Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-06-17 20:55:20 följande:
    hahaha har du tårna kvar? *asg* mja jag vet inte, blev bara inte så...men jag fick mig ett gott leende å ser fram emot dom inmön ist :)
    DET lät gött...
    jorå tårna är kvar, inga prinskorvar som växt ut där ;) ännu
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-17 21:09:04 följande:

Ok tänkte på att du föreställer dig som en köttbulle så kanske du tog miste, hahahaaha

min dotter asså...frågade mig nu-mamma hur många år blir du?

jag-32.....

hon-VA???? INTE MER??

haha det tar jag som en komplimang :)

eller så tycker hon du ser gammal ut :P skoja bara, ta det som en komplimang ;)

nä nu ska jag logga ut och kolla på tv en stund, känns som om jag inte kommer orka vara vaken så mycket mera ikväll. så trött, fastän jag inte gjort någonting idag och dessutom sovit 2 timmar på eftermiddagen :S fast i och för sig var jag uppe från 4-6.30 av nån konstig anledning :S men sen somnade jag ju om igen hehe....
    jaja

ha det så bra alla!
    fast det verkar bara som om det är jag och du pregga som är inloggade ;)
    godnatt och sov gott :)
    BF 100809
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-06-17 21:31:35 följande:
    Eelin nu skall det gå!
    okej gumman, går in i morrn och provar :) skulle just logga ut
    godkväll :D
    BF 100809
  • elinnnnn

hej tjejer!
    jag har inte läst igenom tråden (ännu ;))  så jag vill bara ställa en fråga till PREGGA och till er som kanske också har foglossningsbälte.

Hur fick ni det? Vart vände ni er? Berätta allt :D

Jag fick rådet av min barnmorska att ringa till en sjukgymnast och där få lite tips/träning om vad jag kan göra för att förmildra foglossningen och även få ett bälte utprovat. SÅ ringde jag idag till sjukgymnasten och hon sa att dem inte alls hade den tjänsten längre men hänvisade mig till en hälsokosts affär , och på nätet där jag kan beställa/köpa ett själv :S
    Ingår inte detta i sjukvården?? Man kunde iallafall fått hjälp med att få ett utprovat och kanske iallafall fått hyra ett......Eller är det jag som är knäpp som tänker så????

BF 100809
  • elinnnnn

nallepuhmamman: hoppas att du kan ta det lugnt och får kollat upp det där  med slemmisen. Min har ju också inte börjat lossna i stora bitar förräns ett par veckor innan BF. lite tidigt kanske som du säger redan i v.28-29

sofie och laura: grattis till v.33 :D, Milo är jättefint tycker jag också :D

Mandy: skönt att det gick bra på RUL2 :) Och jag var också på UL på lasarettet för ett par dagar sen och fick heller inga bilder :S Det kan nog stämma att det är så att det inte går att ta bra bilder när dem ligger med huvudet nedåt. Beror ju kanske på hur långt ner bebisen hunnit sjunka också...

BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-18 15:24:58 följande:
    Hihi jag känner min åxå både här å där..haha får lite känslan av en bläckfisk :)
    carohl skrev 2010-06-18 13:49:41 följande:
    Nallepuhmamma: ingen fara, jag hade också velat ventilera med någon om jag varit orolig. Som tur är så gör jag det 5 ggr/dag i telefon med pregga :). Hoppas allt har gått bra för dig iaf! Mandy: vad skönt att få bekräftat att hon ligger rätt. Jag kommer att få höra om min ligger rätt den 26:e juli, det är ju hur lång tid som helst dit! De vill inte känna före på mig :(
    Men stumpan, så många gng du tröstat mig när jag gråtit i tel....tack för att jag har dig..HjärtaHellu:)
    ja asså jag fick en lapp om tider å plats för gravida mammor hos en sjukgymnast, tror vi var totalt 8 st som kom. Vi fick lyssna på vad hon berättade, tala om vilka besvär vi har osv..sen var det lite övningar,tips å råd..efteråt kunde man prata med henne å fråga om bälte, hon bad mig lägga mig på rygg på britsen å dra upp knät, så tryckte hon lite ner över benet å det strålade till på andra sidan baktill vid skinkan å hon sa då, men det e klart du ska få ha ett bälte. vi var 3 st som fick det, å dom nekar inte om du säjer att du behöver det.
    jag har på mig mitt när jag går ute å handlar, för det stabiliserar upp skönt. sen e det lika gött å få av sig det.
    Självklart så ska du få hjälp å få ett utprovat!! hon kan ju inte veta vad hon pratar om, vänd dig till en annan sjukgymanst. dom ska hjälpa dig å prova ut osv, å du kan hyra det för 50 kr med kurs inräknat. du ska absolut inte behöva köpa ett å dom e svindyra!
    tack gumman för ditt bra svar :D jag har skickat mejl till min barnmorska och berättat vad sjukgymnasten sa och frågade vad jag ska göra nu.
    en bekant till mig hade också foglossning vid hennes förra graviditet men hon hade bara fått träningstips från sjukgymnasten, inget snack där om bälte :S
    jag vet inte om det kanske är olika beroende på vart man bor eller om det bara handlar om att KRÄVA ett bälte? Men jag måste iallafall få träffa en sjukgymnast först för att kunna fråga om ett ;)
    Får se vad barnmorskan svarar, fast det blir nog inget svar förräns på måndag :S
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-18 15:27:08 följande:
    Kom just hem å e rasande föresten, var å hämtade smörgåstårtorna, 2 st...å går på trottoaren, fram bakom mig kommer en buss farandes i full fart så nära mig att jag kunde känna hur det fladdrade till i min axel...å jag gick PÅ TROTTOAREN! jäkla dåre, jag blev asförbannad! fattades bara ca 5 cm så hade den jäveln knuffat omkull mig.

har just ringt in till ansvarig ang detta. GGRRRRR
    sicka idioter det finns! bra du anmälde sånt folk ska inte få köra buss!
    kram
    BF 100809
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-06-18 15:52:25 följande:
    Nu har inte jag ringt nån sjukgymnast som jag borde men det ska finnas såna inom sjukvården ju som man ska kunna vända sig till när man är gravid! verkar ju konstigt om det inte finns hos dig..? kanske har nån annan tagit över? Fast din BM borde ju veta!
    jo man kan ju tycka att barnmorskan ska ha koll på sånt ;) det var ju hon som hänvisade mig till den jag ringde idag, och hon frågade mig om inte barnmorskan hade så hon kunde prova ut, ehhhh jag vet inte vad jag ska tro. men ja, jag har mejlat BM men nu är det ju helg, så får väl svar på måndag annars ringer jag henne. förresten, varför har inte du hört av dig till sjukgymnasten? :D

pregga: ja med barnmorskan så räckte det med att jag nämnde mina symptom och hon gav mig numret till sjukgymnasten. men sjukgymnasten verka vara helt knäpp i huvet hehe så jag får vända mig till BM igen. får se på måndag vad hon säger
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-18 16:33:58 följande:
    Jo men det tycker jag du gör rätt i, ta det med din Bm som känner dig å vet dina behov osv.
    haha ja hon känner ju inte mig precis, vi har bara träffats en gång ;) men hon är ju den enda som skulle kunna hjälpa mig. det är ju inte som så att jag låtsas att jag har ont. det gynnar ju inte mig. men jag vill inte gå runt och ha så ont om det finns något som skulle kunna lindra smärtan
    BF 100809
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-06-18 16:43:30 följande:
    hehe ja..både lathet och av krämpor... jag orkar inte åka ner dit och trassla, jag åker ju ingenstans där jag inte måste just nu, sen har jag ju svårt att se vad jag ska göra för att underlätta besvären jag har då jag inte jag göra såna "vanlga" fogövningar.
    Har iaf fått låna ett fogbälte av en vän, så det sätter jag på mig nu när jag åker iväg!

Hoppas du får tag i nån sjukgymnast iaf!
    nä förstår att det är jobbigt och ännu jobbigare när man har andra krämpor att stå ut med :S
    skönt att du iallafall har ett fogbälte även om det är till låns. :)
    hoppas det hjälper dig. tack, jag hoppas också att jag får hjälp om det nu blir genom sjukgymnast eller inte. det får vi se vad BM säger på måndag...

pregga: ja jag hoppas BM har något vettigare att säga på måndag ;)
    BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10