Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

mandy: åh vad det lät mysigt! och så gott med vattenmelon. här är det grått och molningt :( igår var det så fint väder och man hade ju hoppats på att få mer än en sommardag :S

BF 100809
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-17 13:18:02 följande:
    Ja men jag är så feg för att ringa.
    Dom lär ju ändå säja att sålänge det inte gör ont bla bla bla så är de tingen fara osv...
    Kan dom in och utantill då jag var inne några ggr då jag väntade sonen.
    men det kan ju vara så att dem har rätt? :) tror du verkligen innerst inne att det är någon fara, eller det är bara en oro eller undran/önskan om varför det känns som det gör?
    BF 100809
  • elinnnnn

sofie och laura: jobbigt med dåliga nätter :S jag har rättså många av dem jag med :(
    skönt att läkarbesöket gick bra :)

familjen Mu: grattis till ny vecka :) ja här är det också trångt. min barnmorska sa igår när hon skulle mäta magen: "ojdå här är det väldigt mycket bebis"
    min mage är spänd hela tiden och har varit det i flera veckor. undrans om det inte är en stor bebis som gömmer sig därinne iallafall.

BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-17 18:02:29 följande:
    Naaw söt e du :)
    jag trodde ni skulle fira din dotters avslutning :)
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-17 18:21:21 följande:
    haha gör det samtidigt, orkar inte ha 2 kalas så tätt inpå :)
    smart :) jobbigt att ha flera tillställningar så nära inpå. dessutom sparar man lite pengar också ;)
    BF 100809
  • elinnnnn
    bizzziie skrev 2010-06-17 18:24:36 följande:
    Hoppar in och säger hej! Hoppas ni kommer ihåg mig?!

Har vart inne här i tråden under hela tiden jag varit "borta" och smygläst då och då men det har inte blivit av att jag skrivit någe..

Men efter att ha pratat en massa med Pregga på FB insåg jag att jag saknade att skriva här i tråden.. och jag ser ju nu att nästan alla underbaringar som var med från början är kvar! Har saknat er!

Jaaaa... jag är i vecka 33 nu då.. eller 32+4.. Cool Mår bra i min graviditet, har inga större problem.. mina värden ligger jättebra, jag har ingen foglossning (än, peppa peppa..) och bebis sparkar, trycker, hickar och styr i magen massor! Blivande storebror tycker det är konstigt men spännande och blivande 2-barnspappan kan (liksom blivande 2-barnsmamman) inte sluta känna på magen när bebis styr runt där inne!
    Tiden flyyyger fram. Jobbar heltid som SSK-vikarie fram tills 16 juli då jag är i vecka 37 så jag hinner knappt tänka på annat..

Har hänt lite andra roliga saker med.. vi har köpt ett superfint hus!! Och det ska vi flytta in i 1 augusti (är ju beräknad 7 aug) så vi har MYCKET att stå i framöver nu! Bara att hoppas på att bebis håller sig i magen tills BF så att vi hinner med att packa och flytta!

Jahaja, det var en liten uppdatering!
    Ha det bra alla! KRAM!!!
    heeeeej :)
    grattis till hus köpet :) härligt med hus , ojdå inflyttning 6 dagar innan BF`? hoppas bebisen inte kommer mitt i allt ihopa ;)
    skönt att du inte känner av fogarna, det gör jag och det blir bara värre och värre :S men snart är bebisen färdigbakad och då börjar läkningen/återställningen :) vi ligger rättså nära, jag är på v.32+2 :D
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-17 19:37:14 följande:
    ska tillägga att hennes mamma aldrig ringer efter henne eller ber henne komma hem...märkligt asså...jag köper godis å glass till båda 2, kan ju inte bara köpa till min dotter å inte den andre när hon e här...men jag måste dock strypa det, för det har jag inte ekonomi till.....att försörja en till bara så...
    du kan alltid sätta upp en regel ju att när klockan slår ett visst klockslag så får kompisarna gå hem. och det är ju din dotter som ska berätta det för sin kompis att hon inte får ha kompisar hemma så sent längre. så kan du ju säga till din dotter att du inte vill ha kompisar hemma så länge på kvällarna och kanske inte varje dag och alltid eftersom du vill spendera lite ensamtid med henne också...
    BF 100809
  • elinnnnn

sofie och laura: jag var inne på din blogg men det fungerade inte att kommentera :S
    dina barn är underbart söta! fina foton du lagt upp jue :D och fint magfoto också hihihi
    angående namn så har jag inget förslag såhär på rak arm men lovar att meddela dig om jag kommer på några ;)

BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-17 20:09:51 följande:
    Jo jag tog upp med dom båda 2 nu vid maten å sa-jag tycker jättemkt om dig å än sålänge så får du gärna vara här, MEN om ett litet tag så kommer jag bli mera trött å inte ha samma ork, så då får ni vara ute å leka eller hemma hos dig. Å när Dominic kommer så blir det inget folk hemma alls. känner mig hemsk..hon e ju så go tösa..men trots allt inte mitt ansvar....
    men jag ska göra som du säjer, ta upp det med min dotter själv sedan..Tack...hihi
    så lite så :D lycka till <3
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-17 20:18:34 följande:
    tack så mkt..hihi asså hon e ju hur go som helst flickan, väldig väluppfostrad..å mjuk ..
    du e go du köttbullemn på tandpetare, haha  vet du, jag tänkte gjort köttbullar idag...å kom å tänka på dig..haha stod å log för mig skjälv i köket å tog fram kyckling ist, hahaha

<3<3
    hahaha men varför? köttbullar är ju gott ;) det har iallafall jag ätit idag och nypotatis, grädde och massa gräslök på MUMS!!!
    BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10