sofie och laura: åh stackars din pojke, men operationen kommer säkert gå jättebra. Tänker på er

BF 100809
  • elinnnnn

Godmorgon tjejer!

Inatt hände en jättemysig sak. Det har inte hänt förut under denna graviditeten.
    Jag skulle sova och då brukar jag alltid lägga händerna på magen, för oftast är lillan vaken då och sparkar en massa. Men just då var hon rättså lugn, men så snurrar hon runt på nåt sätt och jag känner hur magen plötsligt buktar ut på ena sidan hahaha. Någon kroppsdel antagligen, kanske foton vet inte :) Iallafall så la jag min hand där och pressade mjukt, ja då känner jag tydligt hur lillan vrider runt och vänder sig ifrån min hand. Alltså det känns helt annorlunda ju jämfört med sparkar och dessutom hade jag min hand på henne när hon rörde sig....
    Åh jag blev helt rörd. Så underbart lycklig
    Myyyyyyyyyyyyyyyyyys :D

BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-05-23 10:04:14 följande:
    hahahaha det där känner jag igen å visst e det en underbar känsla, man blir ju helt rörd :) min lille prins va lite väl lugn igår så jag puttade lite på han å fick en rejäl irriterad putt tillbax, hahaha tamprament..hm..wierd ;)kan man äta smörgåstårta med tonfiskröra å räkor?jag käkade en halv tårta förra veckan, för det måste ju vara konserverad tonfisk, annars så skulle den väl ruttna?
    ja både tonfisk och räkor går ju bra att äta :) gottit med smörgåstårta :)
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-05-23 10:20:56 följande:
    hihi det va ljuvligt :) men det stod att man inte får äta färsk eller fryst tonfisk, men på burk går bra. Men det e den väl inte i en smörgåstårta?
    oftast är det ju konserverad tonfisk man har i.... men det kanske är olika :S du får fråga den som har gjort smörgåstårtan :D
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-05-23 10:32:30 följande:
    mjo men jag rinde till butiken spm sålder den coop, å dom sa att dom inte gör den själva utan får hem fr ett annat ställe, men att skulle man inte ha fr en stor konservburk så hade ju fisken ruttnat, vilket låter logiskt då den hade hållbarhet mellan 3-5 dagar....
    jo det är ju sant :)
    BF 100809
  • elinnnnn

sweetlilly: låter som en helt underbar dag :)

jag har nyss duschat och herregud vad skönt det var! Fast lite roligt, man är ju inte så smidig precis längre hahahhaa

BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-05-23 11:20:53 följande:
    smidig?? haha näe inte nånstans...ska kliva i badkaret å känner mig som en elefant där jag står å duchar, haha
    hahaha ja man är inte så smal och smidig precis hahaha roligt när man går förbi spegeln också och ser hur man ser ut hhahahaha

lysmasken: ja här är det också solfritt och grått :S
    BF 100809
  • elinnnnn

hej alla glada fina tjejer!
    Jag har inte hunnit läsa igenom allt vad ni skrivit sen igår men ska göra det snart.

Idag var jag och gjorde glukosbelastningen, 5.4 låg mitt värde på vilket var väldigt bra. Skönt.
    Järnvärde låg på 110, konstigt ändå trodde jag skulle ha mycket högre då jag har tagit järntabletter under hela graviditeten :S
    Blodtryck var lågt och bra och mitt sf mått låg på 28 cm vilket också var bra till 29 helgångna graviditetsveckor.
    Bebisens hjärtslag låg på 150 :D

Jobbigt med inskrivning tyckte jag, så mycket frågor om annat utöver graviditeten. Jag önskar att jag bara kunde säga: ingen kommentar på vissa frågor men jag "vågar" inte.........

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10